اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۵۵۸

رجیستری موبایل تمام شد

فارس| معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه طرح رجیستری تلفن همراه به پایان رسیده است، گفت: مرحله بعدی برای مودم‌ها و مسیریاب‌ها انجام می‌شود. حمیدرضا دهقانی‌نیا در مورد اینکه آیا رجیستری (ثبت مشخصات) موبایل به پایان رسید، گفت: رجیستری موبایل تمام شد، اما برای مودم‌ها، دانگل‌ها (مودم‌های کوچک) و روترها (مسیریاب‌ها) در حال هماهنگی است که به زودی اجرا می‌شود. او تاکید کرد: عمده این دستگاه‌های الکترونیکی وارداتی هستند که به زودی با اجرای رجیستری آنها، قاچاق در این زمینه حذف خواهد شد. به گفته او، در حال حاضر با اجرای رجیستری، قاچاق گوشی تلفن همراه در واقع حذف شده است.

غفلت از استانداردسازی محصولات بومی

ایسنا| معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: بعد از گذشت ۱۰۰ سال از استانداردسازی در کشور از استانداردسازی محصولات بومی خود غافل مانده‌ایم که در سال آینده این مساله باید مورد توجه قرار بگیرد. مسلم بیات در مراسم روز جهانی استاندارد در استان همدان، با بیان اینکه در پیام امسال سالروز جهانی استاندارد، تاکید ویژه‌ای به انقلاب صنعتی شده است، عنوان کرد: در انقلاب اول با اختراع ماشین بخار، در انقلاب دوم بهره‌گیری از انرژی‌ها و تولید انبوه و گذر از مرحله سنتی به صنعتی، در انقلاب سوم ورود کامپیوترها و در انقلاب چهارم به سیستم‌های فیزیکی سایبری توجه ویژه شده است. معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تغییر عظیم و نظام مند و ایجاد نابرابری به اقتصاد دو ویژگی مهم انقلاب چهارم است. او افزود: در قرن ۲۱ به واسطه فرآوری دیجیتال کارکنان دانشی جایگزین کارکنان غیردانشی شده و بخش عظیمی از افراد بیکار خواهند شد. انقلاب به واسطه فیزیک و دیجیتال ما را درگیر خود خواهد کرد. قرن ۲۱، قرن فناوری اطلاعات است. بیات تصریح کرد: با پیشرفت علم، محصولات تراریخته در کشور افزایش پیدا کرده و سلامت انسان‌ها به خطر خواهد افتاد که با بهره‌گیری از استاندارد سازی، تاحدودی از این مشکلات رهایی خواهیم جست. او افزود: انتخاب استاندارد یک ضرورت است و برای سلامتی و ایمنی مردم ناگزیریم که این راه را برویم. معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: استانداردها مدارکی هستند که الزامات و ویژگی‌های را در اختیار ما قرار می‌دهند که پیوسته از آنها استفاده کنیم.

کرباسیان از ایمیدرو رفت

فارس| رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در راستای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سمت خود در ایمیدرو کناره‌گیری کرد. مهدی کرباسیان روز گذشته در جلسه‌ای با حضور معاونین و مدیران سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از کناره‌گیری از سمت خود در این سازمان خبر داد. او در جمع معاونان و مدیران اعلام کرد که با توجه به پایبندی به قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.  کرباسیان پیش از این در اواسط مردادماه اعلام کرده بود که با ابلاغ قانون مذکور از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. او همچنین در این جلسه اعلام کرد: اردشیر سعد محمدی به صورت موقت جایگزین وی خواهد بود.. در همین حال، اردشیر سعد محمدی از مدیران ایمیدرو است و بطور موقت به جای کرباسیان تصدی امور این سازمان را برعهده خواهد گرفت. پیش از این نیز با توجه به اعلام تغییراتی در کابینه از احتمال معرفی مهدی کرباسیان به عنوان وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت به مجلس خبرهایی شنیده شده بود که با توجه به کناره‌گیری وی از سمت خود در ایمیدرو این گمانه‌زنی قوت یافت.

برآورد قاچاق و مصرف سیگار در کشور

ایسنا| طی چهار ماهه نخست سال جاری بر اساس برآوردهای صورت گرفته میزان قاچاق سیگار دو میلیارد و ۱۲۰ میلیون نخ و مصرف آن معادل ۱۸ میلیارد و ۳۳۰ میلیون نخ بوده است. بر اساس محاسبات انجام شده طی مدت مشابه سال گذشته برآورد قاچاق رقمی معادل ۹ میلیارد و ۲۱۰ میلیون نخ بوده است. همچنین طبق آمار، برآورد مصرف سیگار در کشور طی چهار ماهه نخست سال جاری ۱۸ میلیارد و ۳۳۰ میلیون نخ بوده، در حالی که برآورد مصرف سیگار در کشور طی مدت مشابه سال قبل، ۲۱ میلیارد و ۶۶۰ میلیون نخ بوده است. گفتنی است برآورد مصرف سیگار در چهار ماهه اول سال ۱۳۹۶ بر اساس ۵۵ میلیارد نخ و در چهار ماهه اول سال ۱۳۹۷ بر اساس ۶۵ میلیارد نخ محاسبه شده است. با توجه به اینکه در فصل اول دستورالعمل پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالای دخانی، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برآورد مصرف سیگار در کشور را در سال ۱۳۸۶ به تعداد ۵۷ میلیارد نخ اعلام کرده است، اما مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور به طبع موارد اعلامی در جلسات ستاد یاد شده، برآورد مصرف را از سنوات گذشته ۵۵ میلیارد نخ لحاظ و در آمار عملکرد خود منعکس نمود، اما با توجه به افزایش جمعیت، کاهش سن مصرف‌کنندگان و گرایش بانوان به مصرف سیگار می‌توان نتیجه گرفت که پس از گذشت ۱۱ سال میزان مصرف سیگار در کشور بیش از ۶۵ میلیارد نخ است که این امر مورد تایید سایر متولیان امر نیز بوده و منبع آمار مذکور بر اساس آخرین اصلاحیه ارایه شده است

 

ارسال نظر