بررسی قیمت خودرو در شورای رقابت کلید خورد

۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۰۰:۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۴۵۵۲۲

رییس شورای رقابت با بیان اینکه در حال حاضر بازار خودرو آشفته بوده و از حالت تعادل خارج شده، گفت: به همین منظور درصدد هستیم، در اولین جلسه خود در هفته آینده با برگزاری کمیته‌ای این موضوع را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهیم.

رضا شیوا در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نامه اخیر سازمان بازرسی کل کشور به جهانگیری مبنی بر لغو مصوبه ستاد تنظیم بازار و بازگشت شورای رقابت به عرصه قیمت‌گذاری خودرو، اظهار داشت: این نامه در پاسخ به شکایت شورای رقابت در مورد برداشت نادرست از ماده 3 مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا اعلام شده است؛ چراکه وزیر وقت صنعت برداشت نادرستی از ماده 3 مصوبه این شورا داشت و همین امر عاملی شد تا دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت تعیین نشود.

وی با اعلام اینکه در شکایت ارسالی خود به بازرسی کل کشور دو نکته را مطرح کردیم، افزود: نخست درباره ماده 3 مصوبه شورای عالی اقتصادی کشور نکاتی را اعلام و عنوان کردیم که براساس ماده 58 قانون اصل 44 شورای رقابت باید به بازارهای انحصاری ورود و دستورالعمل قیمت‌گذاری آنها را تعیین کند.

رییس شورای رقابت در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه در حال حاضر بازار خودرو آشفته بوده و از حالت تعادل خارج شده است، تصریح کرد: باید دلایل این موضوع به‌صورت جدی بررسی شود؛ البته ما از یک طرف با مشکلات تولید و از طرف دیگر با تقاضای کاذب در بازار روبرو هستیم که رفع این مشکلات یک مطالعه عمیق را می‌طلبد؛ به همین منظور شورای رقابت درصدد است در اولین جلسه خود در روز دوشنبه هفته آینده با برگزاری کمیته‌ای این موضوع را در دستور کار قرار دهد. شیوا تصریح کرد: البته ما نامه‌های دیگری نیز به مراجع مختلف ارسال کرده بودیم و در حال حاضر فقط پاسخ بازرسی کل کشور مطرح شده است؛ البته شورای رقابت معطل پاسخ نامه‌ها نمی‌نشیند و با تشکیل کارگروه موضوع قیمت خود را بررسی خواهد کرد. به اعتقاد وی، نخست باید عرضه خودرو به بازار افزایش یابد و سپس تقاضای کاذب در بازار مرتفع شود.

 

ارسال نظر