اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۰۰:۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۴۲۸۹۹

صادرات سیب و پرتقال  آزاد شد

فارس| وزیر صنعت، معدن و تجارت در مکاتبه‌ای با رییس کل گمرک ایران موضوع «لغو ممنوعیت صادرات سیب درختی و پرتقال» را اعلام کرد. رضا رحمانی در نامه‌ای به مهدی میراشرفی، لغو ممنوعیت صادرات سیب درختی و پرتقال را اعلام و از وی خواست موارد اجرایی این تصمیم را به گمرکات کشور ابلاغ کند. در متن این مکاتبه آمده است: «با توجه به ضرورت استمرار تولید و تنظیم بازار کشور، مقتضی است نسبت به اعمال لغو ممنوعیت صادراتی سیب وپرتقال از 28 فروردین 98 اقدام لازم صورت پذیرفته و موارد به گمرکات اجرایی کشور ابلاغ شود.»

بازگشت ۱۸۹۶ واحد تعطیل‌شده به چرخه تولید

تسنیم |معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از بازگشت ۱۸۹۶ واحد تعطیل‌شده به چرخه تولید خبر داد. محمدعلی عزیزمحمدی گفت: طی بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص گردید برخی از واحدهای تولیدی به‌دلایل مشکلات بانکی، تأمین اجتماعی، مالیات، اختلاف بین شرکا یا کمبود مواد اولیه دچار توقف تولید شدند که با برگزاری جلسات صنفی و تخصصی بسیاری از موانع مرتفع گردید و بالغ بر 1896 واحد تعطیل‌شده به چرخه تولید بازگشتند که در همین راستا 29 هزار شغل مستقیم در کشور ایجاد شد. او افزود: در حال حاضر 45 هزار واحد صنعتی در حوزه صنایع کوچک و متوسط در شهرک‌های صنعتی پروانه بهره‌برداری کسب کرده‌اند که 830 هزار اشتغال ایجاد کرده است. عزیزمحمدی با اشاره به نقش تأمین مواد اولیه در چرخه و تولید صنعت گفت: با توجه به نوسانات قیمت ارز و تأثیر آن بر صنعت به‌خصوص پتروشیمی، تأمین مواد اولیه برای برخی از صنایع کوچک مشکل گردید که با سازماندهی و اعمال مدیریت از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و همکاری صنایع پایین‌دستی همچون مس و فولاد برخی از موانع بر سر راه تولید برداشته شد. او افزود: با وجود تمامی تلاش‌ها با افزایش تورم بخشی از بازارهای صادراتی را از دست داده‌ایم و در عرصه تولید برخی از مشکلات به‌قوت خود باقی مانده است. معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: با توجه به سال رونق تولید می‌توان گفت حمایت از تولیدکننده یک جهاد است و تولید امری مقدس است.

 تمام قالیبافان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

ایسنا| رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: بزرگ‌ترین دغدغه تولیدکنندگان فرش، مساله بیمه و امنیت شغلی است. فرشته دستپاک در نشست شورای فرش استان با اشاره به اینکه در گیلان قریب به ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر به قالیبافی اشتغال دارند، اظهار کرد: از این تعداد ۶۰۰۰ نفر تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته‌اند. او با بیان اینکه در جریان سفر رییس‌جمهوری به گیلان برای نخستین‌بار تفاهم نامه همکاری دوجانبه مرکز ملی فرش ایران و استانداری گیلان به منظور توسعه و ترویج هنر صنعت فرش دستباف به امضا رسید، گفت: دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و سند راهبردی مرکز ملی فرش ایران و همچنین تعامل با بانک‌های عامل و شرکت‌های خصوصی و دولتی در راستای توسعه متوازن و پایدار کسب و کار مرتبط با فرش دستباف گیلان، از جمله محورهای مهم این تفاهم نامه بود. دستپاک افزود: بزرگ‌ترین دغدغه تولیدکنندگان فرش، مساله بیمه و امنیت شغلی است که خوشبختانه برای اولین‌بار در تاریخ ایران طی سال جاری می‌توان تمامی کسانی را که به قالیبافی اشتغال دارند تحت پوشش بیمه قرار داد و در ردیف بودجه ۹۸ تحقق صددرصد آن پیش‌بینی شده است. او، شناسنامه‌دار کردن و توسعه صنعت برندینگ را امری مهم دانست که در مرکز ملی فرش ایران با جدیت دنبال می‌شود.

 جزئیاتی از حملات هکرها به سامانه جامع تجارت

تسنیم| معاون تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت با اشاره به امنیت سامانه جامع تجارت، از حملات هر روزه هکرها به این سامانه خبر داد و گفت: تاکنون هیچ حمله‌ای به سامانه تجارت موفق نبوده و تیمی ویژه حملات را رصد و موارد امنیتی را بروز می‌کنند. بهنام امیری با اشاره به فعالیت سامانه‌های وزارت صمت از جمله سامانه جامع تجارت و اهمیت آن در تجارت کشور، در خصوص امنیت این سامانه اظهار کرد: امنیت در فضای مجازی دارای سطوح مختلف است و بر همین اساس هم حمله‌های هکرها در لایه‌های مختلف امنیتی طبقه‌بندی می‌شود. معاون تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت افزود: بر اساس پروتکل‌های کشور، به هیچ‌وجه هیچ گونه دسترسی به لایه‌های اطلاعاتی سرورها از طریق اینترنت وجود ندارد و تنها از لایه شبکه داخلی، این اطلاعات می‌توانند در دسترس قرار گیرند. امیری ادامه داد: البته در شبکه‌های داخلی هم لایه‌های امنیتی متعدد قرار دارد که پروتکل‌های رمزگذاری و لایه‌های امنیتی خاصی را شامل می‌شود؛ این در حالی است که حتی اطلاعات در دیتا‌بیس

(Data base) هم به صورت رمزگذاری نگه‌داری می‌شود و سعی شده تا قوی‌ترین لایه‌های امنیتی برای حفاظت از این اطلاعات، به‌کار گرفته شود. او با تاکید بر اهمیت امنیت سامانه تجارت گفت: این سامانه مثل تمام سامانه‌های مختلف یا حتی سایت‌های معمولی، دایماً تحت حملات مختلف قرار دارد ولی خوشبختانه تا این لحظه هیچ حمله جدی نتوانسته این سامانه را تهدید کند.

 

 

ارسال نظر