شرایط مجوز موردی برای کارت بازرگانی اعلام شد

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۰۰:۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۴۶۵۷۶

شرایط مجوز موردی برای کارت بازرگانی اعلام شد

تسنیم| مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات، شرایط صدور مجوز موردی برای عدم مطالبه کارت بازرگانی را اعلام کرد. سید مهدی نیازی در مکاتبه‌ای با روسای ادارات کل سازمان‌های صنعت و معدنی استان‌ها، شرایط صدور مجوز موردی برای عدم مطالبه کارت بازرگانی را اعلام کرد. بر اساس این مکاتبه، صدور مجوز موردی برای واردات ماشین آلات، تجهیزات، اجزا و قطعات مربوطه مورد نیاز واحدهای تولیدی فاقد کارت بازرگانی تنها یک بار و برای مدت مشخص (حداکثر 6ماه) مجاز است و تمدید آن در صورت داشتن شرایط لازم و معتبر منعی ندارد.

دریافت مابه‌التفاوت ریالی از برخی کالاهای اساسی

مهر| براساس مصوبه کارگروه ملی تنظیم بازار کشور، از «کره، حبوبات، چای و کاغذ وارداتی» که بعد از تاریخ ۱۸ خردادماه ۱۳۹۸ ازگمرکات کشور ترخیص شوند، به ازای هردلار، ۴۸۰۰ تومان مابه التفاوت ریالی اخذ می‌شود. در همین رابطه، محمدرضا کلامی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت در نامه‌ای به مهدی کسرایی پور، مدیرکل سیاست‌گذاری ارزی بانک مرکزی، تاریخ اخذ مابه التفاوت ریالی از کالاهای اساسی و ضروری که گروه ارزی آنها به گروه چهارم انتقال یافته را ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است: با عنایت به طرح تصمیمات کمیته، بند ۳-۴ مصوبه کارگروه تنظیم بازار با حضور نمایندگان بانک مرکزی در جلسه کارگروه ملی تنظیم بازار کشور مورخ سیزدهم خردادماه ۱۳۹۸، مقرر شد دریافت مابه‌التفاوت ارزی به ازای هر دلار ۴,۸۰۰ تومان از محموله‌های تامین ارز شده کره، حبوبات، چای و کاغذ که از تاریخ ۱۸ خرداد ۹۸ (بعد از پایان ماه مبارک رمضان) از گمرکات کشور ترخیص می‌شوند، اجرایی شود. براین اساس محموله‌های ترخیص شده قبل از ۱۸ خردادماه نیز با ارز ۴,۲۰۰ تومان مشمول رصد، پایش و عرضه با نرخ مصوب سازمان حمایت بر مبنای ارز ۴۲۰۰تومانی هستند. کلامی در نامه خود به کسرایی پور خواستار ابلاغ مصوبه تنظیم بازار به بانک‌های عامل و گمرک شده است.

ثبت رکورد تولید ۳۰ میلیون تن فولاد در 98

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته ۲۵ میلیون تن فولاد در کشور تولید شد و برنامه تولید فولاد برای سال جاری نیز ۳۰ میلیون تن است. به گزارش تسنیم، جعفر سرقینی افزود: ایران با تولید 25 میلیون تن فولاد در سال گذشته توانست دو کشور را پشت سر بگذارد به طوری که امروز در تولید فولاد رتبه دهم جهانی را دارد.وی همچنین اظهار کرد: کشور رتبه تک رقمی تولید فولاد را با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حداکثر تا دو سال آینده تجربه خواهد کرد.معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به طورکلی در چشم‌انداز 20 ساله کشور 55 میلیون تن ظرفیت برای فولاد منظور شده است یعنی در سال 1404 باید به ظرفیت تولید 55 میلیون تن فولاد در ایران رسید.وی در ادامه افزود: برنامه مزبور در سر لوحه کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت و از سال 1392 به‌شدت این موضوع تعقیب شد به گونه‌ای که ظرفیت 18 میلیون تنی تولید فولاد کشور در شش سال قبل با راه‌اندازی طرح‌های مختلف امروز به 35 میلیون تن در سال رسیده است. سرقینی تصریح کرد: طرح‌های بسیاری طی این شش سال در کشور راه افتاد و امروز 35 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در کشور وجود دارد. وی گفت: مصرف فولاد با توجه به رکود ساخت و ساز درداخل طی چند سال گذشته به حداقل رسیده است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مصرف فولاد هم‌اکنون در کشور 14 تا 15 میلیون تن بیشتر نیست معنی حرف اینکه اگر 30 میلیون تن فولاد در ایران تولید شود باید 15 میلیون تن روی ریل صادرات قرار گیرد در حالی که سال گذشته 8,5 میلیون تن فولاد از مملکت صادر شده است.

 

ارسال نظر