اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۵۰۱

تأکید وزیر صنعت بر استفاده از رویکرد بازار در برخورد با تخلفات

تسنیم| وزیر صنعت با اعلام اینکه بازار با بخشنامه اصلاح نمی‌شود گفت: باید با مکانیزم‌های علمی به این حوزه ورود کرد. رضا رحمانی در جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار با اشاره به وضعیت فعلی بازار گوشت و مرغ، گفت: باید درباره کالاهای پرمصرف، همچون گوشت و مرغ تصمیمات شفاف و روشنی گرفته شود تا مطمئن شویم در دو ماه آینده با مشکلی مواجه نیستیم.وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با اجرای تصمیمات ستاد تنظیم بازار، در آینده قیمت‌ها تعدیل خواهد شد، گفت: در بحث نظارت مردم باید احساس کنند که با متخلف به‌طور جدی برخورد می‌شود. برخورد هم اعلام آمار 5 هزار نفری از تشکیل پرونده نیست، بلکه ممکن است 2 پرونده تشکیل شود اما این پرونده باید برای تخلف‌های اساسی باشد. وزیر صنعت، معدن و تجارت از دستور به رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان برای تشدید نظارت خبر داد و افزود: در موقعیت‌هایی باید از مکانیزم بازار برای کنترل و نظارت استفاده کرد، در موقعیتی دیگر هم که از سوی عده‌ای طمع‌کاری وجود دارد، ما باید ورود کنیم و این هم باید محسوس باشد.

17 خودروی سواری 4 ستاره گرفتند

شاتا| بر اساس گزارش ارزشیابی ملی خودروهای ساخت داخل، پرستاره‌های رده‌های کیفی در دی ماه امسال مشخص شدند و 17 خودروی سواری 4 ستاره کیفی گرفتند. در دسته قیمتی یک، گروه خودروهای سواری پژو 2008 و سوزوکی گرند ویتارا و نیو مزدا 3 و در دسته قیمتی 2 کیاسراتو، هیوندای accent، هیوندای I20 و هاوال H2 موفق به دریافت 4 ستاره کیفی شدند. در دسته قیمتی سه نیز B30 و چانگان CS35، آریو اتوماتیک و در دسته قیمتی 4 رنو ساندرو اتوماتیک، تندر 90 پلاس اتوماتیک، تندر 90 پلاس، پارس تندر، پژو 207 اتوماتیک، پژو 207 و آریو دنده‌ای 4 ستاره گرفتند.

در دسته قیمتی 5 اما هیچکدام از خودروهای ساخت داخلی نتوانستند در رده کیفی بالا قرار بگیرند و سایپا ایکس 111، سایپا ایکس 131، سایپا ایکس 132 و سایپا ایکس 131 پارس خودرو دو ستاره گرفتند. همچنین در بخش وانت و در دسته قیمتی یک وانت نیو پیکاپ فوتون سه ستاره و در دسته قیمتی 2 وانت تندر 3 ستاره دریافت کرد. در گروه خودروهای سنگین، مینی بوس، ون مسافری وانا 4 ستاره گرفت. درگروه کامیونت، ‌کامیونت ایسوزو NPR75K، کامیونت هیوندای HD65 و کامیونت ایسوزو NMR85 و در گروه کامیون، کامیون ایسوز FVR و درگروه کشنده‌ها نیز کشنده ولوو FH500، کشنده اسکانیا G410 موفق به دریافت 4 ستاره شدند.

سهم ۱۸ درصدی اصناف از تولید ناخالص ملی

پایگاه خبری اتاق اصناف ایران|عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران و رییس اتاق اصناف مشهد با اشاره به نقش اصناف در اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و اشتغال گفت: اصناف، سهمی ۱۸ درصدی از تولید ناخالص ملی را در اختیار دارند. محمود بنانژاد افزود: این درحالی است که ۳ میلیون واحد صنفی در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند و به جرأت می‌توان گفت اصناف درحوزه‌های اشتغال، گردش مالی، کالایی و به ویژه تولید ناخالص ملی نقش موثری دارند. عضو و خزانه‌دار اتاق اصناف ایران تصریح کرد: ما تلاش داریم تا جایگاه اصناف را پیدا و تقویت کرده، نسبت به معرفی ظرفیت‌های صنفی اقدام نموده تا بتوانیم در حوزه‌های توسعه اقتصادی حرکت کنیم.بنانژاد با بیان این نکته که در سطح کشور ۶۰۰ هزار واحد صنفی تولیدی در حوزه تولید، صنایع خرد و کوچک و تا حدی متوسط فعالیت دارند، ادامه داد: مقرون به صرفه بودن آنها از نظر مدیریتی و هزینه‌ای، نیاز به سرمایه اندک در راه‌اندازی، کاربا تعداد کارگران اندک (کمتراز ۵۰ نفر) و حتی تغییر کاربری آسان‌تر و کم هزینه‌تر، از مهم‌ترین ویژگی‌های این واحدهای صنفی تولیدی است. وی گفت: ما معتقدیم چنانچه این کارگاه‌های تولیدی تقویت شده و نسبت واحدهای صنفی تولیدی به واحدهای صنفی توزیعی در سطح اصناف افزایش یابد، قطعا آنها در حوزه اشتغال و تولید ناخالص ملی هم افزایی بیشتری خواهند.

قول استاندار تهران برای حضور مستقیم در شهرک‌های صنعتی

آیین افتتاح یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی فیروزکوه با حضور استاندار تهران و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، صابر پرنیان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع صاحبان صنایع و تولیدکنندگان شهرک صنعتی فیروزکوه اظهار کرد: به صورت شبانه‌روزی در خدمت سرمایه‌گذاران و واحدهای صنعتی هستیم. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با تاکید بر حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی افزود: تولیدکنندگان امروز سرداران جنگ اقتصادی هستند. پرنیان همچنین در حاشیه آیین افتتاح یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی فیروزکوه از استاندار تهران خواستار شد تا حضور مستقیم در شهرک‌های صنعتی داشته باشد.محسنی‌بندپی استاندار تهران نیز در پاسخ به درخواست صابر پرنیان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران قول مساعد داد تا هر٢هفته یک‌بار از شهرک‌های صنعتی تهران و واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی بازدید داشته باشد.

 

ارسال نظر