اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۰۷۴

ادامه ناپایداری تبادل اطلاعات گمرک با سامانه تجارت

مهر | سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: متاسفانه همچنان شاهد ناپایداری تبادل اطلاعات بین سامانه جامع امور گمرکی و سامانه جامع تجارت هستیم. حمیدرضا دهقانی نیا درباره اینکه آیا مشکل اتصال سامانه جامع امور گمرکی به سامانه جامع تجارت برطرف شده است، اظهار کرد: متاسفانه همچنان شاهد ناپایداری تبادل اطلاعات بین این دو سامانه هستیم؛ این ناپایداری، استفاده از اطلاعات ارایه شده از سوی گمرک را با مشکل مواجه می‌کند. او افزود: از گمرک که پیگیری می‌کنیم می‌گویند به دلیل حجم بالای ورود تراکنش‌ها، سامانه با قطع و وصل مواجه می‌شود و ناپایداری را پدید می‌آورد؛ امیدواریم این دلیل گمرک، حقیقت داشته باشد. تبادل اطلاعات بین سامانه امور گمرکی با سامانه جامع تجارت باید توسط گمرک پایدار شود و به هیچ عنوان هم کار سختی نیست.

سهم  بخش معدن در صادرات  به ۳۳ درصد رسید

ایرنا | معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پنج ماهه نخست امسال سهم بخش معدن و صنایع معدنی در صادرات غیرنفتی به ۳۳ درصد رسید، درحالی که دوره مشابه پارسال این میزان ۲۰ درصد بود. خداداد غریب پورافزود: سال گذشته تولید فولاد میانی (خام) بیش از ۲۵ میلیون تن بود که ظرفیت ۳۵ میلیونی تنی را داشتیم و امسال حداقل به ۴۰ میلیون تن خواهیم رسید. او تصریح کرد: براساس برنامه پنج‌ساله ششم توسعه، سال ۹۹ زمان دستیابی به رقم ۴۰ میلیون تن ظرفیت فولاد خام پیش‌بینی شده، اما زودتر به این هدف خواهیم رسید. رییس هیات عامل ایمیدرو پیرامون وضع عوارض برای صادرات مواد معدنی، افزود: سختگیری وزارت صنعت بجاست، این امکان‌پذیر نیست که ذوب آهن و فولاد مبارکه تعطیل شود و اکنون جلسات هفتگی در ایمیدرو برای رصد روند تولید برگزار می‌شود. به گفته او، سنگ آهن، ماده معدنی راهبردی است و در افق ۱۴۰۴ که ظرفیت ۵۵ میلیون تن برای تولید فولاد پیش‌بینی شده به ۱۶۰میلیون تن یا بیشتر به سنگ آهن نیاز داریم.

ترکیه تامین‌کننده  اول  مایحتاج اقلیم کردستان عراق است

ایلنا | نماینده اقلیم کردستان عراق گفت: ترکیه تامین‌کننده اول مایحتاج اقلیم کردستان عراق است بطوریکه بیشتر کالاها از وسایل برقی و مصالح ساختمانی گرفته تا مواد غذایی و نیازمندی‌های روزانه از این کشور وارد می‌شود، بیشترین شرکت‌ها و اتباع خارجی مستقر در اقلیم کردستان عراق از ترکیه هستند و اکنون هیچ نگرانی بابت امنیت این افراد در مناطق اقلیم وجود ندارد. ناظم دباغ درباره پویش تحریم کالاهای ترکیه که در شبکه‌های اجتماعی توسط کردها مطرح شده گفت: افرادی که در این شبکه‌ها فعالیت می‌کنند کسانی هستند که کم می‌بازند و زیاد می‌برند ما به عنوان یک حکومت رسمی نمی‌توانیم احساسی و شعاری با موضوعات حساس برخورد کنیم. ما کرد هستیم و شرایط را درک می‌کنیم اما باید نکات زیادی را رعایت کنیم.

احتمال لغو روادید ایران و عراق

ایرنا| مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: احتمالا پس از اربعین، دو طرف ایرانی و عراقی برای لغو دایم روادید دو کشور مذاکره خواهند کرد. اسماعیل زمانی با اعلام اینکه روزانه حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار اتباع عراقی به منطقه اروند وارد می‌شوند، افزود: عده‌ای از آنجا به شهرهای دیگر منتقل شده و حدود چهار هزار نفر روزانه آنجا اقامت می‌کنند. به این ترتیب می‌توان سالانه حدود ۱۵۰ میلیون دلار گردش مالی در منطقه ایجاد کرد. او با تاکید بر اینکه رویکرد منطقه آزاد صادراتی است، ادامه داد: در پایانه شلمچه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کردیم و اخیرا ایکس ری کامیونی و سواری هم نصب کردیم که کامیونی در ۲۲ بهمن امسال بهره‌برداری می‌شود. زمانی با بیان اینکه سالانه یک میلیارد دلار صادرات از بندر شلمچه انجام می‌شود، افزود: در سال حدود ۱.۵ میلیارد دلار از منطقه آزاد اروند صادرات داریم که در شرایط کنونی رقم قابل توجهی است.

 

ارسال نظر