اخبار

۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۰۰:۳۶:۲۵
کد خبر: ۱۴۵۴۳۰

نظامنامه بازرسی وزارت صنعت ابلاغ شد

وزارت صنعت| وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابلاغی به معاونان و مدیران کل ستادی وزارتخانه، مدیران عامل و روسای سازمان‌ها، شرکت‌ها، صندوق‌ها و موسسه‌های وابسته و روسای سازمان‌های صنعت، استان‌ها نظامنامه بازرسی این وزارتخانه را ابلاغ کرد. این نظامنامه به منظور تقویت و ارتقای فرهنگ نظارت و بازرسی و همچنین توسعه و استقرار شفافیت عملکرد در سطح وزارتخانه و اهمیت و نقش آن در ارتقای سلامت اداری و سازمانی و حصول اطمینان از اجرای صحیح قوانین و مقررات، آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های جاری و تعامل مثبت و سازنده با نهادها و مراجع نظارتی و بازرسی برون‌سازمانی ابلاغ شده است. رضا رحمانی در بخشی از این ابلاغ آورده است، اجرای دقیق این نظامنامه، موجب افزایش دقت در بازرسی، جلوگیری از فعالیت‌های موازی، ارتقای سلامت و شفافیت اداری و پیشگیری از فساد اداری در وزارتخانه خواهد شد. راهبری و ساماندهی بازرسی، ارتقای سلامت اداری و پیشگیری از فساد مالی و اداری، تعامل سازنده با مراجع نظارتی و بازرسی برون سازمانی و همچنین شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و گلوگاه‌های فساد و ارایه راهکارهای اجرایی برای رفع آنها از مهم‌ترین اهداف این نظامنامه است و محدوده اجرای آن شامل حوزه ستادی، سازمان‌های وابسته و تابعه می‌شود.

تقویت بنگاه‌های کوچک و متوسط ایران و ایتالیا

شاتا | معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان که در رأس هیاتی به منظور بازدید از نمایشگاه دوسالانه قطعات و تجهیزات جانبی خودرو و آشنایی با ظرفیت‌های موجود در این حوزه به ایتالیا سفر کرده بود، با معاون وزیر توسعه اقتصادی آن کشور دیدار کرد.محسن صالحی‌نیا و آندریا چوفی در این دیدار که با حضور حمید بیات سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا همراه بود، ضمن ابراز علاقه‌مندی و بررسی همکاری‌های تجاری و صنعتی دو کشور، بر اهمیت همکاری بین شرکت‌های کوچک و متوسط در حوزه‌های مختلف صنعتی تأکید و برای گسترش آن با در نظر گرفتن منافع متقابل ابراز تمایل کردند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در جریان این سفر که با هدف شناسایی بیشتر طرف‌های خارجی و دستیابی به راهکارهایی به منظور تقویت و تسهیل ارتباطات صنعتی و تجاری بین شرکت‌های کوچک و متوسط دو کشور انجام شد، با مقامات محلی استان امیلیا رومانیا، اعضای اتحادیه اتاق‌های بازرگانی، رییس انجمن قطعه‌سازان ایتالیا (ANFIA) و رییس نمایشگاه اتوپروموتک ملاقات‌های جداگانه‌ای داشت.

آغاز به کار سامانه تسهیل تولید از 11 خرداد

وزارت صنعت، معدن و تجارت| دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنعت، از آغاز به‌کار سامانه تسهیل به صورت آزمایشی در سه استان اصفهان، مازندران و یزد از شنبه هفته آینده (۱۱ خرداد) خبرداد. میثم زالی اظهار کرد: در راستای ایجاد سهولت در حل و فصل مشکلات بنگاه‌های تولیدی در دستگاه‌های اجرایی، کارگروه‌های استانی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، سامانه تسهیل به صورت آزمایشی در استان‌های اصفهان، مازندران و یزد از ۱۱ خردادماه آغاز به کار می‌کند. دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنعت افزود: این کار در اجرای بند ۲ نامه شماره ۲۳۶۱۴/۶۰ مورخ ۱۸ فروردین ماه امسال وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مبنی بر راه‌اندازی سامانه تسهیل بوده است. وی خطاب به روسای سازمان‌های صمت این سه استان، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و فراخوان برای ثبت درخواست بنگاه‌های متقاضی در سامانه بهین یاب (ستاد تسهیل) به منظور طرح مسائل و حل و فصل آنها در سازمان‌ها، بانک‌ها یا کارگروه استانی انجام شود. دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی به عوامل اجرایی سازمان‌ها و بانک‌های استانی برای ثبت نام و دریافت نام کاربری در سامانه بهین یاب، گفت: روسای سازمان‌های صمت این سه استان، تعیین سطح دسترسی از سوی ادمین‌های استانی برای عوامل اجرایی در سامانه هماهنگ و بررسی پرونده‌های متقاضیان توسط عوامل اجرایی از طریق فرآیند مربوطه در سامانه هماهنگ را در دستور کار قرار دهند.

امضای تفاهمنامه همکاری بیمه‌ای ایران و اروپا

شاتا| مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، از امضای تفاهمنامه همکاری میان صندوق‌های ضمانت صادرات ایران و اروپا خبر داد. به گزارش صندوق ضمانت صادرات ایران، افروز بهرامی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری میان صندوق‌های ضمانت صادرات ایران و اروپا گفت: در راستای تسهیل روابط تجاری و اقتصادی میان ایران و اروپا، تفاهمنامه همکاری میان صندوق ضمانت صادرات ایران و برخی کشورهای اروپایی به زودی به امضا خواهد رسید. بهرامی افزود: با توجه به فعال شدن اینستکس ظرف هفته‌های آتی، تفاهمنامه‌های مذکور می‌تواند ظرفیت‌های جدیدی برای مبادلات تجاری ایران و اروپا در چارچوب اینستکس ایجاد کند. به گفته مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، تبادل اطلاعات اعتباری شرکت‌های ایرانی و اروپایی، همکاری در زمینه وصول مطالبات، بیمه‌های اتکایی یا بیمه مشترک و همکاری‌های آموزشی و فنی از جمله محورهای مزبور است.

 

ارسال نظر