اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۹۳۷

واگذاری سهام و املاک ایران‌خودرو

گروه صنعتی ایران‌خودرو از سال 92 تا پایان سال 97 سهام شرکت‌های زیان ده و کم بازده خود را به ارزش 10 هزار و 942 میلیارد ریال به فروش رسانده و واگذاری سهام سایر شرکتهای زیان‌ده و کم بازده، طبق دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت. فروش املاک و مستغلات مازاد از جمله سیاست‌های ایران خودرو در افزایش بازدهی دارایی‌ها و تزریق منابع مالی حاصله به خطوط تولید بوده است. به گزارش ایکوپرس، راهبرد فروش سهام شرکت‌های زیان ده گروه صنعتی ایران خودرو از سال 92 کلید خورد و برمبنای آن سهام تعدادی از شرکت‌های زیر مجموعه این خودروساز واگذار شده است. در سال 92 تعداد دو شرکت به ارزش یک هزار و 523 میلیارد ریال به فروش رسید و در سال 93 نیز بخشی از سهام 7 شرکت بورسی به ارزش 351 میلیارد ریال به فروش رفته است. با ادامه اجرای این راهبرد، در سال 94 نیز بخشی از سهام

9 شرکت بورسی گروه به ارزش 907 میلیارد ریال به فروش رفته است. در سال 95 سهام بلوکی دو شرکت به علاوه بخشی از سهام 11 شرکت بورسی جمعا به مبلغ 3 هزار و 130 میلیارد ریال واگذار شده است. همچنین در سال 96 نیز سهام بلوکی 4 شرکت به علاوه بخشی از سهام 8 شرکت بورسی گروه به ارزش 3 هزار و 780 میلیارد ریال واگذار شده است. ارزش واگذاری بخشی از سهام 8 شرکت بورسی در سال 97 نیز معادل یک هزار و 251 میلیارد ریال است.

بخشودگی جرایم کارفرمایان

پایگاه خبری اتاق تهران| معاون کسب‌وکار اتاق تهران اعلام کرد: هیات دولت در راستای پیشنهاد اتاق تهران برای بخشش تمام یا قسمتی از جریمه‌های مقرر در قانون تامین اجتماعی، طرحی را به تصویب رسانده است. هومن حاجی‌پور از مصوبه اخیر هیات وزیران در راستای درخواست اتاق بازرگانی تهران و نامه‌نگاری‌های این اتاق درباره بخشودگی تمام یا قسمتی از جریمه‌های مقرر در قانون تامین اجتماعی خبر داد. حاجی‌پور با بیان اینکه تقاضای بخشودگی جرایم مقرر در این قانون، چندی پیش از سوی اتاق تهران و طی نامه‌نگاری با دولت مطرح شده بود، گفت: بر اساس این مصوبه، کارفرمایان کارگاه‌های مشمول با تایید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های استانی آن، در صورتی که جرایم متعلقه آنها مربوط به قبل از تاریخ 29 اسفند ماه 1396 باشد، چنانچه حداکثر تا سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این تصویب‌نامه در مورد پرداخت یا تقسیط اصل بدهی قطعی شده بر اساس مدارک و مستندات ابرازی، با سازمان تامین اجتماعی توافق کنند، از بخشودگی جرایم متعلقه موضوع این آیین نامه برخوردار خواهند شد. او افزود: همچنین آن دسته از کارگاه‌های مشمول که بعد از این تاریخ به علت بروز یکی از موضوعات دلایل ابرازی مشمول شده‌اند، مهلت ارایه مدارک به سازمان تامین اجتماعی تا سه ماه پس از وقوع دلایل مزبور خواهد بود.

دستور وزیر برای برخورد با قاچاق

شاتا| وزیر صنعت، معدن و تجارت به تمام معاونت‌ها و روسای سازمان‌های استانی این وزارتخانه دستور داد تا مبتنی بر راهبرد‌های این وزارتخانه، آرایش سازمانی لازم را اتخاذ و گزارشی از اقدامات انجام‌شده و در دست اقدام، ​ تهیه کنند. علاوه بر این، معاونت‌ها و روسای سازمان‌ها موظف شدند تا برنامه‌ها و طرح‌های پیشنهادی را به‌صورت هوشمند در قالب الزامات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت به‌صورت دوره‌ای برای اخذ تصمیم و گزارش به مقام معظم رهبری آماده کنند. رضا رحمانی، در جلسه شورای معاونین با ابراز اینکه باید سناریو‌های مقابله با جنگ اقتصادی را در اختیار داشته باشیم، گفت: نیاز امروز ما داشتن مدیرانی شجاع، امیدوار و جهادی است و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، باید این مدیران اشراف میدانی بر مشکلات داشته باشند. بنابراین رخوت، سستی و ترس مدیریتی در این شرایط پذیرفتنی نیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط حساس کنونی باید در رأس این سبک مدیریتی قرار بگیرد. او گفت: در این خصوص همه ارکان وزارتخانه و سازمان‌های ذی‌ربط باید سناریو‌های مقابله با شرایط جنگ اقتصادی و هر گونه وضعیت بحران‌آفرین را در اختیار داشته باشند. رحمانی ادامه داد: باید از موارد مورد نیاز واحد‌های تولیدی اعم از ماشین‌آلات، قطعات و مواد اولیه، بانک اطلاعاتی جامع تهیه شود.

اجرای بسته تشویقی واردات مواد اولیه

تسنیم| مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت کشور خواستار انجام اقدامات لازم برای عملیاتی شدن بسته تشویقی واردات مواد اولیه و واسطه‌ای بخش تولید از محل ارز حاصل از صادرات شد. سید مهدی نیازی در نامه‌ای به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت همه استان‌های کشور، از آنها خواست تا با توجه به بسته‌های تشویقی برای واردات مواد اولیه و واسطه‌ای بخش تولید از محل ارز حاصل از صادرات، اقدامات لازم برای عملیاتی شدن این بسته تشویقی انجام گیرد. بر اساس این نامه، مقرر شده است تا واردات این مواد اولیه و واسطه‌ای به عنوان اولویت ویژه در سال 98 انجام شود. همچنین مدت زمان لازم برای رسیدگی به پرونده متقاضیان مشمول این بسته تشویقی اعم از واحدهای تولیدی و بازرگانان دارای قرارداد با واحدهای تولیدی، حداکثر 24 ساعت است و سقف و سابقه برای این پرونده‌ها در نظر گرفته نمی‌شود.

 

ارسال نظر