اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۰۰:۱۹:۱۰
کد خبر: ۱۴۰۹۴۳

توزیع ۷۵۰۰ تن گوشت

در استان‌ها

شاتا| مدیر دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه در یک ماه گذشته ۷ هزار و ۵۰۰ تن گوشت تنظیم بازاری در اختیار استان‌ها قرار گرفته است، بر لزوم خودداری از اظهارنظرهای غیرواقعی که باعث ایجاد نگرانی و به هم ریختگی در بازار می‌شود، تاکید کرد. محمد قبله با تاکید بر اینکه در یک ماه گذشته، یک هزار تن گوشت به صنف پزندگان استان تهران تخصیص یافته است، افزود: همچنین یک هزار تن گوشت برای واحدهای فعال در صنعت فرآورده‌های غذایی و 4 هزار تن برای توزیع میان خانوارهای تحت پوشش تعاونی‌های «اسکاد»، «امکان»، «اتکا» و «فرهنگیان» سراسر کشور اختصاص یافته است. او با تاکید بر اینکه خروج مصرف‌کنندگان عمده از بازار خود به آرامش بازار گوشت کمک می‌کند، اضافه کرد: تمام تلاش‌ها برای رسیدن گوشت به دست مصرف‌کننده واقعی است؛ چرا که پیش از این در صف‌های طولانی خرید گوشت تنظیم بازاری تنها مصرف‌کنندگان واقعی حضور نداشتند و برخی از چلوکبابی‌ها و صنف‌های فعال نیز گوشت مورد نیاز خود را از این طریق خریداری می‌کردند که همین امر نوعی آشفتگی را ایجاد می‌کرد.

کاهش تولید خودرو

در بهمن ماه

ایسنا|طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید انواع خودرو در بهمن ماه سال جاری با کاهش ۵۹.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو شده است. تولید انواع خودرو در بهمن ماه سال جاری به ۵۹ هزار و ۸۲ دستگاه رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که ۱۴۶ هزار و ۴۲۴ دستگاه بوده، ۵۹.۶ درصد کاهش داشته است. این آمار به تفکیک نوع خودرو بدین شرح است که تولید «انواع اتوبوس» بیشترین کاهش تولید را در بهمن ماه سال جاری داشته است. بر این اساس در بهمن ماه سال جاری ۱۷ دستگاه اتوبوس تولید شده که نسبت به تولید ۱۵۵ دستگاهی مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۸۹ درصدی را تجربه کرده است. همچنین تولید انواع «کامیون»، «کامیونت» و «کشنده» در بهمن ماه سال جاری به رقم ۲۵۲ دستگاه می‌رسد که نسبت به تولید هزار و ۸۳۵ دستگاهی تولید شده در مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۸۶.۳ درصدی داشته است. در این مدت تولید «انواع ون» نیز ۳۵ دستگاه بوده که نسبت به بهمن ماه سال گذشته که ۱۳۳ دستگاه بوده است، ۷۳.۷ درصد کاهش تولید داشته است. همچنین تولید انواع «مینی‌بوس» و «میدل‌باس» در بهمن ماه سال جاری، حدود ۷۳ دستگاه بوده است که به نسبت تولید ۲۴۷ دستگاهی در بهمن ماه سال گذشته، کاهش ۷۰.۴ درصدی را تجربه کرده است. علاوه بر این بر اساس آمارهای اعلام شده تولید «انواع سواری» نیز در بهمن ماه با کاهش ۶۰.۴ درصدی روبه‌رو شده است. میزان تولید «سواری» در بهمن ماه سال جاری به ۵۴ هزار و ۹۶۵ دستگاه رسیده؛ در حالی که میزان تولید آن در مدت مشابه سال گذشته ۱۳۸ هزار و ۹۱۳ دستگاه بوده است.

تشکیل کمیته‌ای

برای حمایت از تولید

تسنیم| اولین جلسه هم اندیشی حمایت از تولید داخلی و برنامه‌ریزی با هدف توسعه و تعمیق ساخت داخل با حضور معاونین وزیر صنعت، معدن وتجارت برگزار شد. معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت در این نشست تخصصی با تاکید بر ضرورت توجه به توسعه ساخت داخل برخی از کالاهای وارداتی خواستار تشکیل کمیته سیاست‌گذاری داخلی‌سازی در راستای اجرای قانون استفاده حداکثر از توان تولیدی و خدماتی کشور شد. فرشاد مقیمی اظهار کرد: با توجه به گستره حمایت از تولید داخلی در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی و... ایجاد یک ساختار منسجم برای رصد برنامه دستگاه‌های اجرایی و پیگیری عملکرد آنها در راستای توسعه ساخت داخل ضروری به نظر می‌رسد. او برگزاری اولین نشست هم اندیشی حمایت از تولید داخلی را در این راستا عنوان کرد و گفت: با توجه به بررسی‌های که در این نشست صورت گرفت، سازمان گسترش و نوسازی صنایع آمادگی خود را برای تدوین ساختار مناسب اعلام کرده است.او تصریح‌کرد: در این نشست مقررشد در سطح وزارت صنعت، معدن وتجارت کمیته سیاست‌گذاری داخلی‌سازی متشکل از معاونان ذی ربط وزارتخانه شکل بگیرد تا امور مربوط به سیاست‌گذاری، برنامهریزی و نظارت بر پروژه‌های ساخت داخل به صورت هدفمند صورت گیرد.

اجرای دو پروژه

برای حفظ تولید

شاتا| مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک از تلاش برای حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال در سال 98 خبر داد و گفت: با اجرای دو پروژه «توسعه تولید وتجارت» و «ارتقای توان تولید ملی با افزایش 1.2 میلیارد دلاری سهم ساخت داخل محصولات صادرات گرا» تلاش داریم وضعیت را حفظ کنیم. افسانه محرابی گفت: پیگیری بازسازی و نوسازی خطوط تولید، پیگیری تأمین سرمایه درگردش مورد نیاز واحدهای تولیدی، مدیریت تعرفه‌ای و اصلاح قیمت‌های پایه وارداتی و صادراتی با رویکرد حمایت از تولید داخل از دیگر برنامه‌های سال 98 است. او با بیان اینکه اجرای ساماندهی واردات و عرضه پوشاک خارجی هم باید به‌طورمستمر پیگیری شود، افزود: پیگیری و اقدامات لازم جهت کاهش قیمت تمام شده کالاهای تولید داخل همچون اصلاح قوانین، ضوابط تأمین اجتماعی، امور مالیاتی و ... هم انجام می‌شود.

 

ارسال نظر