اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۷۲۵

راه‌اندازی زنجیره ارزش کارخانه‌سازی در دستور کار

شاتا| سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با اعلام اینکه ایده راه‌اندازی زنجیره ارزش کارخانه‌سازی را دنبال می‌کنیم، گفت: عمق ساخت داخل در تولید ماشین آلات و تجهیزات خطوط پتروشیمی‌ها، فولاد و نیروگاه‌ها حداقل به ۵۰ درصد می‌رسد. مهدی صادقی نیارکی افزود: تعداد واحد‌های صنعتی و کارگاه‌های تولیدی در حوزه صنعت ماشین‌سازی و تجهیزات، حدود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد است. او ظرفیت تولید در این بخش را حدود 2.1 میلیون تن دانست و گفت: عمق ساخت داخل در تولید ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط پتروشیمی‌ها، فولاد و نیروگاه‌ها حداقل به ۵۰ درصد می‌رسد و سیاست ما در وزارت صمت توسعه بومی‌سازی این تجهیزات است. این مقام مسوول افزود: ایده راه‌اندازی زنجیره ارزش کارخانه‌سازی مشابه مجموعه احداث صنعتی که در سنوات گذشته ایجاد شده است، را دنبال می‌کنیم که تحریک تقاضا برای تولید صنعتی، عمق ساخت داخل و افزایش اشتغال از مزیت‌های این برنامه است. او یکی از راهبردهای رسیدن به توسعه صنعتی برشمرد و تحقق این مهم در ارتقا صنعت تجهیزات و ماشین‌سازی توصیف کرد.

اعتراض به ممنوعیت واردات لوازم آرایشی

ایسنا| در حالی که معاونت پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره اجرای برنامه پیشگیری و تشدید مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت مجور لیست فراورده‌های آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاق قطعی را اعلام کرد؛ اعضای کمیسیون آرایشی بهداشتی مجمع واردات اتاق بازرگانی با دعوت مسوولان اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو مشکلات خود را در زمینه ممنوعیت واردات لوازم آرایشی و بهداشتی مطرح کردند، مسوولان این سازمان مسوولیت این ممنوعیت را به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت دانستند و ضمن تایید افزایش قاچاق به دلیل ممنوعیت واردات این محصولات، اظهار کردند که این سازمان نیز با ممنوعیت واردات لوازم آرایشی و بهداشتی مخالف است. عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در این باره گفت: ریشه این محدودیت‌ها به سیاست‌های دیکته شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باز می‌گردد. او افزود: سازمان غذا و دارو رسما طی یک نامه مخالفت خود را با ممنوعیت واردات محصولات آرایشی و بهداشتی اعلام کرده است. بهفر با بیان اینکه ممنوعیت واردات لوازم آرایشی و بعداشتی بدون محاسبه نیاز و تولید این محصولات انجام شده است، افزود: ریشه بسیاری از این مشکلات به ستاد تنظیم بازار برمی‌گردد که سازمان غذا و دارو در آن عضویت ندارد.

استعلام قیمت ۱۰۰ خدمت به سامانه ۱۲۴ اضافه شد

تسنیم| رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان از اضافه شدن امکان استعلام قیمت ۱۰۰ خدمت به امکانات سامانه ۱۲۴ خبر داد. عباس تابش با اشاره به تکمیل‌تر شدن سامانه 124 اظهار کرد: این سامانه که تا ابتدای هفته جاری، قیمت 100 قلم کالای پرمصرف را به صورت روزانه اعلام می‌کرد، از ابتدای هفته جاری، تکمیل‌تر شده و علاوه بر بخش کالایی، بخش خدمات نیز به این سامانه اضافه شد. او افزود: از ابتدای هفته جاری سامانه 124، علاوه بر اعلام قیمت 100 کالای پرمصرف، قیمت خدمات را هم تحت پوشش قرار داد که این خدمات شامل 100 نوع خدمتی است که بیشترین نیاز شهروندان را تشکیل می‌دهد.

 

ارسال نظر