اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۶۴۶

امتناع تولیدکنندگان از عرضه لوازم خانگی به بازار

خبرگزاری صدا و سیما| رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: فروشگاه‌های لوازم خانگی نه تولید کننده هستند و نه واردکننده، آنها فقط فروشنده هستند و تولید و واردات را به مردم می‌فروشند. محمد طحان پور افزود: حالا که کالا نیست باید دید چه اتفاقی افتاده، آیا شرکت‌های تولیدی به واحد‌های صنفی کالا می‌دهند؟ ما می‌گوییم نمی‌دهند و این را به صراحت می‌گوییم. طحان پور تاکید کرد: انبار‌های کالا‌ها برای واحد‌های صنفی نیست و خوشبختانه تصاویر آن از صدا و سیما هم پخش شد و هر انبار احتکاری یا برای واردکننده بود و یا برای تولیدکننده، هیچ‌وقت یک واحد صنفی نمی‌تواند انبار داشته باشد چرا که دو عدد ماشین لباسشویی و یا دو عدد یخچال فریزر به منزله احتکار نیست. طحان پور گفت: تولیدکننده‌های داخلی کالا دارند، اما به واحد‌های صنفی نمی‌دهند. او گفت: اتفاق جدیدی که افتاده این است که قبلاً کالا‌ها را ۴ تا ۱۰ ماه زمان بازپرداخت پولشان می‌گذاشتند و ۵ تا ۱۰ درصد هم تخفیف می‌دادند و پایان سال هم جایزه می‌دادند، اما حالا دیگر کارخانه‌ها به صورت اعتباری کالا نمی‌فروشند و پول را باید نقد پرداخت کنیم ­و جنس را یک ماه بعد تحویل می‌دهند.

کاغذ؛ صدرنشین کالاهای صادراتی

ایسنا| افزایش و کاهش میزان صادرات محصولات مختلف در بخش صنعت و معدن طی سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اعلام شد. در صادرات بخش معدن طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 6هزار و 200 درصدی صادرات مربوط به استخراج غال سنگ و لیمیت بودیم، اما در بخش استخراج کانه‌های فلزی و استخراج سایر معادن به ترتیب کاهش ۲۶.۷ و ۱۴.۷ درصدی را تجربه کردیم. این در حالی است که در بخش صادرات صنایع، گروه کالایی کاغذ و محصولات کاغذی، محصولات غذایی و آشامیدنی و ابزار پزشکی بیشترین رشد ارزشی صادراتی رخ داده است. کاغذ و محصولات کاغذی با رشدی ۲۳۹ درصدی در میزان وزن صادراتی و رشد ۱۶۶ درصدی در میزان ارزش صادراتی طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشترین رشد در بخش صنعت را به خود اختصاص دادند.  همچنین محصولات غذایی و آشامیدنی با رشد ۲۷۳ درصدی در میزان وزن صادراتی و رشد ۱۰۰.۷ درصدی در میزان ارزش صادراتی طی بهار ۱۳۹۷ نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته کار خود را دنبال کردند. در عین حال ابزار پزشکی، اپتیکی، دقیق و انواع ساعت با رشد ۶۰ درصدی در میزان وزن صادراتی و رشد ۹۱.۸ درصدی در میزان ارزش صادراتی در مدت مذکور روبرو شدند. در مورد کاهش میزان ارزش صادرات بخش صنعت نیز باید اعلام کرد که محصولات از توتون و تنباکو با کاهشی ۹۹.۸ درصدی، ماشین‌آلات و تجهیزات و نیز ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی به ترتیب بیشترین میزان کاهش را در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کردند. محصولات توتون و تنباکو با کاهشی ۹۹.۸ درصدی، ماشین‌آلات و تجهیزات با کاهشی ۳۹.۱ درصدی و ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی با کاهشی ۲۳.۴ درصدی طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت سال گذشته در میزان صادرات خود روبرو شدند.

شناسایی 510 هزار انبار کالا در سطح کشور

فارس| رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از شناسایی 510 هزار انبار در سطح کشور خبرداد و گفت: هنوز تمام این انبارها به انبارهای گمرک وصل نشده‌اند. علی مویدی خرم‌آبادی در خصوص سامانه جامع انبارها گفت: آخرین هماهنگی‌ها در خصوص تکمیل سامانه جامع انبارها بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت اقتصاد و دارایی انجام شده که تکمیل این ساما‌نه‌ها اطلاعات ما را در خصوص موجودی انبارها به‌روز کرده و در امر مبارزه با احتکار و قاچاق کالا به ما کمک می‌کند. او افزود: این انبارها باید به 28 هزار انبار گمرک وصل شوند که در حال حاضر تعداد زیادی از آنها به انبارهای گمرک وصل شده است. او اظهار کرد: با وصل شدن تعداد انبارهای کل کشور به انبارهای گمرک هر گونه کالایی که از این انبارها خارج شود کاملا قابل رهگیری خواهد بود. مویدی خرم‌آبادی اظهار کرد: سامانه جامع انبارها در حال تکمیل است و باید دیتا و اطلاعات آن تکمیل شود.

تولید مینی‌بوس ۲ برابر شد

ایسنا| مرداد ماه امسال تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس با رشد نزدیک به دو برابری همراه بود. براساس جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت در مرداد ماه تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس با افزایش ۹۶.۸ درصدی از ۹۳ دستگاه در مرداد ماه سال گذشته به ۱۸۳ دستگاه افزایش یافت. تولید این محصولات در پیشرو دیزل آسیا صعودی بوده و از ۲۷ دستگاه در مرداد ماه سال گذشته به ۳۵ دستگاه رسید. در این مدت تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس در گروه بهمن نیز افزایش یافته و از ۳۶ دستگاه در مرداد ماه ۱۳۹۶ به ۴۹ دستگاه افزایش یافت. تولید این محصولات در سروش دیزل مبنا نیز با افزایش همراه بوده و از ۲۰ دستگاه در مرداد ماه سال گذشته به ۹۵ دستگاه رسید. برخلاف این شرکت‌ها اما تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس در عقاب افشان نزولی بوده و از ۱۰ دستگاه در مرداد ماه ۱۳۹۶ به ۴ دستگاه کاهش یافت.

 

ارسال نظر