هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری در صنعت ایجاد شود

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۷۶۲

مدیرکل دفتر طرح‌ها و تأمین مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بخش صنعت و معدن نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بزرگ است و در همین جهت باید هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

علیرضا هادی در گفت‌وگو با شاتا عنوان کرد: براساس سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، دولت ورود خود را به بخش سرمایه‌گذاری کاهش داده و بخش خصوصی در این موضوع میدان‌دار است. نقش دولت در سرمایه‌گذاری، در بخش سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و هدایت است لذا در تشکیل هلدینگ‌های استانی براین اساس عمل می‌کنیم.

او تأکید کرد: دولت در هلدینگ‌های استانی که تشکیل خواهد شد، هیچ سهم و حضوری ندارد و تنها در شکل دهی آن همراهی می‌کند. در تشکیل هلدینگ‌های استانی از معتمدین و سرمایه‌گذاران محلی استفاده می‌کنیم؛ چراکه آنان به دلیل تعلقات منطقه‌ای وبرای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان خود، انگیزه لازم را دارند.مدیرکل دفتر طرح‌ها و تامین مالی گفت: با تشکیل هلدینگ‌ها، سرمایه و نقدینگی موجود در کشور به سمت تولید هدایت می‌شود. وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه مجوزها و مشوق‌ها و اولویت‌های تسهیلات، از این هلدینگ‌ها حمایت می‌کند. این موضوع با همکاری سازمان بورس دنبال می‌شود و در مراحل بعد از سرمایه‌های مردمی نیز استفاده می‌شود.

او توضیح داد: امسال برای 3 استان برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا این هلدینگ‌ها شکل بگیرد ولی محدودیتی برای تشکیل هلدینگ‌ها در دیگر استان‌ها نیز نداریم. در استان یزد، جلساتی را با سرمایه‌گذاران برگزار کردیم و در استان‌های آذربایجان شرقی و خراسان رضوی نیز این برنامه دنبال می‌شود. برای تشکیل هلدینگ‌های استانی باید استاندار و مدیران استانی همت ویژه‌ای به خرج دهند تا شاهد شکل دهی آن باشیم. در تشکیل هلدینگ‌ها، حتما توجیه فنی و اقتصادی و سود ده بودن آن مدنظر قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظر