اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۷۰۲

«زادبوم» رییس سازمان توسعه تجارت ایران شد

شاتا| وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی به پیشنهاد قائم‌مقام خود در امور بازرگانی، حمید زادبوم را به عنوان معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران منصوب کرد. رضا رحمانی در حکم صادره آورده است: انتظار دارد با صرف همت و تلاش مضاعف و حسن هماهنگی و تعامل با عوامل خبره و صاحب نظر سازمانی و برون سازمانی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، موجبات پیشبرد وظایف خطیر محوله علی‌الخصوص رشد و توسعه سهم صادرات کشور در تراز تجاری و مبادلاتی را با اعمال تصمیمات مناسب و شجاعانه فراهم کنند. زادبوم از دوم شهریورماه امسال به عنوان سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران فعالیت داشت و پیش از آن معاونت توسعه بازارهای صادرات سازمان توسعه تجارت و رایزن سابق ایران در ترکیه نیز بوده است.

رشد ۷ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت

ایرنا| بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تصویب ۶۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی در طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری از آغاز امسال تا پایان مرداد و رشد هفت درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است. این میزان سرمایه‌گذاری خارجی مربوط به ۳۷ طرح است. تعداد طرح‌های مصوب در هیات سرمایه‌گذاری خارجی در مقایسه با پنج ماهه پارسال (۳۲ فقره طرح) رشد ۱۵.۶ درصدی داشته است. بررسی آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تصویب ۵۵۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار طرح صنعتی، معدنی و تجاری در چهار ماهه امسال در هیات سرمایه‌گذاری خارجی بود. بر این اساس، در مرداد امسال طرح‌هایی به مجموع ارزش ۶۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در هیات سرمایه‌گذاری خارجی به تصویب رسید. در تیر ماه سال جاری هیچ طرح جدیدی در هیات سرمایه‌گذاری خارجی به تصویب نرسید، اما در فصل نخست سال جاری نیز ۲۴ طرح تجاری، صنعتی و معدنی مصوب شد.

توسعه صادرات؛ اولویت نخست کشور

شاتا| سرپرست دفتر نوسازی، تحول و فناوری اطلاعات سازمان توسعه تجارت ایران و دبیر کمیته پذیرش و مدعوین روز ملی صادرات گفت: از آنجایی که صادرات کالای ایرانی به منزله صادرات فرهنگ ایرانی است و سبب ارتقای جایگاه ایران در عرصه‌های مختلف بین‌المللی می‌شود؛ بنابراین صادرکنندگان نیز مانند پزشکان و دانشمندان این کشور از نخبگان این مرز و بوم محسوب می‌شوند. مجتبی موسویان‌ریزی با اشاره به بازار بزرگ تجاری همسایگان ایران اظهار کرد: ایران به لحاظ جغرافیایی و منابع طبیعی دارای موقعیت ممتازی است؛ بنابراین باید با تسهیل در جذب سرمایه‌گذاری خارجی و هدایت سرمایه‌های داخلی به سوی تولید، کیفیت محصولات را افزایش دهیم و سبد صادرات کالاهای ایرانی را به عنوان ضروریات توسعه صادرات متنوع کنیم. او افزود: علاوه بر این باید با مطالعه صحیح بازار، افزایش قدرت چانه‌زنی و عمل به تعهدات، نام و کالای ایرانی را در بازارهای هدف ماندگار کنیم. موسویان با تاکید بر اینکه توسعه صادرات تاثیر مثبت و شگرفی روی مسائل سیاسی، امنیتی، اقتصاد و فرهنگ کشور دارد، عنوان کرد: حمایت دولت از صادرکنندگان با تشویق و تسهیل روند صادرات، فرهنگ‌سازی و هدایت سرمایه‌های مردم به حوزه صادرات باعث رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و توسعه روزافزون و نهایتا تقویت جایگاه جهانی کشورمان خواهد شد.

قدردانی از اقدامات وزیر صمت برای رونق تولید

شاتا| رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از اقدامات و تلاش‌های وزیر صمت و مجموعه این وزارتخانه در جهت حمایت از تولید و رفع مشکل تولیدکنندگان تقدیر و تشکر کرد. الیاس حضرتی در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس که روز گذشته (سه‌شنبه) انجام شد، با تاکید بر این موضوع افزود: تولیدکنندگان کشور نیز بر این باورند که وضعیت کنونی تولید یکی از بهترین شرایط پس از انقلاب است و شرایط برای تولید مهیا است. او با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری نیز از اقدامات انجام شده توسط وزیر صمت اظهار رضایت دارند، تصریح کرد: توجه ویژه به تولید هم از سوی وزارت صمت و هم ارکان دیگر دخیل در این امر مهم وجود دارد که این موضوع باعث امیدواری است.

محدوده منطقه آزاد ارس افزایش یافت

ایرنا| رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، تصویب افزایش محدوده این منطقه را تکمیل‌کننده اقدامات سازمان منطقه آزاد ارس برای توسعه و حضور در عرصه‌های جهانی اعلام کرد. محسن نریمان با اشاره به ابلاغ تصویب افزایش محدوده منطقه آزاد ارس توسط معاون اول رییس‌جمهوری، گفت: با توسعه محدوده ارس، مجموعه اقدامات ما در سازمان منطقه آزاد ارس برای توسعه و حضور هر چه بیشتر در عرصه‌های جهانی تکمیل می‌شود. او در مورد جزییات افزایش محدوده، اظهار کرد: بر اساس تصویب هیات دولت، محدوده منطقه آزاد ارس به ۷۱ هزار و ۸۴۸ هکتار افزایش یافت.

 

ارسال نظر