اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۹۲۹

ترخیص خودروهای وارداتی از سر گرفته شد

خبرگزاری فارس| سرپرست دفتر واردات و مناطق آزاد و ویژه گمرک از رفع برخی ابهامات و مسائل پیش‌آمده راجع به اصلاح ثبت سفارش خودروهای وارداتی خبر داد. رضا سعیدی با اشاره به جلسه در رابطه با واردات و ترخیص خودرو از گمرک اظهار داشت: در این راستا جلسه‌ای با مسوولان وزارت صمت برگزار شده تا بخشی از این خودروها که نیاز به اصلاح ثبت سفارش دارند بتوانند پس از رفع این مشکل اجازه ترخیص پیدا کنند. وی با بیان اینکه حدود 300 تا 500 خودرو بخشی از تشرفات گمرکی را طی کرده و در مرحله درب خروج گمرک قرار دارند، تصریح کرد: اکنون جلوی خروج این خودروها گرفته شده تا مشکلات پیش آمده برطرف شود. سرپرست دفتر واردات و مناطق آزاد و ویژه گمرک افزود: شماره شناسایی (VIN) برخی از خودروهای وارداتی در رابطه با حروف یازدهم آنها که مربوط به شهری ساخت خودرو است، ابهاماتی داشت که گمرک معتقد است در صورتی که سازمان استاندارد و نیرو محرکه آن را تایید کرده و مجوزهای لازم صادر شود، امکان ترخیص و خروج آنها، صادر خواهد شد. سعیدی افزود: طبق صورت جلسه نهایی شده این مشکلات مرتفع و امکان خروج خودروهای وارداتی فراهم شد.

جای خالی سامانه شناسایی کالاهای قاچاق

ایسنا| دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی اظهار کرد: سال گذشته واردات لوازم خانگی رسما ممنوع شد، چراکه نظر ما این بود که قدرت تولید برای پاسخ‌دهی به نیاز مردم در صنعت لوازم خانگی وجود دارد. حبیب‌الله انصاری افزایش هزینه‌های تولید را عامل بالا بودن قیمت لوازم خانگی عنوان کرد وگفت: در حال حاضر با توجه به اینکه در بازار قدرت خرید وجود ندارد، تولیدکنندگان لوازم خانگی محصولات خود را با حداقل سود عرضه می‌کنند. وی با بیان اینکه قاچاق و واردات لوازم خانگی به‌ویژه در بانه و شهرهای مرزی، به این صنعت لطمه می‌زند، تصریح کرد: با توجه به اینکه کالاهای قاچاق حقوق گمرکی و مالیات پرداخت نمی‌کنند و برندهای قلابی دارند، با قیمت‌های نسبتا پایین‌تری نیز عرضه می‌شوند. انصاری یکی از راه‌های مبارزه با قاچاق را شکل‌گیری سامانه شناسه کالا دانست وگفت: با استفاده از این نوع سامانه‌ها می‌توان همه کالاها را کنترل و از اتاق اصناف هم در این زمینه استفاده کرد. دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی افزود: در صورت اجرایی شدن این سامانه اگر کالای مورد نظر خریدار شناسه رهگیری نداشته باشد، یعنی خارج از خط تولید و به صورت قاچاق وارد شده است؛ بنابراین این روش یکی از راه‌های اصولی مبارزه با قاچاق است.

واردات امریکا از ایران به مرز صفر رسید

تسنیم| صادرات امریکا به ایران در ماه مه ‌سال جاری میلادی ۸۸ درصد رشد کرد و به ۹.۸ میلیون دلار رسید. جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار امریکا نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در 5 ماهه نخست سال جاری میلادی افت 53 درصدی داشته است. مبادلات تجاری دو کشور که در ماه‌های ژانویه تا می‌2018 بالغ بر 80.5 میلیون دلار بوده در مدت مشابه سال جاری میلادی به نصف کاهش یافته و 37.5 میلیون دلار شده است. بر اساس این گزارش صادرات امریکا به ایران در 5 ماهه 2019 با افت 27 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده و به 36.6 میلیون دلار رسیده است. امریکا در ماه‌های ژانویه تا مه ‌سال قبل 50.2 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود. واردات امریکا از ایران در ماه‌های ژانویه تا مه ‌امسال نیز به مرز صفر رسیده است. امریکا که در 5 ماهه نخست سال قبل 30.3 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود این رقم را در مدت مشابه امسال به 0.9 میلیون دلار رسانده است.  ایران و امریکا روابط تجاری قابل توجهی ندارند. ایران به لحاظ ارزش مقصد صد و پنجاه و ششمین صادرات کالاهای امریکایی و دویست و ششمین تامین‌کننده کالاهای مورد نیاز امریکا در 5 ماهه نخست 2019 شناخته شده است. براساس این گزارش در ماه مه ‌که دولت امریکا از تمدید معافیت‌ها برای واردات نفت ایران خودداری کرد صادرات این کشور به ایران نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 88 درصدی داشته است. امریکا در ماه مه ‌سال قبل 5.2 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود، اما این رقم را در مدت مشابه امسال به 9.8 میلیون دلار افزایش داده است.

کسب رتبه نخست «خدمات تلفن همراه» توسط همراه اول

همراه اول در ارزیابی و رتبه‌بندی اپراتورهای ارتباطی توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، رتبه نخست را در حوزه خدمات تلفن همراه کسب کرد.به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور شفاف‌سازی وضعیت موجود اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات ارتباطی کشور، تقویت فضای رقابتی میان آنها و ارتقای کیفیت خدمات اپراتورها اقدام به ارزیابی و رتبه‌بندی آنها در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۷ کرده است. در این ارزیابی که اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات ارتباطی در دو بعد «مشتری» و «رگولاتوری» با تأکید بیشتر بر شاخص مشتری رتبه‌بندی شده‌اند، همراه اول همچنان صدرنشین در حوزه خدمات تلفن همراه کشور است. بر اساس اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که به نقل ازمعاون امور پستی، ارتباط و فناوری اطلاعات رگولاتوری منتشر شده است، «همراه اول» در حوزه خدمات تلفن همراه رتبه اول را کسب کرده و همچون سنوات گذشته در سکوی اول رقابت با سایر اپراتورها قرار گرفته است.

 

ارسال نظر