اخبار

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۰۱:۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۴۲۷۲۶

راه‌اندازی ۲ سامانه در وزارت صنعت

تسنیم| معاون تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت از راه‌اندازی ۲ سامانه یکپارچه در حوزه‌های بازرسی و شکایت در وزارت صنعت تا پایان سال جاری خبر داد. بهنام امیری با اشاره به راه‌اندازی سامانه یکپارچه بازرسی در مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن وتجارت اظهار کرد: در حال حاضر بازرسی از واحدهای صنفی توسط دستگاه‌های مختلف از جمله بازرسان اتحادیه‌ها، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده، تعزیرات، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پلیس اماکن و... انجام می‌شود اما متاسفانه هیچ‌یک از این دستگاه‌های بازرسی، به اطلاعات دستگاه‌های دیگر که آنها هم وظیفه بازرسی را عهده‌دارند، دسترسی ندارند. او افزود: این عدم دسترسی به اطلاعات سایر دستگاه‌ها در این حوزه باعث می‌شد تا در طول سال بعضی از واحدهای صنفی، توسط چندین دستگاه مورد بازرسی قرار گیرند و در عین حال ممکن بود یک واحد صنفی حتی یک بار هم در سال، مورد بازرسی بازرسان دستگاه‌های مختلف قرار نگیرد. معاون تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، ادامه داد: این سامانه قرار است تمامی بازرسی‌های انجام شده توسط این دستگاه‌ها را به صورت یکپارچه به یکدیگر متصل کند و گزارش بازرسی هریک از این دستگاه‌ها نیز در این سامانه ثبت و ضبط می‌شود تا برای سایر بازرسان، به منظور نوع رسیدگی به تخلفات احتمالی بعدی قابل بهره‌برداری باشد.  به گفته امیری هم‌اکنون طراحی این سامانه در فازهای آخر خود قرار دارد و سال جاری احتمالا به‌طور کامل راه‌اندازی خواهد شد.

خودروهای پرستاره کیفی اسفند 97

شاتا|  بر اساس گزارش ارزشیابی خودرو پرستاره‌  رده‌های کیفی مشخص شدند. در گروه خودروهای سواری دسته قیمتی یک «نیومزدا 3» و «سوزوکی گرند ویتارا» و در دسته قیمتی 2 «کیاسراتو »، «هیوندای accent» و «هایماs7 اتوماتیک» موفق به دریافت 4 ستاره کیفی شدند . «پژو 2008» نیز در دسته قیمتی 2 از گروه سواری 5 ستاره کیفی دریافت کرد. در دسته قیمتی 3 «b30» و «چانگان cs35» و «آریواتوماتیک»، در دسته قیمتی 4 «رنو ساندرو اتوماتیک»، «تندر 90 پلاس اتوماتیک»، «تندر 90 پلاس»، «پژو 207 اتوماتیک»، «پارس تندر »، «پژو 207 » و «آریو دنده ای» 4 ستاره گرفتند . در دسته قیمتی 5 اما هیچ‌کدام از خودروهای ساخت داخلی نتوانستند در رده کیفی بالا قرار بگیرند و «سایپا ایکس 111»، «سایپا ایکس 131»، «سایپا ایکس 132» و «سایپا ایکس 131 پارس خودرو» دو ستاره دریافت کردند . در بخش وانت و در دسته قیمتی یک «وانت نیو پیکاپ فوتون» سه ستاره گرفت و در دسته قیمتی 2 «وانت تندر» 3 ستاره دریافت کرد . در گروه خودروهای سنگین - مینی بوس، «ون مسافری وانا» 4 ستاره گرفت . دربخش کامیونت، «کامیونت ایسوزو NMR85 “، «کامیونت ایسوزو NPR75K» و «کامیونت هیوندای HD65 “، «در بخش کامیون ایسوزو FVR»، در بخش کشنده‌ها نیز «کشنده ولوو FH460» و «کشنده اسکانیا G410 » موفق به دریافت 4 ستاره شدند.

بازار عراق فرصتی برای صادرات محصولات پلاستیکی

ایرنا|   رایزن بازرگانی ایران در عراق می‌گوید بازار این کشور تمایل به تجارت و تولید پلاستیک ایران دارد. ناصر بهزاد گفت: بیشترین ارزش صادرات ایران به عراق مربوط به گروه محصولات و مصنوعات پلاستیکی است و روند روبه رشد تقاضا در عراق برای تولیدات این بخش نشانگر مستعد بودن بازار عراق جهت تولید و تجارت کالاهای مورد اشاره است. او اظهار کرد: تمرکز برای توسعه محصولات صنایع پایین دستی پتروشیمی و افزایش سطح بازارهای هدف، به‌ویژه در عراق ‌باید با اولویت دنبال شود چون می‌تواند ضمن تکمیل زنجیره ارزش افزوده موجب استفاده از ظرفیت‌های خالی صنعت داخل برای رونق تولید باشد.  رایزن بازرگانی ایران در عراق همچنین استفاده از روش‌های متناسب در عراق برای پایدارسازی محصولات زیرگروه صنعت پلاستیک و چاپ و بسته‌بندی را مهم ارزیابی کرد و افزود: ایجاد کارگاه‌های تزریق پلاستیک، احیای خطوط تولید، مدیریت برندینگ و... در کنار ایجاد وابستگی بازار هدف به تولیدات متنوع پلاستیکی از جمله محورهایی است که موجب ارتقای تجارت با عراق خواهد شد.

واردات خودروها منوط به بررسی سازمان حمایت شد

مدیرکل دفتر صادرات و واردات وزارت صنعت در نامه‌ای به گمرک اعلام کرد: اطلاعات پرونده خودروهای وارداتی به وزارت صنعت ارسال گردد تا پس از بررسی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درباره آنها اقدام شود. به گزارش فارس، سید مهدی نیازی در نامه‌ای به گمرک اعلام کرد برای ترخیص خودروها ضرورت دارد اطلاعات این پرونده‌ها مجدد به وزارت صنعت ارسال تا پس از بررسی دستور لازم اخذ شود. در این نامه آمده است: پیرو نامه مورخ بیست و هشتم اسفند 97 دفتر مقررات صادرات و واردات در ارتباط با نحوه تایید سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در زمان ترخیص خودروها به استحضار می‌رساند. فرایند قید شده در نامه مذکور از تاریخ شانزدهم دی‌ماه 97 قابل استناد است. برای موارد قبل از این تاریخ که زمان شروع مصوبه است، ضرورت دارد اطلاعات این پرونده‌ها مجدد برای وزارت صنعت  ارسال شده تا سازمان حمایت  نسبت به بررسی آنها اقدام  کند.

 

ارسال نظر