حمایت از قطعه‌سازان در دستورکار وزارت صنعت

۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۰۰:۵۹:۰۲
کد خبر: ۱۳۶۴۶۵
حمایت از قطعه‌سازان در دستورکار وزارت صنعت

معاون امور صنایع وزارت صنعت با تشریح رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در حمایت از تولید قطعات صنعت خودرو و تعمیق تولید محصولات به شکل داخلی، گفت: در صنعت خودرو به سمت خوداتکایی و استفاده از توان داخلی حرکت می‌کنیم و در این راستا از تولید لاستیک و سایر قطعات خودرو حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، فرشاد مقیمی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در اردبیل اظهار کرد: در کنار حمایت از تولید محصولات باارزش افزوده بالاتر، از صنایع قطعه‌سازی و وابسته به خودرو نیز حمایت می‌کنیم بطوری که نمایشگاهی را نیز از ۱۸ تا ۲۱ دی ماه با محوریت عرضه قطعات خودرو برگزار خواهیم کرد تا تولیدکنندگان داخلی براساس نیاز داخلی خودروسازان بتوانند محصولات آنها را تامین کنند.

او رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت را تعمیق تولید محصولات به شکل داخلی به ویژه حمایت از تولید قطعات صنعت خودرو اعلام کرد و افزود: در صنعت خودرو به سمت خوداتکایی و استفاده از توان داخلی حرکت می‌کنیم و در این راستا از تولید لاستیک و سایر قطعات خودرو حمایت می‌کنیم.

او ادامه داد: به جای واردات با هدف کاهش قیمت تمام شده خودرو سعی می‌کنیم محصول نهایی را با تولید داخل به قیمت پایین‌تر عرضه کنیم که در این زمینه قطعه‌سازان باید در حمایت از تولید ملی تلاش مضاعفی انجام داده و در نقطه مقابل اهالی صنعت خودرو نیز مطالبات تولیدکنندگان را پرداخت کنند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود بااشاره به اینکه ثبت سفارش‌ها از این به بعد در خود استان‌ها انجام می‌شود، ابراز امیدواری کرد که این کار زمینه تقویت تولید بومی و استانی را فراهم کند.

مقیمی اظهار کرد: با افزایش اختیارات استان‌ها در حقیقت حمایت از تولید و اشتغال به شکل عملی انجام می‌شود بطوریکه ما برای ۲۵ قلم کالای اساسی که مواد کائوچو و سلولزی نیز در بین آنها قرار دارد پرداخت ارز دولتی و واردات به اندازه مورد نیاز در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است. او با بیان اینکه هیچ واحد تولیدی خارج از ظرفیت تولید مواد اولیه دریافت نمی‌کند، افزود: مبنای ما به ویژه در تامین مواد اولیه کارخانجات پتروشیمی رقم قید شده در پروانه بهره‌برداری است و به هیچ‌وجه خارج از پروانه بهره‌برداری مواد اولیه‌ای به این کارخانه‌ها اختصاص نمی‌یابد. معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از ثبت سفارش به شکل استانی به همراه واردات محصولات و کالاها بدون محدودیت‌های خاص خبر داد و گفت: قرار است تا دوشنبه آتی، نشستی با مسوولان گمرک داشته باشیم که امیدواریم صنعتگران و تولیدکنندگان مشکلات خود را به وزارت صنعت، معدن و تجارت انعکاس دهند تا ما بتوانیم در این نشست موانع و مشکلات پیش رو را برطرف کنیم.

 

 

ارسال نظر