اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۵۲۲

دست از اتلاف منابع‌بردارید

ایرنا| رییس سابق اتاق ایران گفت: برای گذار از شرایط اقتصادی کنونی نیاز به منابع مالی زیادی داریم و اگر منابع موجود نیز به درستی هزینه نشود، نمی‌توان امیدی به عبور از شرایطی که اقتصاد کشور در آن قرار دارد، داشت. محسن جلال‌پور درباره اهمیت لایحه بودجه سال 98 کل کشور که هفته آینده تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود، تاکید کرد: امیدواریم هم دولت و هم مجلس با درک صحیح از شرایط موجود اقتصاد کشور، بودجه سال 98 را به گونه‌ای تدوین و تصویب کنند که کشور از این پیچ اقتصادی به سلامت عبور کند. رییس سابق اتاق ایران افزود: در چند دهه گذشته اقتصاد کشور از دخالت‌های غیرکارشناسی برخی نمایندگان در بودجه‌های سالانه ضربه‌های زیادی را متحمل شده است. او اظهار کرد: در سال‌های گذشته شاهد این بوده‌ایم که برخی محبوبیت سیاسی خود را از جیب مردم هزینه کرده اند؛ چرا که برای آنان هیچ جایی بهتر از بودجه‌های سالانه برای نقش بازی کردن مقابل توده‌های مردم وجود ندارد تا با آن بتوانند محبوبیت بیشتری برای خود کسب کنند. به گفته او، در سال‌هایی که درآمدهای نفتی بالا بود، استفاده از منابع و اعتبارات در رفتار نهادها نهادینه شده است و در دوره تنگنای تحریم و محدود شدن درآمدهای نفتی همچنان شاهد اینگونه رفتار از سوی آنها بوده‌ایم. اما با توجه به شرایط این روزهای اقتصاد کشور شایسته است عادت آن دوران را کنار بگذارند. جلال‌پور، آثار همزمانی انتخابات آتی مجلس و مشکلات مالی در سال آتی را نگران‌کننده خواند و یادآور شد: باید تاکید شود که بودجه 98 قرار نیست نقش صندوق رای را برای انتخابات مجلس سال آینده بازی کند و لازم است سیاسیون و از جمله نمایندگان دست از اتلاف منابع بردارند و بدانند منابع درآمدی کشور به دلایل مختلف به‌شدت کاهش پیدا کرده است.

چهار انتصاب جدید  در وزارت صنعت

شاتا| با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان وزیر و روسای صندوق ضمانت صادرات و سازمان‌های ایمیدرو و زمین‌شناسی تعیین شدند. رضا رحمانی در احکامی مدیران جدید این وزارتخانه را منصوب کرد. بر این اساس، «سید شریف حسینی» به عنوان معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان‌ها تعیین شد. همچنین طبق اعلام وزارت صنعت، معدن وتجارت، «کامبیز مهدی‌زاده» به عنوان معاون وزیر و رییس سازمان زمین‌شناسی منصوب شده است. «خداداد غریب‌پور» نیز معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تعیین شده و «افروز بهرامی» به عنوان رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت منصوب شده است.

عزم جدی ذوب آهن اصفهان برای ارتقای صادرات

اصفهان| منصور یزدی‌زاده مدیرعامل شرکت ذوب آهن می‌گوید: ذوب آهن اصفهان از زمان بهره‌برداری تاکنون بالغ بر 70 میلیون تن تولید داشته است.صادرات ما نیز در این مدت بیش از 8 میلیون تن بوده که عمده آن در سال‌های اخیر بوده است. او با اشاره به میزان تولید و صادرات در شرایط فعلی افزود: در سال گذشته میزان 50 درصد از تولید شرکت صادر شده است و در هشت ماهه امسال نیز میزان 662 هزار تن صادرات داشتیم که امید است، در سال جاری با وجود مشکلات و تحریم‌ها، از مرز یک میلیون تن صادرات عبور نماییم.

مدیرعامل شرکت تصریح کرد: در زمینه نیروی انسانی نیز هم‌اکنون میزبان 14 هزار نفر از کارکنان در داخل شرکت هستیم و همچنین تعداد 17 هزار نفر نیز در بخش معادن کشور به صورت غیر مستقیم با این شرکت در ارتباط هستند. این مقام مسوول با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان بزرگ‌ترین جنگل دست کاشت کشور را به مساحت 16 هزار و 500 هکتار دارا است، بیان کرد: ذات صنایع در همه جای جهان با آلایندگی همراه است اما نکته مهم کنترل و کاهش این فرایند است. در زمینه زیست محیطی این شرکت اقدامات گسترده‌ای را انجام داده و پروژه‌های مهمی را نیز در دست اقدام دارد.

 اهدا خون توسط کارکنان شرکت آب وفاضلاب مرکزی

اراک|کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در اقدامی خداپسندانه و انسان‌دوستانه، به صورت داوطلبانه اقدام به اهدا خون خود به نیازمندان و بیماران کردند.

به گزارش تعادل از روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی کارکنان این شرکت با اعتقاد به این تفکر که اهداء خون، اهداء زندگیست و خون مانند آب عنصری حیاتی است، با حضور در سازمان انتقال خون استان اقدام به اهداء خون خود کردند.گفتنی است: اهدای خون یکی از سنتهای پسندیده در فرهنگ کشور ما قلمداد می‌شود و علاوه بر اینکه کاری خیرخواهانه برای کمک به نیازمندان محسوب می‌شود مزایای زیادی را همچون کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی و پیشگیری از بروز سکته قلبی و مغزی برای فرد اهداء‌کننده در بر دارد بطوریکه براساس تحقیقات انجام شده، اهدای خون بطور منظم سبب مصونیت فرد در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

 

ارسال نظر