اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۰۰:۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۴۴۵۹۳

مجوزی برای افزایش قیمت تن ماهی صادر نشده

خبرگزاری تسنیم|  مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت در مورد افزایش قیمت تن ماهی گفت: در صورت افزایش غیرمتعارف قیمت یا وصول شکواییه سازمان حمایت آن را بررسی می‌کند. رستمی مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان وتولیدکنندگان گفت: هرچند کنسرو تن ماهی از جمله اقلام اولویت اول و مشمول قیمت‌گذاری تکلیفی و تثبیتی این سازمان و کارگروه تنظیم بازار نیست، اما واحدهای تولیدی مکلف به رعایت ضوابط قیمت‌گذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها و درصدهای سود و ضرایب عمده و خرده فروشی خواهند بود و در صورت افزایش غیرمتعارف قیمت یا وصول شکواییه سازمان حمایت آن را بررسی می‌کند. او با اشاره به مصوبه جلسه دی‌ماه سال گذشته کارگروه تنظیم بازار گفت: کنسرو تن ماهی و محصولات مشابه مشمول قیمت‌گذاری تثبیتی نیستند و قیمت آن با توجه به کیفیت، برند و نوع بسته‌بندی براساس ضوابط قیمت‌گذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها و با رعایت رسود و ضرایب عمده و خرده فروشی مصوب کمیسیون هیات عالی نظارت راساً توسط واحدهای تولیدی تعیین می‌شود. رستمی با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی باید پاسخگوی عملکرد خود در این زمینه باشند، اظهار کرد: در صورت ارایه شکواییه‌ای در این مورد یا افزایش قیمت غیرمتعارف، این سازمان و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند. این مقام مسوول با اعلام اینکه این موضوع پیش از این نیز به انجمن مربوطه اعلام شده است، افزود: با توجه به اعتراضات واصله، مکاتبات لازم با واحدهای تولیدی ذی‌ربط و انجمن مربوطه برای ارایه اسناد و مدارک مثبته صورت گرفته است تا نسبت به بررسی عملکرد ایشان اقدام شود.

جزییات صادرات ایران به قطر

خبرگزاری فارس | رییس اتاق مشترک ایران وقطر با اشاره به کاهش صادرات در سال گذشته، گفت: تمام بخشنامه‌های صادرشده سال گذشته در حوزه تجارت، صادرات را محدود کرد. عدنان موسی‌پور در مورد وضعیت روابط تجاری ایران و قطر گفت: روابط تجاری ایران با قطر متاثر از روابط تجاری کل کشور است و مشکلات ناشی از تحریم‌های یکجانبه‌ امریکا و مشکلات روابط بانکی بر روابط تجاری ما با این کشور تأثیرگذار است. وی با اشاره به کاهش صادرات در سال گذشته، افزود: کاهش صادرات کشور در زمانی اتفاق افتاد که سال گذشته با توجه به جهش قیمت ارز باید صادرات رشد قابل توجهی را تجربه می‌کرد. وی با بیان اینکه جهش قیمت ارز یک فرصت واقعی برای افزایش صادرات کشور به شمار می‌رفت، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل محدویت‌های داخلی صادرکنندگان و تولید‌کنندگان صادرات‌محور، نتوانستند از این فرصت صادراتی بهره‌برداری کنند.

موسی‌پور در رابطه با مهم‌ترین موانع توسعه صادرات در سال گذشته گفت: سیاست‌گذار برای توسعه صادرات دو راه بیشتر ندارد یا روند توسعه‌ای در پیش بگیرد یا روش محدود‌کننده داشته باشد. وی با بیان اینکه در سال 97 تمام بخشنامه‌های صادر شده محدود‌کننده صادرات بود، بیان کرد: عوامل محدودکننده صادرات به نوعی مکمل تحریم‌ها شدند و تمامی این عوامل مانع رشد صادرات در سالی که جهش ارزی صورت گرفت اتفاق افتاد. موسی‌پور با اشاره به مشکلات ناشی از پیمان‌سپاری ارزی برای صادرکنندگان، گفت: موضوعاتی از این قبیل، تمرکز  صادرکنندگان را گرفته است.

 

ارسال نظر