اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۲۷۵

واردات صنعت نساجی ۳۶ درصد کاهش یافت

ایرنا| معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود تحریم‌ها در حوزه نساجی، با ۳۶ درصد کاهش واردات و ۶ درصد رشد صادرات در این بخش روبرو بوده‌ایم. سعید زرندی روز سه‌شنبه در دیدار با امام جمعه یزد افزود: بیش از ۳۳ درصد اشتغال کشور و ۳۷ درصد ارزش افزوده با وزارت صمت ارتباط دارد. وی با بیان اینکه در سال ۹۷ با وجود سختی‌های مختلف، توفیقات فراوانی هم ایجاد شد افزود: صنعتگران و فعالان اقتصادی ایران برای مقابله با تحریم‌های تمام عیار استکبار جهانی پای کار آمدند. معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: در سال گذشته بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ پروانه بهره‌برداری صادر شده که ۶ درصد نسبت به سال قبل آن افزایش داشته است. زرندی، تحریم‌های نفتی را از جمله مهم‌ترین چالش‌های جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رونق تولید دانست و بیان کرد: تقویت بنیان اقتصادی یکی از اولویت‌های اجرایی وزارت صمت است که از ابتدای امسال این مهم وارد فاز عملیاتی شده است. این مسوول، استفاده بهینه از فرصت‌های موجود را از دیگر اولویت‌های جدی وزارت صنعت دانست و تصریح کرد: راه‌اندازی نهضت ساخت داخل در دستور کار دولت قرار گرفته است. وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ میلیارد دلار از واردات کشور مربوط به واردات صنعتی است، گفت: شناسایی فرصت‌های موجود در حوزه صنعت ضروری است.

نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل ، نیازمحور است

ایدرونیوز| معاون وزیر و رییس هیات عامل ایدرو در جلسه هماهنگی نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید، دو ویژگی این نمایشگاه را تاکید بر نهضت ساخت داخل و نیاز محور بودن آن دانست. محمدباقر عالی در جمع مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌های تابعه نهضت ساخت داخل را علاوه بر درخواست دولت و وزارت صمت، الزام قانونی و خواست مقام معظم رهبری خواند و گفت: همه رویکردها باید بر اساس داخلی‌سازی یا تعمیق بخشیدن به ساخت داخل قطعات باشد. عالی با تاکید بر استفاده از ظرفیت حداکثری سرمایه‌های انسانی کشور برای تعمیق ساخت داخل قطعات وارداتی و مصرفی تصریح کرد: ضروری است در دعوت از مراکز و افراد جهت بازدید از نمایشگاه هدفمند عمل شود و سعی گردد از تمامی ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پژوهشی و صنعتی استفاده شود. رییس هیات عامل ایدرو افزود: این اقدام علاوه بر حمایت از صنعتگران و کارگران کشور، گامی عملی در مقابله با جنگ اقتصادی و جلوگیری از خروج ارز است. نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید قرار است از ۲۷ الی پایان تیرماه ۱۳۹۸ در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود .

مدل تعالی بنگاه‌های کوچک و متوسط با همکاری اروپا

شاتا| مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: امسال و برای هفدهمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی، مدل تعالی بنگاه‌های کوچک و متوسط با همکاری مراکز معتبر اروپایی به ویژه آلمان، طراحی و ارایه می‌شود.

ابوالفضل کیانی بختیاری در نخستین جلسه شورای راهبری هفدهمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی با بیان این مطلب، افزود: در هفده سال اجرای جایزه ملّی، با تکیه بر تجارب کسب شده سال‌های گذشته، این فرصت فراهم آمده است تا سازمان‌های ایرانی در تمامی بخش‌های اقتصادی و زمینه‌های مختلف فعالیت، در فرآیند جایزه ملّی تعالی سازمانی شرکت کنند و دستاوردهای خود را در استقرار سیستم‌های نوین مدیریتی که در چارچوب مدل تعالی سازمانی به اجرا گذاشته‌اند، با دیگر سازمان‌ها مقایسه کنند و به این ترتیب در فضای تبادل تجربیات، یافته‌ها و دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

وی پیشنهاد کرد: تمامی سازمان‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی و عمومی نظیر نفت، گاز و پتروشیمی، آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، ارتباطات و فناوری اطلاعات، و.. فرایند «تعالی سازمانی» را در حوزه تخصصی خود از طریق بستری که سازمان مدیریت صنعتی فراهم کرده است، اجرا کنند و رسالت ملی این سازمان نیز حمایت از این موارد است. مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: سازمان مدیریت صنعتی وظیفه خود می‌داند تحلیل جامعی از اطلاعات مربوط به تعالی سازمان‌ها را همراه با آمار دقیقی از مسیر عارضه‌یابی تا بهبود آنها و همچنین نتایج پایداری دیگر سازمان‌های حاضر در فرایند ارزیابی تعالی سازمانی را به منظور استفاده در تصمیم‌گیری‌های کلان تهیه و به مقامات بالادست ارایه کند. کیانی بختیاری تاکید کرد: در سالی که با تدبیر مقام معظم رهبری، به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است، تعالی سازمانی نقش بسیار پررنگی دارد و به بنگاه‌ها برای دستیابی به رونق تولید کمک می‌کند.

وی درباره هدف‌گذاری‌های امسال جایزه تعالی سازمانی بیان کرد: امسال مرکز تعالی سازمانی موظف شده است در خصوص توسعه تعالی سازمانی در شرکت‌های دانش‌بنیان و موضوع مسوولیت اجتماعی متمرکز شود همچنین در خصوص ترویج تعالی سازمانی در صندوق‌های بازنشستگی برای رفع مشکلات این صندوق‌ها اقدام کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در خصوص دیگر هدف‌گذاری جایزه تعالی سازمانی افزود: امسال مدل تعالی بنگاه‌های کوچک و متوسط با همکاری مراکز معتبر اروپایی به ویژه آلمان، طراحی و ارایه می‌شود.

 

 

ارسال نظر