اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ۰۵:۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۴۱۷۸۴

نتایج انتخابات اتاق‌های بازرگانی تایید شد

پایگاه خبری اتاق ایران|انجمن نظارت بر انتخابات نهمین دوره اتاق‌های سراسر کشور، با انتشار بیانیه‌ای نتایج رای‌گیری در 33 اتاق شهرستان را تایید کرد. طبق اعلام انجمن، انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس خردادماه 1398 برگزار خواهد شد. نتایج اولیه نهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور در تاریخ 12 اسفندماه اعلام شده بود. در بخشی از متن بیانیه انجمن نظارت آمده است: «نهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور با موفقیت برگزار شد و با عنایت به ماده 17/5 آیین‌نامه تشکیل و نحوه فعالیت هیات نمایندگان اتاق ایران و اتاق‌های شهرستان مصوب 20/4/97 شورای عالی نظارت و با توجه به تصویب انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های سراسر کشور بدین‌وسیله تأیید صحت انتخابات 33 اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اعلام می‌گردد.»

گوشت وارداتی کجا می‌رود

تسنیم|رییس اتاق اصناف تهران گفت: بنده شنیده‌ام گوشت وارد کشور شده و باید توزیع شود؛ ولی هنوز به دست قصاب‌ها نرسیده است. این گوشت کجا می‌رود؟ ما خبر نداریم. قاسم نوده فراهانی، رییس اتاق اصناف تهران در مصاحبه با رادیو ضمن مخالفت با پرداخت یارانه به مردم و با اشاره به اینکه پرداخت یارانه به صورت نقدی یا غیر‌نقدی تفاوتی ندارد، اظهار کرد: قرار بود بخشی از یارانه‌ها صرف زیر‌ساخت و تولید شود ولی این کار انجام نشد؛ هزینه پول و برق و گاز و آب و تلفن خانوار نسبت به سال‌های گذشته چندین برابر شده و اگر این یارانه را قطع کنیم و مبالغ را صرف کارهای عام المنفعه کنیم، بهتر از پرداخت نقدی و ماهیانه است.

او با بیان اینکه هزینه‌های خانوار دو یا حتی چندین برابر نسبت به یارانه نقدی افزایش یافته است، ادامه داد: معیشت مردم تغییر قیمت سرسام‌آوری کرده و پرداخت یارانه نقدی جوابگوی معیشت مردم نیست، اما اگر این مبلغ جمع و یکجا برای تولید هزینه شود، ضمن اشتغال زایی، کالاها نیز ارزان‌تر خواهد شد.

نوده فراهانی با تاکید بر اینکه یارانه نقدی ریشه تورم کنونی نیست، تصریح کرد: ما دو قِران پول به مردم داده‌ایم و می‌خواهیم همه بدبختی مملکت را بر گردن آنها بیندازیم که مردم دیدید! 45 هزار تومان یارانه گرفتید و مملکت را بدبخت کردید! او همچنین گفت: بنده نیز شنیده‌ام گوشت وارد کشور شده و باید توزیع شود؛ ولی هنوز به دست قصاب‌ها که زیر‌مجموعه‌ای از اتاق اصناف هستند و ما باید بر کار آنها نظارت کنیم، نرسیده است. این گوشت کجا می‌رود؟ ما خبر نداریم. نوده فراهانی بر عدم دسترسی صنوف به گوشت‌های وارداتی اشاره کرد و افزود: این گوسفندان شاید هنوز ذبح نشده‌اند. در حالی که دو شب گذشته بار گوسفندِ تریلی‌ها در حال تخلیه بود. این گوشت زنده اگر وارد کشور شده که باید به دست خانوار برسد تا مردم متوجه شوند گوشت ارزان قیمت وارد کشور شده است.

مدیریت بازار شکر با افزایش ذخایر

شاتا|با تصمیم کارگروه تنظیم بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت شکر در ایام پایانی سال، ذخایر استراتژیک این محصول به 500 هزار تن افزایش یافت. کارگروه تنظیم بازار در گزارشی درباره اقدامات این کارگروه برای تامین شکر مورد نیاز بازار اعلام کرد: براساس آمارهای رسمی، مصرف سالانه شکر اعم از مصارف خانگی، صنوف و صنایع مرتبط بالغ بر 2.5میلیون تن در سال است که امسال به دلایلی مانند خشکسالی و محدودیت تخصیص آب برای مزارع چغندر و نیشکر و مشکلات خاص ایجاد شده برای کارخانجات نیشکری، تولید این محصول نسبت به سال 96 با کاهش مواجه بود و همین موضوع مشکلاتی را در تامین شکر مورد نیاز کشور به وجود آورد. از شهریورماه سال جاری، شکر خام مشمول ممنوعیت واردات فصلی شد که این دلیل به همراه کاهش عرضه کارخانجات شکر، افزایش نرخ این محصول در بازار را در پی داشت. در ادامه کارگروه تنظیم بازار آمده است: برای بازگرداندن آرامش به بازار شکر و کاهش نرخ آن، موضوع بلافاصله در دستور کار کارگروه تنظیم بازار قرار گرفت و مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی نسبت به افزایش ذخایر استراتژیک به میزان 500 هزار تن اقدام کند. براساس تصمیم اتخاذ شده افزایش بخشی از ذخایر از طریق تامین شکر خام از محل واردات بوده است.

رشد 8 درصدی تولید محصولات فولادی

ایرنا|برپایه آمارهای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از آغاز سال جاری تا پایان بهمن ماه حدود 19میلیون و 604 هزار تن انواع محصولات فولادی در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 8درصد رشد نشان می‌دهد. آمارهای تولید گویای آن است که رشد تولید فولاد میانی در این مدت 13 درصد بوده است؛ بطوری که 12 میلیون و 958 هزار تن بیلت و بلوم و 9 میلیون و 738 هزارتن اسلب توسط فولادسازان تولید شد. در بین محصولات فولادی، تولید ورق گرم به هفت میلیون و 277 هزار تن و میلگرد به هفت میلیون و 102 هزار تن رسید که به ترتیب رشد سه درصدی و 24 درصدی نسبت به 11 ماهه نخست سال 96 داشتند. در 11 ماه نخست سال جاری تولید ورق سرد با رشد 9 درصدی 2میلیون و 340 هزارتن شد و ورق پوششدار با افت 9 درصدی یک میلیون و 272 هزار تن را به ثبت رساند.

 

ارسال نظر