اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۰۰:۲۶:۴۹
کد خبر: ۱۳۲۱۳۷

«خسروتاج» ناظر برانتخابات اتاق شد

باحکم وزیر صنعت، معدن و تجارت، مجتبی خسروتاج به عنوان نماینده وزارت صنعت در انجمن نظارت بر انتخابات هیات نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور منصوب شد. به گزارش شاتا، در بخشی از این حکم محمد شریعتمداری وزیر صنعت خطاب به رییس سازمان توسعه تجارت آورده است: انتظار می‌رود در چارچوب مقررات نسبت به تدوین و اجرای سازو کارهای شفاف در جهت انتخاب افراد اصلح اهتمام ورزیده تا شاهد انتخاباتی در شان دولت تدبیر و امید و بخش خصوصی باشیم. گفتنی است، هیات نمایندگان اتاق ایران از منتخبین اتاق‌های سراسر کشور و نمایندگان اتحادیه‌ها و سندیکاهای وابسته به اتاق تشکیل می‌شود.

در حال حاضر دوره هشتم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی رو به اتمام بوده و بر اساس قانون پیش از پایان دوره فعالیت هر اتاق باید انتخابات آن دوره برگزار شود که در این راستا خسروتاج معاون صادراتی وزیر و رییس سازمان توسعه تجارت به عنوان نماینده وزارت صنعت، معدن وتجارت در انجمن نظارت بر انتخابات آتی هیات نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور معرفی شد. لازم به ذکر است، برای برگزاری انتخابات نمایندگان اتاق تهران و شهرستان‌ها، یک انجمن نظارت بر انتخابات مرکب از یک نفر نماینده از وزارت صنعت، معدن وتجارت با معرفی وزیر صنعت و چهار نفر نمایندگان اتاق ایران با معرفی رییس اتاق تشکیل می‌شود.

این انجمن برای انجام انتخابات اتاق شهرستان‌ها هیاتی را که کمتر از سه نفر نباشد متشکل از یک نفر نماینده وزارت صنعت و مابقی از اعضای خوشنام اتاق بازرگانی شهرستان مربوطه انتخاب خواهد کرد و انجمن مذکور به وسیله آگهی در یکی از جراید کثیرالانتشار، تاریخ شروع انتخابات و خاتمه آن و شرایط انتخابات را به اطلاع اعضای اتاق‌های مربوط خواهد رسانید.

جهش صادرات به عراق

ایرنا | براساس ارزیابی سازمان گمرک ایران در نیمه نخست سال جاری صادرات کالاهای غیرنفتی ایران به عراق به بیش از 4.5 میلیارد دلار رسیده است. رایزن بازرگانی ایران در عراق اعلام کرد که در همین بازه زمانی، صادرات کالاهای غیرنفتی ایران به عراق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 44 درصد افزایش دلاری داشته است و از این حیث مورد قبول است. ناصر بهزاد همچنین گفت: ایران در حال حاضر قریب به 60 درصد صادرات غیرنفتی خود را به سه کشور «چین، عراق و امارات متحده عربی»، انجام می‌دهد که 20درصد از این سهم مربوط به صادرات به عراق است. رایزن بازرگانی ایران در عراق افزود: در نیمه نخست سال جاری بیش از 4 هزار و 900 عنوان ردیف کالای صادراتی از کالایی ایرانی به عراق صادر شده که عمده‌ترین آنها محصولاتی همچون پلاستیک، فلزات، غذایی و حیوانی، ساختمانی معدنی، نساجی، ماشین‌آلات و ... بوده است.

همچنین مطابق آمارها، در سه‌ماهه اول سال جاری 9، 618 هزارتن به ارزش 4، 564 میلیون دلار صادرات غیرنفتی ایران به عراق بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (وزن صادرات 6، 619 هزارتن و 3، 157 میلیون دلار) به لحاظ وزنی 45، 32 و به لحاظ ارزش 44، 58 درصد افزایش داشته است. در همین راستا، بیشترین کالای صادراتی ایران به عراق که به میزان 850 میلیون دلار در سال جاری مربوط به گروه مواد پلاستیکی و انواع مصنوعات ساخته شده از این مواد فلزات معمولی و مصنوعات 650 میلیون دلار، محصولات غذایی و لبنی و انواع نوشیدنی 600 میلیون دلار و کمترین کالای ارسالی به ترتیب انواع چربی، پوست خام، چرم، کالای عتیقه و اشیاء کلکسیونی بوده که هر یک ارزشی کمتر از 10 میلیون دلار داشته است.

جزئیات تسهیلات پرداختی به 29 هزار طرح و بنگاه‌

شاتا|به منظور تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط و طرح‌های نیمه تمام از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد سال 212 هزارو 552 میلیارد ریال تسهیلات به 29.3 هزار واحد صنعتی پرداخت شده است. از این میزان تسهیلات اعطا شده، مبلغ 119 هزارو 728 میلیارد ریال پرداختی مستقیم بانک‌ها و 82هزار و 612 میلیارد ریال از طریق فرآیند رونق تولید بوده است. مطابق آمارها، تعداد ثبت نام‌کنندگان اولیه حدود 44.4 هزار واحد بوده، که استان گیلان با 2317 فقره وام دریافتی در رتبه اول، اصفهان با 2085 فقره دوم و همدان با 2040 فقره در رتبه سوم تسهیلات دریافتی قرار می‌گیرند. همچنین بانک ملی با 34 هزارو 438میلیارد ریال تسهیلات پرداختی در رتبه اول، سپه با 32 هزارو 261.5 میلیارد ریال دوم، ‌بانک کشاورزی با 27 هزارو 25.2 میلیارد ریال سوم و بانک ملت با 23 هزارو 963.1 میلیارد ریال در رتبه چهارم تامین مالی بنگاه‌های تولید کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای 60 درصد قرار دارند.

 

 

ارسال نظر