اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۰۷۷

ثبات قیمت گوشی تلفن‌همراه

شاتا| مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درباره کاهش قیمت این محصول در بازار در پی کاهش قیمت دلار گفت: واردات تلفن همراه از دو طریق با ارز نیمایی برای شرکت‌های تولیدکننده اصلی که رابطه مستقیم تجاری با ایران دارند و با ارز حاصل از صادرات در حال انجام است. سیدجواد احمدی افزود: قیمت ارز نیمایی در طول 3 ماه گذشته، عموما صعودی بوده و کاهشی نداشته که قاعدتا در حوزه واردات اینگونه کالاها در روند قیمت‌ها شیب متناسب صعودی قابل پیش‌بینی است هر چند رقابت شرکت‌های واردکننده باعث ثبات و حتی کاهش قیمت در این گروه نیز بوده است. ضمنا عرضه‌کنندگان این کالاها موظف به ثبت قیمت مصرف‌کننده در سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت هستند. او پروسه واردات موبایل از زمان ثبت سفارش تا خرید و واردات و آماده‌سازی را فرآیندی بین ۴۵ تا ۶۰ روز اعلام و اظهار کرد: قاعدتا فرآیند کاهشی قیمت‌ها از زمان شروع کاهش نرخ ارز با تاخیر در فاز ۴۵ تا ۶۰ روزه در بازار محسوس است.

نگاه دولت به فناوری‌های نوین مثبت است

شاتا| معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نگاه حاکم بر فناوری نوین در مجموعه دولت و وزارتخانه مثبت است و باید از فرصت‌های این حوزه استفاده شود. سعید زرندی اظهار کرد: در موضوع رمز ارزها، دولت نسبت به دیگر فناوری‌ها با سرعت بهتری وارد عمل شد و تلاش کرد برای آن چارچوب و قانون مشخص کند. در اقتصاد آینده دنیا، رمز ارزها نقش مهمی خواهند داشت و می‌خواهیم این صنعت در کشور شکل بگیرد. او ادامه داد: باید از زیرزمینی شدن فعالیت‌ها جلوگیری کرد و در این راستا دستورالعمل صدور جواز استخراج رمزارزها پس از مشورت با صاحب نظران و فعالان این بخش، نهایی می‌شود. در موضوع استخراج رمزارزها، سرعت در زمان صدور مجوز خیلی اهمیت دارد و در این مساله دقت لازم خواهد شد. معاون طرح و برنامه تاکید کرد: با قانونی شدن فعالیت این بخش، کسب و کارهای جدید دیگری شکل خواهد گرفت به‌طوری که در زمینه تولید ماینر، سیستم‌های خنک‌کننده، طراحی فارم‌ها و... نیز برخی وارد کار شده‌اند.

استخراج ۲۸ میلیون تن مواد معدنی در تهران

شاتا| رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران تعداد معادن فعال استان را ۲۸۰ فقره عنوان و بیان کرد: سالانه حدود ۲۸ میلیون تن مواد معدنی از این معادن استخراج می‌شودکه ارزش این مواد معدنی استخراج شده حدود 5 هزار میلیارد ریال است. یدالله صادقی ادامه داد: بیشتر مصالح ساختمانی استان تهران شامل «آهک، سنگ لاشه ساختمانی و شن و ماسه» است و قابلیت انتقال در پروژه‌های عمرانی دولتی و بخش خصوصی تولید سیمان را دارد. عمده معادن شن و ماسه استان دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی، دانه‌بندی و شست و شوی شن و ماسه آبرفتی هستند. به گفته او، برخی معادن به استناد مفاد قانون معادن امکان فرآوری ماده معدنی خام در سر معدن را دارند، اما برخی دیگر از مواد معدنی تولید استان نظیر «مس، سلستین، خاک‌های صنعتی و غیره» برای فرآوری به کارخانه‌های تولید کنسانتره واقع در شهرک‌ها یا نواحی صنعتی ارسال می‌شود.

 

 

ارسال نظر