تشکیل کارگروه ساخت داخل درصنعت ریلی

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۰۱:۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۴۷۲۷۱

معاون امور صنایع از تشکیل کارگروه مشترک وزارت صنعت، معدن وتجارت با راه‌آهن ایران خبرداد و گفت: تعمیق ساخت داخل تولید انواع قطعات وتجهیزات واگن‌های مسافری، باری و لکوموتیو از مهم‌ترین برنامه‌های این کارگروه خواهد بود.

فرشاد مقیمی در جریان نشست مشترک با مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تبیین اولویت‌های وزارت صنعت، معدن وتجارت در شناسایی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود در صنعت کشور اظهارداشت: در حال حاضردر این صنعت ظرفیت تولید سالانه 130 دستگاه لکوموتیو، 1000دستگاه واگن مسافری ومترو وهمچنین 2800 دستگاه واگن باری وجود دارد.

او با نگاهی به برگزاری نمایشگاه حمل‌ ونقل ریلی و صنایع وابسته وارایه توانمندی‌های صنعتگران این عرصه افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه ساخت داخلی، هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی که متولی صنایع مختلفی از کشور هستند در دستور کار قرار گرفت که توسعه تعمیق ساخت داخل در صنعت ریلی از جمله این سیاست‌ها بود. مقیمی توسعه صنعت ریلی را از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن وتجارت برشمرد و گفت: با توجه به اشتغالزایی و پتانسیل‌های موجود در این صنعت تشکیل کارگروه مشترک وزارت صنعت، معدن وتجارت با راه‌آهن جمهوری اسلامی در دستور کار قرار گرفت. او افزود: با تشکیل این کارگروه سیاست‌گذاری در حوزه صنعت با محوریت شورای سیاست‌گذاری صنایع ریلی، تشکل‌ها و... و سیاست‌گذاری در حوزه تولید، ساخت و نیازمندی‌ها در صنعت ریلی مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا بسترهای لازم برای توسعه این صنعت فراهم شود.

 

ارسال نظر