تکذیب استعفای هیات رئیسه اتاق ایران

۱۳۹۷/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۷۶۵

استعفای هیات رییسه اتاق‌های بازرگانی ایران تکذیب شد. پیرو انتشار اخباری در فضای مجاز مبنی بر استعفای دسته جمعی اعضای هیات رییسه اتاق‌های بازرگانی ایران، روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران طی بیانیه‌ای اعلام کرد: متاسفانه شایعاتی در فضای مجاز تحت عنوان استعفای هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران در حال دست به دست شدن است که هیچ نسبتی با واقعیت ندارد و به‌شدت تکذیب می‌شود. برخی تلاش‌ها برای تخریب پارلمان بخش خصوصی آغاز شده است که بی‌اخلاقی در آن حرف نخست را می‌زند. هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با قدرت و اتکا به رای نمایندگان فعالان اقتصادی کشور در پارلمان بخش خصوصی ایران به کار خود ادامه می‌دهد.

روابط عمومی اتاق ایران، در ادامه این بیانیه اعلام کرده است: در حال حاضر غلامحسین شافعلی رییس اتاق ایران و کیوان کاشفی عضو هیات رییسه اتاق ایران همراه با اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری در سوریه به سر می‌برند و مذاکرات اقتصادی را با حضور 25 فعال اقتصادی کشور برای بازسازی سوریه دنبال می‌کنند. انتشار شایعه‌های بی‌اساس در چنین شرایطی که اقتصاد ایران با تحریم‌های یک جانبه امریکا مواجه شده و فعالان اقتصادی در حال تلاش برای عبور از چالش‌‌های ایجاد شده هستند، منافع ملی را نشانه گرفته است. اتاق ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی کشور همواره از انتشار آزاد اطلاعات، رسانه‌های آزاد و فعالیت ابزارهای فضای مجاز حمایت کرده و آن را لازمه توسعه اقتصادی می‌داند، اما به همان نسبت به انتشار شایعه و بی‌اخلاقی در فضای رسانه‌ای مخالف است، به ویژه آنکه فعالیت بدون شناسنامه و بی‌هویت شبه رسانه‌ای در فضای مجاز، می‌تواند زیان‌بار باشد.

در همین رابطه، نایب‌رییس اتاق بازرگانی ایران نیز با بیان اینکه، هیات رییسه استعفا نداده‌اند، گفته بود: به دولت نقد داریم، اما پای کار هستیم. حسین سلاح ورزی در گفت‌وگو با مهر در مورد انتشار خبرهایی مبنی بر استعفای هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران، گفت: اساسا طرح چنین موضوعاتی در شرایط سخت کنونی اقتصاد ایران موضوعیت ندارد و اگرچه ممکن است اتاق بازرگانی، نقدهایی را به برخی تصمیمات و رویه‌های اقتصادی دولت داشته باشد، اما کماکان معتقد است که همه باید با همدلی، همکاری و انسجام از شرایط فعلی اقتصاد ایران عبور کنیم. او تصریح کرد: هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران، در کنار تمامی تشکل‌های اقتصادی زیرمجموعه خود و اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی پای کار هستند و تلاش می‌کنند تا کشور را از گردنه سخت کنونی نجات دهند، با وجود اینکه همه مشکلات وجود دارد و باید برای حل و رفع آن تلاش کرد. سلاح‌ورزی گفت: ممکن است به برخی مسائل و تصمیماتی دولتی گله داشته باشیم، اما معتقدیم که تصمیمات دولتی نباید منجر به اعمال فشار مضاعف به فعالان اقتصادی شود؛ اما این به معنای عقب‌نشینی حضور فعالان اقتصادی در عرصه اقتصاد سالم، شفاف و رقابتی نیست و برای اعتلای جمهوری اسلامی ایران، همه تلاش خواهیم کرد و از همه مهم‌تر، در این شرایط سخت کشور به لحاظ تحریم، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را بیش از هر زمان دیگری اجرایی خواهیم کرد.

 

ارسال نظر