اخبار

۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۹۳۵

قطعی موقت سامانه هوشمند ثبت‌نام کارت بازرگانی

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از قطعی سامانه ثبت‌نام کارت بازرگانی تا اطلاع ثانوی خبر داد. سامانه هوشمند ثبت‌نام کارت بازرگانی و گواهی مبدا به دلیل اشکال فنی بطور موقت قادر به ارایه خدمات نیست. به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران به نقل از مدیریت واحد عضویت، کارت بازرگانی و گواهی مبدا این سامانه سراسری (به آدرس cscs.ir) به دلیل بروز مشکل فنی تا اطلاع ثانوی قطع خواهد بود. بنا بر اطلاعات رسیده از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تا زمان رفع کامل نقص موجود، امکان برقراری ارتباط با این سامانه وجود ندارد و در نتیجه حضور و مراجعه اعضای محترم به اتاق تهران بی‌نتیجه خواهد بود.

شهرک‌های صنعتی ایمن‌سازی شود

 ایرنا| وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام اینکه واحدهای صنعتی، معدنی و اصناف خسارت دیده از سیل مورد حمایت قرار می‌گیرند، گفت: نقاط حادثه‌خیز شهرک‌های صنعتی باید شناسایی و ایمن‌سازی شود. رضا رحمانی با اشاره به وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور، افزود: خارج شدن از این مشکل نیازمند یک تلاش همگانی است. رحمانی خاطرنشان کرد: همه سازمان‌ها و بخش‌های وزارت صنعت از آغاز این مشکل، برای کمک به سیل‌زدگان، فعالیت مجدد شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی تلاش کردند و تا پایان این بحران هم آنها را حمایت می‌کنند.

صادرات چای هند به ایران دو برابر شد

ایسنا|صادرات چای هند به ایران در ماه‌های ژانویه و فوریه افزایش قابل توجهی پیدا کرد. آمار کمیسیون چای هند نشان داد صادرات چای این کشور در ژانویه و فوریه حدود هفت درصد افت کرد و به ۴۱.۶۰ میلیون کیلوگرم در مقایسه با ۴۴.۷۲ میلیون کیلوگرم در مدت مشابه سال ۲۰۱۷ رسید با این حال ارزش صادرات چای در همین مدت حدود ۹ درصد رشد داشت. صادرات چای هند به ایران از ۵.۱۳ میلیون کیلوگرم در ژانویه و فوریه سال ۲۰۱۷ به ۱۱.۳۷ میلیون کیلوگرم در ژانویه و فوریه سال ۲۰۱۹ افزایش یافت. بر اساس گزارش بیزنس استاندارد، صادرات چای هند به پاکستان و چین در همین مدت، اندکی کاهش یافت و صادرات به آلمان، انگلیس و کشورهای مشترک‌المنافع از نظر حجمی کاهش داشت.

آزادسازی 2 پهنه اکتشافی در 2 استان

شاتا| مدیرکل دفتر امور اکتشاف از آزادسازی 2 پهنه اکتشافی در استان‌های همدان و کرمانشاه در 21 فروردین خبر داد. اسداله کشاورز با اعلام این خبر گفت: این آزادسازی با هدف جلوگیری از انباشت کلی پهنه‌ها در سراسر کشور، 21 فروردین، ساعت 10 صبح انجام می‌شود. او افزود: با توجه به اتمام مطالعات اکتشافی، پهنه رزن در استان همدان و لغو مجوز پهنه دولومیت اسلام‌آباد در استان کرمانشاه به علت عدم ارایه گزارش مطالعات و انجام تعهدات توسط مجری پهنه در تاریخ یاد شده آزاد می‌شود.  مدیرکل دفتر امور اکتشاف با بیان اینکه مساحت پهنه‌های یاد شده حدود 3 هزار و 410 کیلومترمربع بوده است، عنوان کرد: پهنه رزن با مساحت 810 کیلومترمربع در استان همدان و پهنه اسلام‌آباد با مساحت 2 هزار و 600 کیلومترمربع در استان کرمانشاه واقع شده و مشابه با روند آزادسازی‌های پیشین پهنه‌های اکتشافی مصوب، آزاد می‌شود. کشاورز در پایان نکته مثبت این روش را، تعدد فرآیند آزادسازی در طول سال دانست و گفت: به منظور جلوگیری از انباشت تعداد زیاد پهنه‌ها در نوبت آزادسازی و حجم زیاد متقاضیان، 2 پهنه یادشده به صورت واحد از سامانه حذف و متقاضیان فعالیت در این پهنه‌ها می‌توانند اقدام به ثبت محدوده کنند.

استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها در سال رونق  تولید

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: نامگذاری سال 98 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان رونق تولید سبب می‌شود تا بتوانیم از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده بهتری ببریم و سال جاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تهران، سال ویژه رونق تولید خواهد بود. به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، صابر پرنیان در نخستین جلسه شورای معاونان، مشاوران و مدیران مستقل در سال جدید اظهار کرد: هرچند که وضعیت سیل در تهران بحرانی نبود اما همان روزی که استاندار تهران دستور تشکیل ستاد مدیریت بحران داد در مجموعه شهرک‌های صنعتی نیز این ستاد تشکیل شد و این ستاد به الگویی برای کشور شناخته شد تا جایی که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز بر تشکیل این ستاد در شهرک‌های صنعتی سایر استان‌ها نیز دستور داد.مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با اشاره به نامگذاری سال 98 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان رونق تولید گفت: این نامگذاری سبب می‌شود تا بتوانیم از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده بهتری ببریم. بنابراین سال 98 در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تهران، سال ویژه رونق تولید خواهد بود. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: مطالعه جمع‌آوری آثار تخریبی بجامانده از سیل و بازسازی آنها در کشورهای اروپایی نیز نشان می‌دهد که امری زمانبر اما نتیجه بخش و بهتر از گذشته خواهد بود.

 

ارسال نظر