اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۵:۴۹
کد خبر: ۱۳۵۸۱۹

تدوین سند راهبردی اصناف

تسنیم| نایب‌رییس اول اتاق اصناف ایران گفت: اصناف همواره با برنامه و هدف در تمامی بخش‌ها پیشرو بوده است و برای رسیدن به جایگاه واقعی اتاق اصناف ایران سند راهبردی اصناف تهیه و تدوین خواهد شد. جلال الدین محمد شکریه با اشاره به حضور حداکثری اصناف در پیشبرد اهداف ایران، گفت: خانواده بزرگ اصناف همواره به دنبال بالا بردن سطح و جایگاه خود در میان تمامی دستگاه‌های اجرایی است و گام‌هایی در این راستا برداشته شده است اما با توجه به رویکرد اتاق اصناف ایران در دوره هفتم تلاش داریم سندی راهبردی تهیه و تدوین کنیم تا نظرات تیم کارشناسی اتاق اصناف ایران در شوراهایی که در آن عضویت داریم یا در آینده به عضویت آن در خواهیم آمد جنبه عملیاتی پیدا کرده و بیش از 3 میلیون واحد صنفی با آرامش خیال به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

او اصلاح قانون نظام صنفی را یکی دیگر از برنامه‌های هیات رییسه دوره هفتم برشمرد و افزود: اصلاح قانون نظام صنفی موجب حل بسیاری از مشکلاتی خواهد شد که امروز بدنه اصناف با آن دست به گریبان است بنابراین از هیات رییسه مجلس درخواست داریم تا در این خصوص نیز اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند. شکریه همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی همانند وزارت صمت، وزارت کار، وزارت بهداشت و سازمان امور مالیاتی را با اتاق اصناف ایران را ارزشمند خواند و تصریح کرد: این سه وزارتخانه به همراه سازمان مالیاتی در بخش‌های متعددی با اصناف همکاری داشته و دارند و در بسیاری از موارد نیز با آنان اختلاف نظرهایی وجود دارد اما این مهم قابل حل است. نایب‌رییس اول اتاق اصناف ایران ضمن اشاره به اتحاد و همدلی خانواده بزرگ اصناف برای تحقق اهداف، گفت: بیش از 3 میلیون واحد صنفی در کشور مشغول به فعالیت هستند. این رقم نشان از نقش و جایگاه اتاق اصناف در سطح کشور دارد. بنابراین ما می‌توانیم با اتحاد و همدلی این جایگاه را مستحکم‌تر کرده و هم باردیگر در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام‌برداریم. اتحاد و همدلی همواره رمز موفقیت خانواده اصناف بوده و این مهم تا ابد ادامه خواهد یافت.

پاسخ مثبت تجارت ته لنجی به کاهش نرخ ارز

پایگاه خبری اتاق اصناف ایران  |رییس اتاق اصناف بوشهر گفت: کاهش نرخ ارز در چند روز اخیر باعث شده است روند فعالیت «شناورهای سفاری» در نقل وانتقال کالا از کشور امارات بهتر شود .همین اتفاق موجب شد تا با کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت انواع کالای ته لنجی در بازار مواجه شویم. مصطفی گراشی با اشاره به کاهش قیمت سوخت شناورهای سفاری اضافه کرد: همین موضوع بر قیمت کالای خارجی در هنگام عرضه در بازار استان، تاثیر مستقیم گذاشته و اثرات کاهشی آن را مشاهده می‌کنیم. او با اظهار امیدواری به ادامه این روند اضافه کرد: در صورت ادامه این روند کاهشی، شناورهای بیشتری را دراین جریان فعال خواهد کرد ورونق بیشتری را در بازار شاهد خواهیم بود. گراشی افزود: بازاریان بوشهر فاقد انبار نگهداری کالا هستند و روزانه یا هفتگی اقلام مورد نیاز خود را از عوامل توزیع در بنادر دیر، کنگان، دلوار، گناوه و دیلم تهیه می‌کنند. او ادامه داد: عوامل توزیع‌کننده به این دلیل که سال‌ها خریدار کالا در دوبی بوده‌اند، به صورت اعتباری کالاهای مورد نیاز استان وارد می‌کردند.  به گفته رییس اتاق بوشهر، کاهش نرخ ارز باعث شد که توزیع‌کنندگان بتوانند با قیمت کمتری درهم خریداری کرده و به تولیدکنندگان یا عوامل تولید در دوبی پول حواله کنند وکالایی را که با درهم گرانتر خریده بودند به نرخی نزدیک به قیمت روز بفروشند تا راه تجارت شان هموار بماند. او افزود: انتظار می‌رود اگرهمین روند ادامه یابد تا 10 روز آینده با بازگشت همه شناورها به چرخه تجارت سنتی ته‌لنجی، شاهد کاهش قیمت بیشتری در بازار ته لنجی باشیم. رییس اتاق بوشهر گفت: در حالی که این اقلام هر روز با کاهش قیمت مواجه می‌شوند، قیمت کالاهای مشابه ایرانی آنها در حال افزایش قیمت است که باید دولت در جهت حمایت از حقوق کسبه و بازاریان و مصرف‌کنندگان با اعمال نظارت بیشتر بر کالاهای ایرانی مانع افزایش قیمت آنها شود.

 

 

ارسال نظر