اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۵۳۹

پرداخت 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات به SME ها

شاتا| در قالب پروژه رونق تولید و اشتغال تا پایان آذر 97 به بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای 60 درصد در مجموع به 4146 واحد مبلغ 4947.3 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. در این خصوص 6925 واحد در سال 97 ثبت نام انجام دادند که از این تعداد 3477 واحد به بانک‌ها معرفی شدند و برای آنها 83874.7 میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شد.

همچنین 1578 واحد انتقالی سال 96 بوده‌اند که مبلغ 18441.4 میلیارد ریال تسهیلات به آنها تعلق گرفته است. در این میان، استان اصفهان با ثبت نام 495 واحد و معرفی 440 واحد به بانک و پرداخت 1497.3 ملیارد ریال تسهیلات در صدر ثبت نامی‌ها و تهران با ثبت نام 110 واحد و معرفی 56 فقره به بانک با پرداخت 7390 میلیارد ریال در صدر ثبت نام و پرداخت تسهیلات قرار دارند.

دستاوردهای سفر رییس‌جمهور به عراق

خبرگزاری فارس| رییس اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه سفر رییس‌جمهور به عراق موفق و خوب بوده است، گفت: باید مسائل مطرح شده برای رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری شود. یحیی آل اسحاق در مورد دستاوردهای سفر روحانی رییس‌جمهور کشورمان به عراق گفت: این سفر در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی، منطقه‌ای و جایگاه بین‌المللی دستاوردهای خوبی داشته که در هر حوزه قابل تحلیل است. رییس اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به سفر رییس‌جمهور به عراق گفت: این سفر منجر به امضا 5 موافقتنامه‌ در حوزه مختلف اقتصادی شد، ضمن اینکه تقریبا تمام مسائلی که در مورد عراق وجود داشت سامان یافت که از جمله آن می‌توان به امنیت فراگیری منطقه‌ای اشاره کرد.

او با اشاره به زمینه‌سازی برای تجات 20 میلیارد دلاری با عراق، گفت: این کار شدنی است ضمن اینکه امسال به‌طور قطع صادرات ایران به عراق به 12 میلیارد دلار می‌رسد. آل اسحاق به امضای موافقنامه برای ایجاد 3 شهرک مشترک صنعتی - اقتصادی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به مرز مشترک ایران و عراق ایجاد این شهرک‌ها زمینه بسیار خوبی برای استفاده از سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور را فراهم می‌کند. رییس اتاق مشترک ایران و عراق همچنین به امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: امیدواریم که این موافقتنامه منجر به موافقتنامه تجارت آزاد بین دو کشور شود. او افزود: حذف هزینه روادید بین دو کشور برای گردشگران و تجار هم از نکات مثبت سفر روحانی به عراق بود. آل اسحاق با بیان اینکه مساله مراودات بانکی بین دو کشور در سفر رییس کل بانک مرکزی تکمیل شد، گفت: تجار دو کشور می‌توانند براساس دینار و ریال به صورت بسیار روان با هم تجارت داشته باشند.  رییس اتاق مشترک ایران و عراق همچنین به زمینه سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین دو کشور اشاره کرد و گفت: ایجاد راه‌آهن شلمچه - بصره و فعال کردن کمیسیون مشترک بین دو کشور از دستاوردهای دیگر این سفر بوده است. او افزود: صدور ضمانتنامه دیناری برای فعالیت‌های خدمات فنی و مهندسی هم از دیگر مسائل مطرح شده در این سفر بود. آل اسحاق بیان کرد: در حوزه نرم افزاری و‌آی تی هم زمینه‌های خوبی برای همکاری بین دو کشور وجود دارد.

۸ کالای دیگر مشمول دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی شد

خبرگزاری فارس| وزیر صنعت، معدن و تجارت به درخواست وزیر جهاد کشاورزی 8 کالای کره بسته‌بندی، لپه، نخود رسمی، لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، عدس، چای کوبیده و انواع چای سیاه را به فهرست کالاهای مشمول ارز 4200 تومانی اضافه کرد. رضا رحمانی در نامه‌ای به رییس کل بانک مرکزی ۸ کالای دیگر را به فهرست کالاهای مشمول ارز 4200 تومانی اضافه کرد. در نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت آمده است: «با توجه به درخواست مجدد وزیر جهاد کشاورزی، با موضوع تغییر گروه کالایی ۸ ردیف تعرفه برای مدیریت و تنظیم بازار شب عید خواهشمند است، دستور فرمایید گروه کالایی اقلام زیر مانند گذشته در گروه یک کالایی قرار گیرند. » این اقلام شامل ۸ ردیف کالایی کره بسته‌بندی، لپه، نخود رسمی، لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، عدس، چای کوبیده و انواع چای سیاه است.

تعیین تکلیف واردکنندگان داروهای دامی با ارز دولتی

شاتا|مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه برخی از کالاهای حساس و ضروری دولت از جمله دارو، واکسن و مکمل‌های دامپزشکی مشمول دریافت ارز دولتی هستند، بیان کرد: با توجه به ابلاغیه رییس کارگروه تنظیم بازار مقرر شده است اقلام مذکور با قیمت‌های تکلیفی در شبکه توزیع منتخب عرضه شوند. اسماعیل مهدی پور در ادامه اظهار کرد: در این راستا ضروری است کلیه واردکنندگان داروهای دامپزشکی نسبت به ارسال اسناد و مدارک مرتبط با واردات محموله‌های خود به‌صورت کامل منطبق با موارد درخواستی این سازمان که به انجمن ذی‌ربط نیز اطلاع‌رسانی شده اقدام نمایند. او یادآور شد: در صورت عدم رعایت این موضوع و عرضه اقلام مذکور بدون اخذ قیمت تکلیفی، این سازمان در راستای وظایف محوله نسبت به معرفی واحدهای متخلف به سازمان تعزیرات حکومتی و سایر مراجع ذی‌صلاح اقدام خواهد نمود.

 

 

 

ارسال نظر