اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۲۹۸

ادامه روند کاهشی قیمت‌ها در بازار خودرو

ایسنا|رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: در ادامه روند هفته گذشته، قیمت‌ها در بازار خودرو امروز نیز کاهش یافت به‌گونه‌ای که پس از ماه‌ها قیمت پراید ۱۳۱ به زیر ۳۰ میلیون تومان رسید. سعید موتمنی گفت: امروز قیمت خودروهای داخلی بین ۲ تا ۴ میلیون تومان کاهش یافته است. او با بیان اینکه قیمت پراید ۱۳۱ از حدود ۳۱ میلیون تومان در روز گذشته به ۲۹ میلیون تومان رسیده است، خاطرنشان کرد: قیمت پراید ۱۱۱ نیز از حدود ۳۵ میلیون تومان به ۳۴ میلیون تومان و قیمت پژو ۴۰۵ نیز از حدود ۵۱ میلیون تومان در روز گذشته به ۴۹ میلیون تومان رسیده است.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران ادامه داد: در یک هفته اخیر قیمت خودروهای مونتاژی تولید داخل همچون ۲۰۰۸ نیز بطور میانگین بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان کاهش یافته است. او افزود: دلیل کاهش قیمت خودرو در روز جاری، افزایش عرضه از سوی فروشندگان است. پیش از این برخی افراد خودروها را خریداری و انبار کرده بودند تا با قیمت بالاتری بفروشند اما با افت اخیر نرخ ارز از کاهش بیشتر قیمت‌ها ترسیده و همه فروشنده شده‌اند. موتمنی با بیان اینکه کاهش قیمت خودرو در روز جاری در حالی است که خریداری در بازار وجود ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر برخی فروشندگان در بازار خودرو در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت می‌کنند اما اگر روند کاهشی نرخ ارز ادامه داشته باشد باز هم شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود.

این در حالی است که سه‌شنبه هفته گذشته به دنبال سقوط نرخ ارز در بازار آزاد، قیمت خودروهای داخلی در بازار بین ۱.۵ تا ۱۲ میلیون تومان و قیمت خودروهای وارداتی نیز بطور میانگین ۵۰ میلیون تومان کاهش یافته بود.

روند ثبت سفارش کالا استانی شد

تسنیم| براساس دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، درخواست‌های ثبت سفارش کالاهای واردات واحدهای تولیدی و تجاری در استان‌ها بررسی می‌شود. محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها شرایط جدید بررسی درخواست‌های ثبت سفارش واردات واحدهای تولیدی و تجاری را ابلاغ کرد.

متن این نامه به شرح زیر است: نظر به لزوم حفظ انسجام مسوولیت‌های محوله به روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت در کلیه استان‌های کشور در راستای بهبود اجرای هرچه مطلوب فرآیندهای خدمات رسانی به فعالان بخش خصوصی، ضمن ابلاغ دستورالعمل چگونگی بررسی درخواست‌های ثبت سفارش واحدهای تولیدی و تجاری استان‌ها گروه‌های کالایی دو و سه، بدین وسیله مسوولیت بررسی در خواست‌های ثبت سفارش واحدهای تولیدی و تجاری آن استان، به جنابعالی محول می‌گردد تا با در نظر داشتن رئوس مندرج در مصوبه شماره 62111. ت 1052 هـ مورخ 25/5/ 1395هیات محترم وزیران و سایر بخشنامه‌ها و مصوبات قبلی صادره با موضوع «تفویض اختیار ستاد به استان» و رعایت مفاد دستورالعمل پیوست و با تعامل و همکاری ارزشمند معاونان محترم وزیر و سایر همکاران در ستاد موجبات پیشبرد هر چه سریع‌تر و دقیق‌تر امور را فراهم نمایید.

شرایط کنونی، بهترین فرصت برای حمایت از کالای ایرانی

ایرنا| معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تغییرات حوزه ارزی و شرایط اقتصادی کنونی بهترین فرصت برای حمایت بیشتر از برندهای تولید داخل است. محسن صالحی نیا افزود: وضعیت اقتصادی کنونی موجب شده است تا جلوی واردات کالاهای خارجی گرفته شده و واردات غیر رسمی نیز به دلیل بالا رفتن نرخ ارز و شرایط مخاطره آمیز توجیه چندان نداشته باشد. او ادامه داد: این شرایط بهترین فرصت است تا واحدهای تولیدی داخلی با ظرفیت بیشتر به تولید ادامه داده و به شکل پررنگ‌تری محصولات خود را در بازار عرضه کنند.

صالحی نیا افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت به تبع سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و هیات دولت حتما حمایت‌های لازم را از برندهای داخلی تولید محصولات خواهد داشت و در این زمینه کوتاهی نخواهد کرد. معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تامین مواد اولیه و مدیریت بازار ارز سیاست ماست، گفت: تلاش می‌کنیم مواد اولیه و ملزومات را به مقدار کافی طبق سیاست‌های دولت تامین کنیم تا با افزایش ظرفیت تولید کارخانجات و ارتقای کیفی محصولات سطح دسترسی مشتریان به کالاهای داخلی را مضاعف سازیم. او ادامه داد: برای حل مشکل واحدهای تولیدی در بخش ارزی نیز بازار ثانویه پیش بینی شده است تا واحدهای تولیدی با مشکلات کمتری در بخش تامین مواد اولیه یا ترخیص کالاهای خود از گمرک مواجه باشند. صالحی نیا ادامه داد: در شش ماه دوم سال حتما به منظور تامین و تدارک مواد اولیه برای واحدهای تولیدی با جدیت بیشتری اقدام خواهیم کرد و امیدواریم با تخصیص سطح بالاتری از میزان تسهیلات برای رفع مشکل کمبود نقدینگی این واحدها نیز کارهای خوبی انجام شود.

 

ارسال نظر