اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۳۳۳

رحمانی:سود مرکب را به‌رسمیت  نمی‌شناسیم

خانه ملت| وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارتخانه تحت امرش موضوع ربح مرکب را به رسمیت نمی‌شناسد؛ چرا که این سود مشکلات بسیاری برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است. رضا رحمانی درباره حذف سود مرکب و تاثیر آن بر وضعیت تولیدکنندگان اظهار کرد: ما موضوعی به عنوان سود مرکب را به رسمیت نمی‌شناسیم. سود مرکب نه شرعی و نه قانونی است و باید حذف شده و نباید گرفته شود چراکه تولیدکنندگان را با مشکلات بسیار روبرو می‌کند.

نگاه دانش‌محور نیاز صنعت

شاتا| عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وجود تحریم‎ها و عدم امکان واردات برخی از قطعات مورد نیاز حوزه تولید، سبب شده است تا صنعتگران داخلی با اتکا به دانش و فناوری خود اقدام به تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز کشور کنند که در عمل فرصتی بزرگ خواهد بود تا در سال‌های آینده شاهد تحقق توسعه اقتصادی و صنعتی کشور باشیم.

علی بختیار اظهار کرد: پیشرفت و نوآوری در بخش تولید از ثمرات نمایشگاه ساخت داخل در سال‌های آینده خواهد بود و مسلماً تحولات بزرگی در حوزه‌های مختلف صنعتی اعم از خودرو، مخابرات و دیگر بخش‎های صنعتی رقم خواهد خورد. اکنون لازم است با چشم‎اندازی بلندمدت و نه فقط برای گذر از تحریم‎ها، برنامه‎ریزی‌هایی داشته باشیم تا بتوانیم در آینده و در بسیاری از موارد به خودکفایی برسیم. او هدف‌گذاری در تولیدات داخلی را از مهم‌ترین عوامل پیشرفت در این زمینه دانست و گفت: لازم است در تولیدات داخلی، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دقیقی را در پیش بگیریم و بازار حمایتی داخل را به بازار رقابتی جهانی تبدیل کنیم. بخشی از تولیدات داخلی باید وارد بازارهای صادراتی شوند، لذا باید کیفیت قابل قبولی برای رقابت با بازار جهانی  داشته باشند.

نمایشگاه ساخت داخل در جهت تجلی خودباروی

شاتا| عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت برگزاری «نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل» گفت: اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفابخش اقتصاد و صنعت کشور است که به نظر می‌رسد با برگزاری نمایشگاه‌هایی از این قبیل، فرصتی برای رسیدن به هدف ایجاد می‌شود.شهباز حسن‌پور افزود: باتوجه به شرایط پیش آمده بعد از تحریم‌ها همه مسوولان کشور به این جمع‌بندی رسیده‌اند که باید تلاش در جهت شناسایی و رشد استعدادها و اصلی‌ترین سرمایه‌ای که می‌تواند نوآوری و خلاقیت ایجاد کند، حرکت کرد. او ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه یک گام موثر در شناسایی سرمایه‌های عظیم کشور است که علاوه بر ایجاد ظرفیت‌های جدید برای تولیدکنندگان، می‌تواند زمینه‌ای برای کشف استعدادهای جوان کشور در زمینه‌های مختلف باشد.

حسن‌پور گفت: امسال شاهد آن هستیم که مسوولان نسبت به سال‌های گذشته رویکردی بهتر به اقتصاد مقاومتی دارند و به سراغ آن رفتند؛ چراکه اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفابخش اقتصاد کشورمان است.

 

ارسال نظر