اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۲۰۴

بخش خصوصی پرچم‌دار مقابله با تحریم‌ها باشد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شرایط تحریمی جدید بخش خصوصی باید پرچم‌دار عبور از این شرایط و حرکت به سمت توسعه و پیشرفت باشد.

 به گزارش شاتا، رضا رحمانی در سومین جلسه شورای عالی نظارت بر اتاق ایران بیان کرد: اگر اتاق و بخش خصوصی در این شرایط سخت تحریم، پای کار نبودند و با مشکل مواجه می‌شدیم و در این شرایط توان بخش خصوصی پیشران اقتصاد کشور است.

او فعال شدن تشکل‌ها و بخش خصوصی را از راهکارهای مقابله با تهاجم اقتصادی دانست و تصریح کرد: در روند فعالیت بخش خصوصی باید تسهیل ایجاد شود و در این راستا باید نقش و جایگاه اتاق در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و پیگیری امور بیشتر شود.

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه به بخش خصوصی نیاز داریم، اضافه کرد: یک الزام و ضرورت است که این بخش پای کار بیاید و در شرایط تحریمی جدید باید بخش خصوصی پرچم را در دست بگیرد. او همچنین تأکید کرد که آمادگی تفویض اختیارات به انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی هم در تصمیم‌گیری و هم اجرا را داریم. همچنین در این جلسه آیین نامه اجرایی عضویت در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و موارد اصلاحی مورد موافقت اعضای حاضر واقع شد.

صنعت ۳۰ چالش اصلی  با نظام مالیاتی دارد

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نزدیک به ۳۰ چالش اصلی بخش صنعت با نظام مالیاتی جمع‌آوری و در جلسه‌ای با حضور رییس سازمان مالیاتی مطرح شد. سعید زرندی اظهار کرد: امیدواریم قوانین مرتبط با مالیات هرچه سریعتر در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد. وی افزود: اینکه بیش از ۶۰ درصد مالیات کشور بر دوش بخش صنعت است را باید با کمک مجلس و سازمان مالیاتی حل کنیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین درباره برنامه‌های این وزارتخانه در خصوص تولید گفت: محور اصلی برنامه‌ها بر مبنای نهضت ساخت داخل دنبال می‌شود. وی که در یک برنامه تلویزیونی با موضوع موانع تولید سخن می‌گفت، ادامه داد: متوسط زمان صدور جواز در داخل این وزارتخانه بطور متوسط 4-3 روز است. البته برخی مجوزها منوط به اخذ موافقت دستگاه‌هایی همچون محیط زیست است که کمی صدور مجور را زمان‌بر می‌کند.

زرندی خاطرنشان کرد: برای جواز تاسیس برخی واحدها که مواد اولیه آن از نفت و پتروشیمی است، باید دستگاه‌های مسوول موافقت برای تامین مواد اولیه آن را بدهند لذا این استعلامات زمان صدور مجور را کمی طولانی می‌کند.

 

ارسال نظر