اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۰۰:۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۳۹۹۷۵

مناطق آزاد پایلوتی برای رویدادهای اقتصادی و هنری

تعادل |مدیر فرهنگی، هنری و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به نقش موثر برپایی رویدادهای هنری در توسعه اقتصادی کشور گفت: توسعه اقتصادی محور اصلی فعالیت‌های ما در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد است و هدفمان این است که بتوانیم به سمت شکوفایی صنایع خلاق و اقتصاد هنر حرکت کنیم. به گزارش «تعادل»، علی حسنلو در نشست خبری جشنواره هنر محیطی چابهار، گفت: در این راستا برنامه‌های متعددی طراحی شده که حتی در این شرایط سخت اقتصادی نیز نسبت به برگزاری آنها اقدام کرده‌ایم. هدف اصلی از برگزاری جشنواره، تولید و آموزش است و صرف برگزاری جشنواره اولویت‌مان نیست. حسن‌لو با اشاره به لزوم مشارکت دادن هنرمندان بومی منطقه چابهار در جشنواره‌ هنر محیطی گفت: یکی دیگر از اهداف اصلی ما این است که بتوانیم مناطق آزاد را به پایلوت رویدادهای اقتصادی، فرهنگی و هنری تبدیل کنیم. در این راستا از مدارس بین‌المللی دعوت خواهیم کرد تا در مناطق آزاد دوره‌های آموزشی برگزار کنند. البته این اتفاق به دلیل شرایط تحریم قدری سخت است اما مزیت‌های محیطی ما در منطقه چابهار همچنان برای مشتریان خارجی جذاب است.

حسنلو با تاکید بر جدیت معاونت فرهنگی، هنری و اجتماعی مناطق آزاد کشور برای شناسایی واحد‌های کوچک صنایع خلاق گفت: با شناسایی کسب و کار‌های کوچک به ویژه حوزه هنر‌های تجسمی توانایی افزایش رشد اقتصادی در این مناطق افزایش خواهد یافت. به گفته او، مناطق آزاد با همکاری معاونت اقتصادی و فرهنگی، هنری و اجتماعی به سمت جذب سرمایه‌های اجتماعی و همچنین اقتصادی حرکت می‌کند. هم‌اکنون چابهار در شرایط اقتصادی مطلوبی قرار گرفته است؛ چراکه چابهار از تحریم‌ها معاف است، اما متاسفانه کشور‌های معاند در تلاش برای نا امن جلوه دادن این مناطق برای سرمایه‌گذاران خارجی هستند.

‌ایران باید قطب نمایشگاهی منطقه شود

سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی با اشاره به سیر تحولات صنعت نمایشگاهی در ایران گفت: با آنکه بیش از 50 سال سابقه برگزاری نمایشگاه در کشورمان وجود دارد اما تا سال 79 فقط یک نمایشگاه بازرگانی تهران همه ساله در کشور برپا می‌شد اما طی 18 سال اخیر شاهد هستیم که تقریبا همه استان‌های کشور سایت رسمی برپایی نمایشگاه دارند‌‌‌‌‌. به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی، بهمن حسین‌زاده با اشاره به اینکه نمایشگاه‌ها زمینه‌ای برای توسعه فضای کسب و کار و ارز آوری هستند تصریح کرد در کشورهای اروپایی سالانه 10 تا 20 درصد در آمد ناخالص ملی از محل برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای تجاری تامین می‌شود که ما در ایران باید با بازنگری در استانداردهای نمایشگاهی این رقم را محقق کنیم، مضاف بر آنکه با توجه به دغدغه اشتغالزایی در کشور صنعت نمایشگاهی تاثیر بسزایی در این حوزه دارد.

 

ارسال نظر