اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۰۲۳

استقبال بازرگانان آلمانی از راه‌اندازی کانال مالی با ایران

ایسنا| انجمن بازرگانی BGA آلمان اعلام کرد که کانال جدید برای تجارت غیردلاری با ایران که فرانسه، آلمان و انگلیس برای دور زدن تحریم‌های امریکا گشوده‌اند، مشروع است. به گزارش رویترز، انجمن بازرگانی BGA آلمان اعلام کرد راه‌اندازی کانال مالی جدید این پیام مهم را مخابره می‌کند که اروپا به عنوان یک شریک تجاری، قابل اعتماد است. هولگر بینگمان، رییس انجمن بازرگانی BGA آلمان اظهار کرد: با این حال پرسش‌هایی پیرامون ساختار دقیق مکانیزم کانال INSTEX به قوت خود باقی مانده است. آلمان فرانسه و انگلیس هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای مشترک از راه‌اندازی کانال ویژه مالی با ایران خبر دادند و اعلام کردند این کشورها در ادامه تعهد و تلاش‌های خود برای حفظ توافق هسته‌ای که به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسیده است، بطور رسمی اعلام می‌کنند که «INSTEX» (ابزار حمایت از تبادلات تجاری) راه‌اندازی شد.

تغییرات تازه در صادرات کالا به جمهوری آذربایجان

پایگاه خبری اتاق ایران|معاونت بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از انجام برخی تغییرات در مجموعه قوانین گمرکی جمهوری آذربایجان خبر داد که بر اساس آن به‌جز موارد عبور کالا برای اهداف غیرتجاری از مرز گمرک توسط اشخاص حقیقی، در سایر موارد باید قبل از وارد کردن کالا به اراضی گمرک ایران، بیانیه کوتاه‌مدت واردات در فرمت الکترونیک به نهادهای گمرک ارایه شود.

بر اساس اعلام این معاونت، «به‌موجب ماده 113.1 مجموعه قوانین گمرکی جمهوری آذربایجان، از تاریخ 1 فوریه 2019 به استثنای موارد عبور کالاها به‌منظور اهداف غیرتجاری از مرز گمرک توسط اشخاص حقیقی، قبل از وارد کردن کالا به اراضی گمرک جمهوری اسلامی ایران باید بیانیه کوتاه‌مدت واردات در فرمت الکترونیک به نهادهای گمرک ارایه شود. عدم ارایه بیانیه کوتاه‌مدت واردات منجر به مسوولیت اداری ارایه‌دهندگان می‌شود.»

خریداران بیش از یک خودرو باید مالیات بدهند

تسنیم|براساس ساز وکاری که در دست اجراست، وزارت امور اقتصادی و دارایی به ماجرای تحویل خودروهای معوق خودروسازان ورود کرده و از کسانی که با هدف فروش و کسب درآمد، در فروش اینترنتی خودروسازان شرکت کرده‌اند، مالیات می‌گیرد.

با توافق به عمل آمده میان وزارت صنعت و خودروسازان قرار شده خریدارانی که زمان تحویل خودروهای آنها اول شهریور ماه تا 30 دی ماه است خودروهای خود را با قیمت قبل دریافت کنند. یک مقام مسوول در سازمان امور مالیاتی در همین ارتباط گفته است: اجرای ماده4 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در تحویل خودروهای ثبت نامی به مردم با قیمت‌های گذشته باعث می‌شود خریداران به دلیل تفاوت قیمت خودروهای ثبت نامی و بازار آزاد، سود قابل توجهی را کسب کنند. او افزود: در این میان کسانی هستند که بیش از یک خودرو ثبت نام کرده و به نوعی مصرف‌کننده نهایی خودرو نیستند و با هدف کسب سود و درآمد در طرح‌های فروش اینترنتی شرکت کرده‌اند. این مقام مسوول در سازمان امور مالیاتی با بیان اشاره به توافق‌های اولیه میان وزارت خانه امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت، گفت: مطابق این توافق فهرست، مشخصات و کدملی خریدارانی که در طرح‌های پیش فروش شهریور تا دی ماه خودروسازان شرکت کرده‌اند، از سوی وزارت صمت در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار می‌گیرد تا براساس آن، خریدارانی که بیش از یک دستگاه خودرو خریداری کرده‌اند مشمول پرداخت مالیات از محل کسب درآمد از این محل خواهند شد. او تصریح کرد: نابسامانی ماه‌های اخیر بازار خودرو، باعث شده تا عده‌ای سودجو روی این موج سوار شده و برای کسب سود و درآمدهای کاذب به خرید و فروش خودرو روی آورند. این اقدام در نگاه نخست یک ناهنجاری اقتصادی به شمار می‌آید که باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

افزایش 22 درصدی تولید کنسانتره سنگ آهن

مهر|تولید دانه‌بندی و کنسانتره سنگ آهن شرکت‌های بزرگ در 9 ماهه ابتدایی امسال ۲۲درصد افزایش یافت. بر اساس آمارها، تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور از ابتدای فروردین تا پایان آذر، ۳۴ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۸۷۴ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲۸ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۵۱۰ تن بود که حاکی از افزایش ۲۲ درصدی تولید این محصول است. بنا بر این گزارش، ۵ شرکت بزرگ معدنی در۹ ماهه امسال، حدود ۵ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۷۹۶ تن سنگ آهن دانه‌بندی تولید کردند که در مقایسه با میزان تولید این محصول در مدت مشابه سال گذشته (۳ میلیون و ۹۵۵ هزار و ۱۶۰ تن)، ۳۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

 

ارسال نظر