اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۰۰:۲۵:۲۹
کد خبر: ۱۵۰۳۸۴

اخبار

۵ اولویت بازرسی قیمت‌ها در هفته جاری

مهر| معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ٥ اولویت نظارتی هفته جاری در بازار کالاهای اساسی را اعلام کرد وگفت: با تصویب ستاد تنظیم بازار، اولویت‌های بازرسی هفته جاری در سطح بازار به واحدهای بازرسی و نظارت سراسر کشور ابلاغ شد که بر اساس آن، بازرسی از بازار این اقلام پرمصرف انجام خواهد شد. شهرام میراخورلو افزود: «مرغ، شکر، چای، لاستیک و روغن موتور» در اولویت بازرسی هفته جاری قرار گرفته است و بر این اساس نظارت‌ها تشدید شده است، از این پس هر هفته اولویت‌های بازرسی بازار اعلام و در همه استان‌ها اجرایی خواهد شد.

پیگیر اجرای مقررات در مناطق آزاد هستیم

فرینا| به گفته رییس فراکسیون مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی، وجود مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کشور به توسعه اقتصادی منجر می‌شود و به ظرفیت‌های اقتصادی این مناطق نباید به یک محدوده تحت عنوان منطقه نگاه شود. کمال دهقانی‌فیروزآبادی در نشست کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: در اسناد چشم‌انداز 1404 و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که بر اساس آن دو سند برنامه توسعه ششم اجرا شده، در ماده 65 احکام دایمی برنامه ششم توسعه تمامی دستگاه‌های اجرایی مستقر در مناطق آزاد به منظور مدیریت بهینه این مناطق ملزم به واگذاری اختیارات به مدیریت مناطق آزاد شده‌اند که متاسفانه این ماده اجرایی نمی‌شود. او به اجرای قانون چگونگی اداره مناطق آزاد کشور اشاره کرد و گفت: در این قانون، تکلیف دستگاه‌های مستقر در مناطق آزاد و نیز اختیاراتی به این مناطق تفویض شده است تا بتوانند با توجه به هدف اصلی مناطق که در مطالعات طرح جامع هر منطقه مشخص شده در همه زمینه‌های صادرات مجدد، تجاری و گردشگری وظایف محول شده را انجام دهند. فیروز آبادی وجود مناطق آزاد را در نقش آفرینی اقتصاد ملی کشور تاثیرگذار دانست و افزود: با توجه به مقررات، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هایی که طی این مدت صادر شده است، به اهداف مناطق آزاد، سرمایه‌گذاران و اقتصاد ملی آسیب‌های بسیار جدی وارد شده و عملکرد مناطق آزاد را تحت الشعاع قرار داده است.  

او افزود: وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی نظارت بر حسن اجرای قانون، مطالبه‌گری از دولت در میزان اجرای قوانین و نظارت بر مقررات مزاحم، بخشنامه‌ها و دستورالعمل وضع شده و متضاد با روح قانون است تا هدف اصلی سند چشم‌انداز و اقتصاد مقاومتی و مامویت اجرایی قانون برنامه توسعه ششم محقق شود.

یک گام دیگر برای احیای معادن کوچک مقیاس

ایمیدرو| رییس هیات عامل ایمیدرو از همکاری این سازمان با استانداری زنجان برای احیای معادن کوچک مقیاس خبر داد و گفت: به منظور احیای معادن کوچک مقیاس، کمیته‌هایی در استان‌های مختلف تشکیل شده است. در همین راستا با کمک و همکاری استانداری زنجان می‌توان در این استان تعدادی معدن کوچک مقیاس را فعال کرد. خداداد غریب پور در نشست با فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان اعلام کرد: ایمیدرو آمادگی دارد مسائل قانونی، زیرساخت‌ها و فرآوری در معادن کوچک مقیاس استان زنجان را پیگیری و انجام دهد و استانداری نیز با همکاری در بخش‌هایی همچون صدور پروانه اکتشاف و منابع طبیعی می‌تواند به رفع مشکلات فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس این استان کمک کند. استاندار زنجان نیز در این نشست ضمن ابراز تمایل به همکاری با ایمیدرو عنوان کرد: آمادگی همکاری با کمیته مذکور برای احیای معادن کوچک مقیاس و بررسی مباحث مربوط به بخش معدن در این استان را داریم. فتح‌الله حقیقی در خواست‌های استانداری زنجان از ایمیدرو را مطرح کرد: از جمله آنها می‌توان به اختصاص درصدی از درآمد معدن سرب و روی انگوران به توسعه استان زنجان اشاره کرد.

 

ارسال نظر