اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۰۰:۵۲:۴۵
کد خبر: ۱۴۳۷۵۰

تقویت عرضه برای تعادل در بازار

مهر| معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به راهکارهای این وزارتخانه برای تعادل بخشی در بازار مواد اولیه گفت: شاه‌راه تعادل بازارها رشد تولید و تقویت عرضه است. سعید زرندی، در خصوص تنظیم بازار محصولات مختلف از جمله فولاد با استفاده از ظرفیت‌های بورس کالا گفت: به هر میزان که تولید محصولات و به دنبال آن حجم عرضه‌ها افزایش یابد، مشکلات بر سر راه تنظیم بازارها کمتر می‌شود و وزارت صنعت سعی دارد تا اختلاف حجم عرضه و تقاضای محصولات را به حداقل برساند. او افزود: در این راستا نشست‌های مستمری با بورس کالا، انجمن‌ها و تولیدکنندگان در حال برگزاری است بطوری که هفته گذشته موضوع عرضه‌های خاص در بورس کالا را به منظور تنظیم بهتر بازار مورد بررسی قرار دادیم.

امضای تفاهمنامه ایدرو با «ایماگ آلمان»

شاتا| سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با امضای تفاهمنامه‌ای با ایماگ آلمان (نمایشگاه بین‌المللی مونیخ) در زمینه فعالیت‌های نمایشگاهی همکاری می‌کند. این تفاهمنامه را بهزاد اعتمادی

قائم‌مقام ایدرو، سید علی عراقچی مدیر امور بین‌الملل ایدرو و «برگ لایتر» مدیرعامل شرکت ایماگ و «کلاوس فردریش» نماینده انجمن مهندسی آلمان با حضور مقامات سفارت آلمان در تهران امضا کردند. اعزام هیات‌های تجاری، برگزاری نمایشگاه و همایش‌های مشترک در حوزه‌های مختلف صنعتی و برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه‌هایی چون صنایع ریلی، خودرو، نوسازی صنایع، انرژی‌های تجدید پذیر، معرفی تازه‌ترین پیشرفت‌های تکنولوژی و آموزش مدیران از جمله مفاد این تفاهمنامه است. قائم‌مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ابراز امیدواری کرد: امضای این تفاهمنامه گسترش همکاری‌های ایدرو با شرکت‌های آلمانی را بیش از پیش به دنبال داشته باشد.

واردات به مناطق آزاد کاهش یافت

معاون دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از کاهش بیش از ۳۶ درصدی واردات به مناطق آزاد در سال گذشته خبر داد. محمدرضا عبدالرحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مجموع واردات به مناطق آزاد در سال گذشته معادل یک میلیارد و ۲۸۸ میلیون دلار بوده، اظهار کرد: مجموع این واردات شامل مواد اولیه تولید، تجهیزات و ماشین‌آلات واحدهای تولیدی و واحدهای خدمات فنی مهندسی مستقر در مناطق آزاد، کالاهای عرضه به مسافران و بازدیدکنندگان و مصرف در مناطق آزاد بوده که نسبت به سال ۱۳۹۶ حدود ۳۶.۴ درصد کاهش داشته است. او با اشاره به کاهش ۲۱.۷ درصدی واردات کل کشور در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۶، تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد که عملکرد مناطق آزاد در کاهش واردات، ۱۵ درصد بیشتر از سرزمین اصلی بوده است. به گفته معاون برنامه‌ریزی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، کل واردات کشور در ساله ۱۳۹۶ معادل ٥٤ میلیارد و ٣٠٠ میلیون دلار بوده است که در سال ٩٧ به ۴۲.۶ میلیارد دلار کاهش یافته است.

دستور رییس‌جمهور برای مقابله با گران‌فروشی

ایسنا| رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با بیان اینکه در شرایط فعلی دولت ملزم است بر توزیع و قیمت کالاها نظارت کند، گفت: با توجه به اینکه ظرفیت دولت برای نظارت بر بازار کافی نیست باید از ظرفیت‌های مردمی هم استفاده شود. حسین ابراهیمی با بیان اینکه در شرایط فعلی تعیین قیمت کالاها و نظارت بر آنها اجتناب ناپذیر است، تصریح کرد: در شرایط عادی ضرورتی برای دخالت دولت وجود ندارد، اما با توجه به اینکه اخیراً افراد فرصت طلب در مواردی از شرایط خاص کشور سوءاستفاده کردند باید از تکرار این موارد پیشگیری شود. ابراهیمی با بیان اینکه دستور رییس‌جمهور مبنی بر نظارت بر توزیع و عرضه کالاها و مقابله با گران‌فروشی در شرایط فعلی باید با شدت و حجم گسترده انجام شود، اظهار کرد: برای گسترش نظارت‌ها دولت باید از ظرفیت‌های مردمی نیز استفاده کند .

توسعه بازارهای صادراتی  با برگزاری نمایشگاه

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی ایران در مورد سیاست‌های مجموعه‌اش در راستای توسعه صادرات اظهار کرد: انعقاد تفاهمنامه همکاری نمایشگاهی با مراکز نمایشگاهی یا برگزارکنندگان بین‌المللی خارج از کشور با هدف ایجاد بستر توسعه تجارت توسعه دیپلماسی تجاری و اقتصادی از اهم برنامه‌های این حوزه است که حضور پررنگ در اجلاس‌های بین‌المللی UFIو BIE می‌تواند در این عرضه بسیار تاثیرگذار باشد. بهمن حسین زاده، حضور مقتدرانه در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی را یکی دیگر از برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: ۲۴۰۰ متر زمین در اکسپوی ۲۰۲۰ با عنوان منطقه تحرک

 (mobolity zone) بین پاویون کشور‌های فرانسه و مکزیک برای پاویون جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده است که طراحی این پاویون را به مسابقه گذاشته‌ایم که طرح‌های نهایی تا دو هفته آینده مشخص می‌شود. مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی ایران به توسعه بازارهای هدف از طریق برگزاری نمایشگاه در کشورهای خارجی اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه در ۱۵ کشور همسایه به علاوه کشورهای چین و هند در دستور کار قرار دارد.

 

ارسال نظر