اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۰۸۷

تامین ارز «لوازم خانگی» به بانک مرکزی اعلام شد

شاتا|مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی با تاکید بر اینکه در سال ۹۸ تولید لوازم خانگی در اولویت برنامه‌های وزارت صنعت قرار گرفته است، گفت: تامین ارز صنعت لوازم خانگی به بانک مرکزی اعلام شد. عباس هاشمی در تشریح اهم برنامه‌های دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی، گفت: در سال جاری با تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت حفظ وضعیت موجود را در دستور کار قرار دادیم و در کنار این اقدام در خصوص افزایش تولید، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد. او ادامه داد: بدهی‌های معوقه واحدها و مطالبات آنها از دستگاه‌های دولتی پیگیری و به بانک‌ها اعلام شده است تا «ریال» مورد نیاز آنها تامین شود. همین‌طور با دستگاه‌های دولتی نامه‌نگاری‌های مورد نیاز انجام شده است. هاشمی با تاکید بر اینکه واسطه‌ها باید از بورس حذف شوند، عنوان کرد: برای تامین مواد اولیه صنایعی که در بازار بورس حضور دارند، مدام تاکید داریم که قیمت‌ها باید کنترل شود.

آغاز توزیع شکر تنظیم بازاری

فارس|مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت با بیان اینکه با شروع ماه مبارک رمضان شکر تنظیم بازاری در میادین میوه و تره‌بار شهر تهران توزیع می‌شود، گفت: تاکنون 150 تن شکر تنظیم بازاری تحویل میادین میوه و تره‌بار تهران شده است. به گفته محمدرضا کلامی، براساس آن مقداری که شرکت بازرگانی دولتی شکر در اختیار شبکه توزیع قرار خواهد داد، تامین نیاز بازار مرتفع می‌شود و ضمن اینکه شرکت بازرگانی دولتی مکلف شده بدون وقفه و با فوریت نیاز مردم و بازار را به مرور در ماه مبارک رمضان تامین کند. او ادامه داد: برای توزیع شکر تنظیم بازاری هر استان متناسب با شبکه ارجح در توزیع کالا یکی از سه مورد فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین و صنوف را برای توزیع انتخاب می‌کند. او تاکید کرد که ممکن است، برخی استان‌ها برای توزیع از هر سه مورد برای توزیع استفاده کنند، اما در استان تهران در حال حاضر میادین میوه و تره‌بار به عنوان شبکه توزیع شکر انتخاب شده است.

از آنسو، یدالله‌صادقی رییس سازمان صنعت استان تهران هم با اشاره به رایزنی با مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای تامین موجود شکر فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: از مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای خواستیم تا فعلا با موجودی شکر خود فروشگاه‌های زنجیره‌ای را تامین کند تا تامین کالای حواله‌های شکری که به غله بازرگانی ارایه شده انجام شود و وارد شبکه توزیع شود. صادقی تاکید کرد:  کمبود شکر به زودی در بازار حل می‌شود.

 

ارسال نظر