مشکلات مالی با ترکیه رفع می‌شود

۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۰۰:۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۳۶۲۰۵

رییس اتاق ایران در نشست هیات نمایندگان اتاق مشهد دستاوردهای سفر بخش‌خصوصی همراه با رییس‌جمهور به ترکیه را اعلام کرد. در ابتدای این نشست غلامحسین شافعی ضمن ابراز خرسندی از نتایج دیدار هیات‌های دیپلماتیک و اقتصادی دو کشور اظهار کرد: بخش‌خصوصی در این سفر دغدغه‌های خود را در زمینه مبادلات ارزی و بانکی میان دو کشور بیان کرد و اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه نیز ضمن ابراز تاسف از حل نشدن این مشکلات، از مدیران و کارشناسان بانکی ترکیه خواست تا با همتایان ایرانی خود جلسات فوری و مستمر داشته باشند تا مشکلات ناشی از مبادلات تجاری بین دو کشور و به ویژه مسائل بانکی و ارزی را حل و فصل کنند. او امضای دو تفاهم نامه همکاری و تسهیل در روابط بانکی را  از

مهمترین دستاوردهای این سفر  برشمرد وافزود: روسای جمهور دو کشور، انتقال از تجارت ترجیحی به تجارت آزاد را خواستار شدند و مقرر شد تا حرکت ما در زمینه توسعه روابط اقتصادی با ترکیه در این مسیر هدایت شود.

 رییس اتاق ایران در ادامه به برگزاری دو همایش ملی «توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب و کار» در اتاق مشهد و «دوسالانه آب» در اتاق ایران اشاره کرد و افزود: هر دوی این رویدادها بسیار خوب برگزار شد و امیدواریم که دستاوردهای آن به نفع پویایی و تحرک اقتصادی در کشور باشد و به تحولاتی مثبت در حوزه های مختلف منجر شود.

رییس اتاق خراسان رضوی همچنین به انتخابات پیش رو در اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان های مختلف کشور اشاره کرد وافزود: ساز و کار انتخابات اتاق ها با تشکیل انجمن نظارت بر انتخابات در هفته گذشته کلید خورد.

شافعی تصریح کرد: باید همه تلاش کنیم تا مسائل اخلاقی رعایت شود. اخلاق به عنوان خط قرمز همه ما باید مورد توجه جدی قرار گیرد و از تخریب دیگران در کشمکش های جناحی و غیر اخلاقی پرهیز کنیم. در ادامه این جلسه اعضای هیات نمایندگان اتاق مشهد به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند. در ادامه مشکلات صنایع مورد بحث قرار گرفت و اعضای حاضر بر نقش پررنگ اتاق ایران در رفع مشکلات کارگری در واحدهای تولیدی و صنعتی، ضرورت ارتباط منظم با مدیران اقتصادی در دستگاه‌های دولتی و اهمیت استفاده نظرات بخش‌خصوصی در تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی تاکید کردند.

 

 

ارسال نظر