تبریز گام اول را برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب برداشت

۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۲۹۶
تبریز گام اول را برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب برداشت

بهنام عبدالهی|

همایش شهر «پایدار و گام دوم انقلاب» به همت شهرداری تبریز روز چهارشنبه، 9مرداد در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار و از کتاب مجموعه مقالات برگزیده این همایش رونمایی شد.  ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در این همایش گفت: بیانیه گام دوم انقلاب را یک توصیه و نظریه نمی‌دانیم چرا که از دیدگاه ما این بیانیه یک دستورالعمل اجرایی است. او با بیان اینکه در دیدار مردم آذربایجان با مقام معظم رهبری ایشان از مردم تبریز خواستند در گام دوم پیشگام باشند، اظهار داشت: پس از اتمام آن جلسه امیدبخش تصمیم به اجرای این همایش گرفتیم و در این پنج ماه تلاش گسترده‌ای برای اجرای آن انجام شد. شهردار تبریز افزود: از اینکه مقام معظم رهبری به مردم تبریز و آذربایجان اعتماد داشته و از آنها انتظار فعالیت دارند به خودمان می‌بالیم. او تصریح کرد: قصد و هدف شهرداری تبریز از برگزاری این همایش استخراج قوانین مدیریت شهری از متن بیانیه گام دوم است.

ایرج شهین باهر تاکید کرد: تمام هفت بند بیانیه مرتبط با مدیریت شهری بوده و باید به لایه‌های زیرین مدیریت شهری منتقل شود.

او متن بیانیه گام دوم را نگاه دقیق مقام معظم رهبری به گذشته و ارایه راهکار برای پیشرفت و شکوفایی در آینده دانست و گفت: اگر وزارت کشور با خروجی این همایش موافق باشد می‌توان آنها را به آیین‌نامه‌های اجرایی برای تمام مدیریت‌های شهری تبدیل کرد.  آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه چله دوم انقلاب است.

او ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری به تبریزی‌ها ماموریت دادند تا بیانیه گام دوم انقلاب را عملیاتی کنند، از طرفی گویای ظرفیت تبریز از نگاه مقام معظم رهبری است و نشان می‌دهد که ظرفیت آذربایجان شرقی و به‌ویژه تبریز بالا است و از سویی انجام این ماموریت، یک تکلیف برای شهر تبریز است. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز هم در این همایش عدالت‌محوری و توجه به محرومین را از اهداف مهم بیانیه گام دوم انقلاب دانست و تاکید کرد: عدالت در صدر اهداف محوری جمهوری اسلامی قرار دارد و بر همین اساس توجه به حاشیه‌نشینان نیز باید مورد توجه باشد. او مدیریت واحد شهری را نیاز اصلی شهرها برای رسیدن به اهداف بیانیه گام دوم دانست و گفت: با مدیریت جوان، کارآمد، تعامل‌گرا و با هماهنگی بیشتر بین سازمان‌ها می‌توانیم به توسعه واقعی شهرها برسیم.

همچنین محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی در سخنرانی خود با بیان اینکه شهر پایدار در معنی عام یعنی توسعه بدون تناقض، اظهار داشت: ارتقاء کیفیت زندگی با لحاظ محیط زیست و پاسخگویی به نیازها بدون ایجاد محدودیت در نیازهای نسل آینده معنای شهر پایدار است.

 میکاییل جمال‌پور رییس کمیته علمی نخستین همایش ملی شهر پایدار و گام دوم انقلاب هم از ارایه بیش از ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: مقالات ارایه شده به همایش شهر پایدار و گام دوم انقلاب مساله محور و کاربردی است.  در پایان این همایش، کتاب مجموعه مقالات برگزیده همایش رونمایی شد. همچنین توزیع شماره جدید نشریه داخلی شهرداری تبریز با موضوع «شهر پایدار و گام دوم انقلاب» در حاشیه این همایش صورت گرفت.

 

ارسال نظر