روی خط خبر

۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۲۹۵

ترکیب نمایندگان اتاق تهران تکمیل شد

اتاق تهران| چند ماه پس از آغاز به کار اعضای جدید اتاق بازرگانی تهران، وزیر صنعت، معدن و تجارت سه نماینده باقی‌مانده دولت در این اتاق را مشخص کرد. در انتخاباتی که اسفندماه سال ۱۳۹۷ برگزار شد فعالان بخش خصوصی تهران ۴۰ نماینده خود را برای حضور در این اتاق نهایی کردند و ترکیب کمیسیون‌ها نیز براساس رای‌گیری‌های انجام شده تعیین شد. طبق قانون دولت نیز در اتاق بازرگانی تهران ۲۰ نماینده دارد که پیش از این ۱۷ نفر از آنها معرفی شده بودند. رضا رحمانی در روز پایانی فروردین‌ماه امسال در نامه‌ای ۱۷ نفر از نمایندگان دولت در این اتاق را معرفی کرد تا امکان برگزاری جلسات رسمی هیات نمایندگان اتاق تهران فراهم شود. با گذشت حدود شش ماه وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای جدید ۳ نماینده باقی‌مانده دولت در این اتاق را نیز معرفی کرده است. براین اساس حمید زادبوم (رئیس سازمان توسعه تجارت)، صادق نیارکی (سرپرست امور صنایع وزارت صمت) و علی‌اکبر رضایی (مشاور وزیر صمت) به عنوان نمایندگان باقی‌مانده اتاق تهران معرفی شده‌اند تا در جلسات شرکت کنند. طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده جلسه بعدی هیات نمایندگان اتاق تهران ۳۰ مهرماه برگزار خواهد شد و بدین‌ترتیب تمام ۶۰ نماینده بخش خصوصی و دولت می‌توانند در این جلسه شرکت کنند.

سامانه رهگیری دخانیات عملیاتی  شد

مهر| سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز با بیان اینکه مقاومت شرکت ملی دخانیات در پیاده‌سازی سامانه رهگیری و ردیابی کالاهای دخانی برطرف شده، گفت: امیدواریم بتوانیم سامانه را امسال عملیاتی کنیم.

حمیدرضا دهقانی‌نیا در رابطه با سامانه رهگیری و ردیابی کالاهای دخانی، اظهار کرد: یکی از موانع اصلی پیشبرد برنامه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای دخانی، عدم همکاری شرکت دخانیات ایران به عنوان یکی از اعضای انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی، در اجرای طرح رهگیری و ردیابی کالاهای دخانی بوده است. سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا وارز افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، مقاومت شرکت ملی دخانیات شکسته شد و این شرکت اقدام به همکاری برای پیشبرد اهداف پیش بینی شده در قانون کرده و در حال حاضر، سامانه رهگیری و ردیابی کالاهای دخانی کاملا آماده شده و به مراحل خوبی رسیده که امیدواریم امسال بتوانیم، سامانه مرتبط با آن را عملیاتی کنیم. او ادامه داد: در لایه‌های این سامانه، همکاری شرکت ملی دخانیات، مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت از اهمیت بالایی برخوردار است. دهقانی‌نیا تصریح کرد: نکته مهم این است که در کنار سامانه رهگیری و ردیابی کالاهای دخانی، دو، سه سیستم دیگر برای دخانیات داریم که باید کنار هم قرار گیرند تا موضوع رهگیری دخانیات نهایی شود و فرآیند به صورت مطلوب طی شود. این مقام مسوول با اشاره به قاچاق سیگار، اظهار کرد: سیگار جزو کالاهای اولویت‌دار در حوزه قاچاق نیست زیرا هم واردات این محصول ممنوع است و هم مطابق با قانون تولید داخل انجام می‌شود. وی افزود: بنابراین موضوعیت قاچاق سیگار در مقایسه با سال‌های قبل، چندان مورد اهمیت واقع نمی‌شود.

بازار راکد خودروی پایتخت؛ قیمت‌ها ثابت ماند

ایرنا| بررسی بازار خودروی پایتخت حاکی از ثبات نسبی قیمت‌ها در یک هفته گذشته است، تعداد معاملات روزانه در کمترین حد خود بوده و به‌جز متقاضیان واقعی و مصرف‌کننده، خریداری وجود ندارد. پایش بازار خودروی پایتخت حاکی از قیمت ۴۵.۵ میلیون تومانی پراید ۱۱۱، ۴۰.۵ تا ۴۱ میلیون تومانی پراید ۱۳۱، ۴۷.۵ میلیون تومانی تیبا صندوق‌دار، ۵۳ میلیون تومانی تیبا ۲ هاچ‌بک، ۷۲ میلیون تومانی سمند ال. ایکس، ۷۰.۵ میلیون تومانی پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس، ۷۴ میلیون تومانی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ساده، ۸۹ میلیون تومانی پژو پارس، ۱۰۲ میلیون تومانی دنا ساده، ۱۱۵ تا ۱۱۶ میلیون تومانی دنا پلاس بدون سقف و ۱۴۵ میلیون تومانی دنا پلاس با سقف است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، با رد ادعای افزایش قیمت سه میلیون تومانی قیمت پژو ۲۰۶ در روزهای گذشته، آن را شیطنت فضای مجازی توصیف کرد که با اعلام قیمت‌های دلخواه خود در برخی سایت‌ها، بار منفی به بازار تزریق می‌کنند و به دنبال بر هم زدن آن هستند. سعید موتمنی گفت: قیمت‌ها دست‌کم در یک هفته گذشته هیچ تغییری نداشته و ممکن است در برخی مدل‌های خودروها بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان نوسان قیمت، آنهم برای یکی دو ساعت در یک روز وجود داشته باشد. او عنوان کرد: شرکت‌ها پیشتر در نوسانات ارزی نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کرده بودند و اگر اکنون که قیمت ارز پایین آمده و ثابت مانده نخواهند نسبت به کاهش قیمت‌ها اقدام کنند، تغییری در شرایط بازار نخواهیم داشت.

 

 

ارسال نظر