اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۰۱:۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۴۳۱۴۹

هم اندیشی در تدوین برنامه‌های رونق تولید

شاتا|  برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 1398 با حضور برخی وزرای سابق صنعت و معدن و تجارت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  در این نشست معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در این برنامه 7 محور در زمینه‌های توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل، توسعه صادرات غیر نفتی، توسعه معادن و صنایع معدنی، توسعه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان با تغییر رویکرد از مونتاژکاری به نوآوری، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری، بهبود فضای کسب و کار مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت و تأمین منابع مالی و توسعه سرمایه‌گذاری در اولویت اقدامات قرار گرفته است.

سعید زرندی افزود: الزاماتی هم در برنامه سال 1398 در نظر گرفته شده است و همه معتقدیم که رونق تولید باید با همراهی همه دستگاه‌ها و نهادها اجراشود. زرندی تاکید کرد: بهبود فضای کسب و کار از مهم‌ترین مولفه‌های است که برای رونق تولید ضروری است و این موضوع اراده کلان کشور را می‌طلبد. معاون طرح و برنامه تاکید کرد: وظایف معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه، بطور مشخص و دقیق، تعیین و اهداف کمی و کیفی در برنامه رونق تولید، دیده شده است. او تصریح کرد: این‌بار تلاش کردیم، پیش از نهایی شدن برنامه، آن را با مشورت و گرفتن نظرات صاحب نظران، نخبگان، اساتید، فعلان اقتصادی وصنعتی و تجاری تدوین کنیم و از این پس هم برای اجرایی شدن و رفع موانع برنامه، این مسیرادامه پیدا خواهد کرد. زرندی تاکید کرد: خود را ملزم به استفاده از نظرات بزرگان و کسانی که سال‌های زیادی عمر خود را برای کشور صرف کرده‌اند، می‌دانیم.

قیمت قطعات یدکی خودرو باز هم گران شد

تسنیم | سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو با بیان اینکه افزایش قیمت ارز عاملی شده تا قیمت قطعات لوازم یدکی خودرو در هفته‌های اخیر افزایش پیدا کند، گفت: در حال حاضر قیمت انواع قطعات داخلی و وارداتی تا ۱۰ درصد رشد داشته است. مهدی کاظمی با اشاره به اینکه افزایش قیمت ارز عاملی شده تا قیمت قطعات لوازم یدکی خودرو در هفته‌های اخیر افزایش پیدا کند، اظهارداشت: در اسفند ماه سال گذشته قیمت قطعات یدکی خودرو به ثبات رسیده بود اما نوسانات ارز باعث شده تا قیمت انواع قطعات داخلی و وارداتی تا 10درصد رشد داشته باشد.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو با بیان اینکه با استمرار نوسانات ارز بازار باز هم شاهد افزایش قیمت‌ها خواهد بود، افزود: دولت برای مدیریت قیمت‌ها باید ضمن رفع مشکلات واردکنندگان قطعات یدکی خودرو حمایت لازم را در تأمین مواد اولیه تولیدکنندگان داخلی داشته باشد. وی تصریح کرد: امروز تولیدکنندگان قطعات یدکی خودرو مواد اولیه را به سختی آن‌هم با چندین برابر قیمت تهیه می‌کنند که همین امر بر قیمت تمام شده آنها اثر گذاشته است.

آمار و ارقام تخلفات در سال 97

شاتا| معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کتتدگان با بیان اینکه سال گذشته از 262 هزار و 649 شکایت اعلام شده به سامانه 124 گرانفروشی، تقلب و عدم درج قیمت بیشترین شکایات را به خود اختصاص داده است افزود: 86 درصد شکایات در بخش کالا و 14 درصد در بخش خدمات بوده است و در این مدت نان و میوه و سبزیجات و همچنین رستوران‌های غذاخوری و تعمیرگاه‌های خودروهای سبک به ترتیب بیشترین سهم شکایات را در بخش خدمات به خود اختصاص داده‌اند. شهرام میراخورلو گفت: بیشترین سهم شکایات رسیده در سال گذشته در مورد گرانفروشی، تقلب و عدم درج قیمت بوده است. او درباره سیاست و تدبیر سازمان جهت تسریع در گرفتن حقوق شاکیان و جبران آسیب‌های وارده در مواردی که موضوع شکایت موضوع عمومی و فراوانی نداشته باشد و واحدهای صنعتی دارای سابقه تخلف نباشد گفت: در این بازه زمانی از مجموع شکایات واصله توسط ستادهای خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها 6 هزار و 205 فقره برابر با 6 درصد از کل شکایات که جنبه خصوصی داشته با ارزش بیش از 186 میلیارد ریال، قبل از تشکیل پرونده تخلف در کارگروه‌های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

وی همچنین تاکید کرد: سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان از طریق شماره تلفن 124 شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقاد، پیشنهاد و نظرات مردمی است.

او در ادامه از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی در زمینه عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی و عدم عرضه شکایت خود را اعلام کنند تا در سریع‌ترین زمان با اولویت مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

ارسال نظر