اخبار

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۱۶۹

قیمت دفتر دانش‌آموزی اعلام شد

وزارت صنعت| کارشناس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت قانونی دفترهای دانش‌آموزی را اعلام کرد. حسینی اظهار کرد: ششم شهریور ماه ابلاغیه مصوب شده درباره نرخ دفترچه‌های دانش‌آموزی و مراکز توزیع و نظارت بر آنها به تمام استان‌ها در خصوص قیمت‌های دفترچه‌های دانش‌آموز ارسال شد و پس از آن، طرح اجرای نظارت بر نحوه فروش آنها آغاز شده است. او ادامه داد: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور و با تخصیص سهمیه استانی، توزیع دفاتر دانش‌آموزی با نرخ مصوب دولتی از چند روز گذشته آغاز شده است.

حسینی به خانواده‌ها هشدار داد که طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور قیمت دفاتر دانش‌آموزی به ترتیب دفترچه ۴۰ برگ، ۱۷۰۰ تومان، ۶۰ برگ، ۲۵۰۰ تومان، ۸۰ برگ، ۳۴۰۰ تومان و دفترچه ۱۰۰ برگ، ۴۲۰۰ تومان تعیین شده است و اگر نرخ خریداری بیشتر از این رقم باشد، تخلف صنفی واحد محرز است. کارشناس و بازرس نوشت‌افزار سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درباره اعزام بازرسان و نحوه نظارت آنها گفت: واحدهای صنفی فروش لوازم التحریر باید برچسب فروش، جواز کسب و همچنین فروش لوازم التحریر براساس قیمت‌های پیشنهادی را داشته باشند در غیر اینصورت تخلف کرده‌اند و برابر با قانون با آنها برخورد می‌شود.

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه برگزار می‌شود

سازمان توسعه تجارت| سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیست و هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ٢٦ و ٢٧ شهریور ماه به ریاست محمود واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهوری و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری اسلامی ایران و فاتح دونمز، وزیر انرژی ترکیه در آنکارا برگزار می‌شود. حمید زادبوم افزود: در خلال کمیسیون مشترک اقتصادی ملاقات‌هایی با وزیر تجارت، وزیر انرژی، وزیر حمل و نقل و برخی مقامات ترکیه انجام خواهد شد.

همچنین نشست بخش خصوصی و معرفی فرصتهای سرمایه‌گذاری دو کشور روز چهارشنبه ٢٧ شهریور در هتل شرایتون آنکارا برگزار می‌شود. او گفت: یادداشت تفاهم کمیسیون مشترک، عصر روز چهارشنبه به امضای طرفین خواهد رسید.

گفتنی است که همزمان با سفر روحانی رییس‌جمهوری کشورمان برای اجلاس سه‌جانبه ایران، ترکیه و روسیه به آنکارا، نشست‌های کمیته‌های تخصصی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه در آنکارا برگزار شد. همچنین روز دوشنبه ٢٥ شهریور ماه، هیات مقامات ارشد مذاکرات کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه مذاکرات خود را در آنکارا آغاز کردند.

ضرورت تدوین برنامه راهبردی حمایت از صنعت موتورسیکلت

شاتا| سرپرست معاونت امور صنایع اعلام‌کرد: برنامه راهبردی ‌و عملیاتی حمایت از صنعت موتورسیکلت با همکاری انجمن‌های تخصصی تدوین می‌شود. مهدی صادقی نیارکی در نشست تخصصی با انجمن‌های تخصصی‌صنعت موتور‌سیکلت که به بررسی مشکلات و چالش‌های صنعت موتور سیکلت پرداخته شد، علاوه بر تاکید بر ضرورت تهیه برنامه نظامند از سوی انجمن‌ها برای توسعه عمق ساخت داخل در این صنعت خاطرنشان کرد: توسعه ساخت داخل در صنعت موتور سیکلت با توجه به سابقه این صنعت در کشورمان باید بیش از گذشته مورد پیگیری قرار گیرد و این سیاست باید از سوی انجمن‌های تخصصی به صورت استراتژی مشخص در افق 5ساله با جدیدت اجرایی شود. او افزود: با توسعه ساخت داخل در کشور نیروهای متخصص در طراحی صنعتی، فنی، مهندسی و... به کار گرفته خواهند شد و برای کشور ارزش افزوده و اشتغال مولد را به همراه خواهد داشت. صادقی نیارکی رعایت مسائل زیست محیطی را از دیگر دغدغه‌های این بخش برشمرد.

 

 

ارسال نظر