اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۰۹ - ۰۰:۳۴:۲۱
کد خبر: ۱۴۳۴۱۴
اخبار

افزایش تقسیط مالیات بنگاه‌های تولیدی

شاتا|دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از اصلاح ماده 167 قانون مالیات‌های مستقیم و افزایش مدت زمان تقسیط بدهی بنگاه‌های تولیدی از 3 سال به 5 سال خبر داد و گفت: این مصوبه فقط تا پایان سال 98 قابل اجرا است. میثم زالی با اعلام این خبر گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نسبت به رفع مشکلاتی که در سال جاری بطور فراگیر برای بنگاه‌های تولیدی به وجود آمده تلاش می‌کند با حمایت موثر از تولیدکنندگان این مشکلات را رفع کند. در ابتدا طی مصوبه‌ای درخواست افزایش مدت زمان تقسیط مالیات بنگاه‌های تولیدی از 3 سال به 5 سال را به جلسه سران قوا اعلام کرد که این مصوبه در جلسه روز گذشته بررسی و تصویب شد. او افزود: بنگاه‌های تولیدی مشروط به ارایه برنامه مشخص و اجرایی برای تثبیت و ارتقاء تولید و اشتغال می‌توانند درخواست خود را به کارگروه‌های استانی اعلام تا در صورت تایید اولیه کارگروه استانی و تایید نهایی ستاد در تهران، از این مزیت بهره مند شوند.

فهرست اقلام طرح ویژه رمضان اعلام شد

شاتا| ستاد تنظیم بازار کشور کالاهای اساسی مشمول طرح ویژه توزیع در ماه مبارک رمضان را اعلام کرد. با تصمیم اعضای ستاد تنظیم بازار مقرر شد با هدف تامین برنج مورد نیاز خانوار در کشور 30 هزار تن برنج با قیمت 7400 تومان عرضه شود و در صورت نیاز استان‌ها، این میزان تا سقف 50 هزارتن با مسوولیت وزارت جهاد کشاورزی افزایش یابد. همچنین 140 هزار تن با هدف تامین شکر مورد نیاز صنف، صنعت و خانوار توزیع می‌شود که 120 هزار تن از این محصول برای صنف و صنعت و 20 هزار تن برای مصرف خانوار خواهد بود که قیمت شکر توزیعی در این طرح 3 هزار و 400 تومان است. براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، 30 هزار تن روغن نیز در این ماه با هدف تامین نیاز خانوار و صنف و صنعت توزیع خواهد شد. سهم خانوار از روغن توزیعی در این قالب 20 هزار تن و سهم صنف و صنعت 10 هزار تن خواهد بود. قیمت روغن برای صنف و صنعت توسط کارگروه تنظیم بازار مصوب خواهد شد و روغن خانوار نیز با قیمتی معادل 10 درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود. همچنین با هدف تنظیم بازار پروتئین مورد نیاز کشور گوشت مرغ گرم و منجمد و گوشت قرمز منجمد نیز توزیع خواهد شد. حجم گوشت مرغ گرم توزیعی در این ماه 15 هزار تن و حجم گوشت مرغ منجمد توزیعی 5 هزار تن است.

قطعات و مواد اولیه جدید در راه ایران

ایسنا|مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه شرکت‌های «سامسونگ و ال‌جی» از ایران نمی‌روند، گفت: هم‌اکنون قطعات و مواد اولیه یخچال، فریزر و ماشین لباسشویی این شرکت‌ها بارگیری شده است. عباس هاشمی با اعلام این خبر اظهار کرد: خطوط تولید شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی (در ایران) هم‌اکنون فعال است و این دو شرکت برای خروج از ایران برنامه‌ای ندارند. او با بیان اینکه تولید محصولات سامسونگ و ال‌جی در ایران ادامه دارد، افزود: معمولاً از ابتدای فروردین ماه تا نیمه اردیبهشت برنامه‌های آموزش، تعمیر و نگهداری خطوط در کارخانه‌های صنعتی انجام می‌شود. در حال حاضر تولید ادامه دارد و طبق روال همیشگی قطعات و مواد اولیه جدید در راه ایران است. او با اشاره به اینکه شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی در ایران خط تولید دارند، تصریح کرد: در آغاز ورود این شرکت‌ها به ایران، توسط سرمایه‌گذار ایرانی برای آنها خط تولید ایجاد شد. مواد اولیه وارد شده و محصولات این شرکت‌ها طبق استاندارد جهانی در ایران تولید می‌شوند. او تاکید کرد: طبق جلساتی که با مدیران ارشد شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی داشتیم، دو طرف در خصوص شرکت دادن ساپلایرهای ایرانی (تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان قطعات) که برای رشد صنعت کشور بسیار مفید است، به نتایج مثبتی دست پیدا کردند.

برنامه ویژه برای پوشش ریسک صادراتی

فارس|مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه صندوق ضمانت صادرات سپر دفاعی صادرات در جنگ اقتصادی است، گفت: این صندوق برای ضمانت صادرات در دوران تحریم‌ برنامه‌های ویژه‌ای دارد. افروز بهرامی در مورد عدم تمدید معافیت خرید نفت بر اثر تحریم‌های یکجانبه امریکا، گفت: با همدلی بین بخش خصوصی و دولتی برای مقابله با اثرات ناشی از تحریم‌ها، قطعا تحریم‌های یکجانبه امریکا نمی‌تواند لطمه زیادی به ما وارد کند. مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با با اشاره به مشکلاتی که بر اثر بسته شدن کانال‌های ارتباط مالی به وجود می‌آید، افزود: با تمهیداتی که بانک مرکزی می‌اندیشید، قطعا این مساله قابل حل و جبران است. او با بیان اینکه صندوق ضمانت صادرات ایران پوشش ریسک‌های سیاسی و تجاری صادرکنندگان را برعهده دارد، اظهار کرد: قطعا با توجه به محدودیت‌های بانکی ناشی از تحریم‌ها، خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران تأثیرگذارتر خواهد بود. به گفته بهرامی، صندوق ضمانت صادرات سپر دفاعی صادرات در جنگ اقتصادی است و این صندوق متولی ضمانت از صادرات است.

او با اشاره به شرایط خاص کنونی کشور بر اثر تحریم‌ها اظهار کرد: ما برنامه ویژه‌ای برای حمایت بیشتر از صادرکنندگان داریم و در تلاش هستیم تا سریع و بدون بروکراسی کمتر ضمانت‌ها را صادر کنیم.

 

ارسال نظر