اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۳۷۹

بازگشت 1300 واحد صنعتی به چرخه تولید

شاتا| معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: در یک سال گذشته با تزریق منابع ریالی به واحدهای تولیدی، حدود یک‌هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشت. محسن صالحی‌نیا با اشاره به وضعیت واحدهای صنعتی گفت: ۹۵ درصد از کسب ‌و کارها توسط صنایع کوچک و متوسط انجام می‌شود و ۵۰ درصد صادرات و ۷۰ درصد اشتغالزایی بر عهده آنها است. او با بیان اینکه حدود ۴۳ هزار واحد در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند که نمی‌توان از حجم تعطیلی‌ها آمار دقیقی اعلام کرد، افزود: با توجه به شرایط اقتصاد کشور، میزان تعطیلی یا رکود در واحدهای صنعتی درحال تغییر است که طبق آخرین برآوردها، از ۴۳ هزار واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی، حدود ۱۲ هزار بنگاه کوچک و متوسط در وضعیت رکود قرار دارند. از دست دادن سهم بازار، تملک واحدها توسط بانک‌ها و اختلاف سهامداران با یکدیگر سه دلیلی است که صالحی نیا از آنها به عنوان دلایل رکود در این واحدهای تولیدی نام برد.

اکسپو فرصتی برای توسعه صادرات

پایگاه خبری سازمان توسعه تجارت| سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: باید با بازتعریف برند ملی، صنعتی و تجاری خود، تصویر دیگری به جهانیان نشان دهیم و شرکت در اکسپوی ۲۰۲۰ یکی از آن فرصت‌ها و ابزاری است که می‌تواند برند ایران را به خوبی معرفی کند. محمدرضا مودودی اظهار کرد: امروز در شرایطی به سر میبریم که دشمنان تصویری نامناسب از کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی به تصویر می‌کشند و باید با بازتعریف برند ملی، صنعتی و تجاری خود تصویر دیگری به جهانیان نشان دهیم و به خوبی از ظرفیت برندهای خود در سطح جهان استفاده کنیم. او افزود: شرکت در اکسپوی ۲۰۲۰ یکی از آن فرصت‌ها و ابزاری است که می‌تواند برند ایران را به خوبی معرفی کند. مودودی در ادامه گفت: استراتژی سازمان توسعه تجارت در این راستا توسعه مدرسه صادرات برای تخصصی کردن دانش فنی تجارت، همچنین تعریف مگاپروژه‌های صادراتی، توسعه پایانه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای است تا ظرفیت خود را در بازارهای بین‌المللی ارتقا دهیم.

رکورد ایران خودرو در تولید روزانه

ایکوپرس| با رونق تولیددر زنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو، تعداد تولید روزانه این خودروساز در روز چهارم اسفندماه از مرز دوهزار و ۱۰۰ دستگاه عبور کرد. با حمایت‌های صورت گرفته از سوی دولت و رونق دوباره خطوط تولید سازندگان، گروه صنعتی ایران خودرو موفق به افزایش تیراژ روزانه و تولید دوهزار و۱۹۱ستگاه خودرو در چهارم اسفندماه شد. برمبنای این گزارش، تمامی تلاش مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو حفظ عدد تولید بالاتر از دوهزار دستگاه روزانه است. در حوزه فروش نیز متناسب با افزایش تیراژ تولید و به محض تجاری شدن، خودروها تحویل مشتریان می‌شود و در روزهای اخیر تعداد قابل توجهی از محصولات ایران خودرو وارد بازار شده است. همچنین، فروش فوری روزانه محصولات ایران خودرو نیز براساس مجوزهای لازم صورت می‌گیرد که این اقدام نیز در مسیر دستیابی به نقطه تعادل در بازار آزاد ادامه خواهد داشت.

راهیابی 8 ایده به مرحله نهایی رویداد استارت‌آپ

در مجموع 52 ایده برای شرکت در رویداد یک روزه استارت‌آپ استان تهران اعلام آمادگی کردند که 6 داور این ایده‌ها را بررسی کردند در نهایت 8 ایده به مرحله نهایی راه یافتند. به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، نشست پیش‌رویداد اولین استارت‌آپ استان تهران با حضور نسرین مصدق صدقی، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، داوران، ایده‌پردازان و سایر شرکت‌کنندگان در این رویداد برگزار شد. رویداد استارت‌آپ استان تهران قرار است روز شنبه 11 اسفندماه در 3 محور اصلی صنعت و فناوری اطلاعات، فروش و بازاریابی، طراحی و ساخت نمونه اولیه محصول در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برپا شود.

ارتقا کیفیت و رقابت‌پذیری در تولید

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی اظهار کرد: در سال جاری همانند سال‌های گذشته با عنوان اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری شد که این موضوع اهمیت این شیوه اقتصادی را در ایران نشان می‌دهد. به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، کیانی‌بختیاری خاطرنشان کرد: تقویت فرهنگ جهادی و توسعه مدیریت مخاطرات اقتصادی از طریق تهیه اجرای طرح‌های واکنش هوشمند، فعال، سریع و به هنگام در برابر مخاطرات و اختلال‌های داخلی و خارجی و همچنین تولید ثروت، بهره‌وری، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و اشتغال مولد از دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز تحقق اقتصاد مقاومتی است. او با بیان این موضوع که نگرش علمی، سیستماتیک و نتیجه گرا به مدیریت، زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است، «نوآوری در کسب و کار»، «تولید رقابت پذیر»، «ایجاد ارزش افزوده و ثروت آفرینی» و «درونزایی و شکوفایی اقتصاد از درون» را از جمله عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

 

ارسال نظر