اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۸۱۷

جزییات تزریق مالی به صنعت

شاتا | از ابتدای طرح رونق تولید تاکنون 211.4 هزارمیلیارد ریال تسهیلات به واحدهای متقاضی پرداخت شده است. این تسهیلات به 29 هزارو 363 واحد صنعتی واجد شرایط در سراسر کشور پرداخت شد که استان تهران با دریافت 28.4 هزار میلیارد ریال در صدر و سپس استان‌های اصفهان با 18.8 هزار میلیارد ریال و البرز با 13هزار میلیارد ریال در رتبه‌های بعدی دریافت بیشترین تسهیلات رونق تولید قراردارند. این درحالی است که استان گیلان با 2317 واحد بیشترین تعداد واحد دریافت کننده تسهیلات را داراست و سپس اصفهان با 2086 و همدان با 2040 واحد متقاضی دریافت کننده تسهیلات در ردیفهای بعدی قرار دارند. آمار کلی نشان می‌دهد، در مجموع 44 هزارو 451 متقاضی از سراسر کشور در این طرح ثبت نام کرده‌اند از این تعداد 20571 متقاضی به بانک معرفی شدند و به 10964 واحد در فرآیند رونق تولید تسهیلات پرداخت شد. تسهیلات پرداختی مستقیم بانک‌ها نیز به 18 هزار و399 واحد بوده است. از مجموع تسهیلات پرداختی به واحدهای واجد شرایط 93.3 هزار میلیارد ریال تسهیلات از طریق فرآیند رونق تولید و 118 هزارمیلیارد ریال تسهیلات پرداختی مستقیم بانک‌ها بوده است. بیشترین تقاضا برای دریافت تسهیلات رونق تولید نیز از استان‌های مازندران، آذربایجان شرقی وآذربایجان غربی بوده است.

صادرات شکر ممنوع شد

براساس نامه رییس کارگروه تنظیم بازار، صادرات شکر ممنوع شده و این موضوع به گمرکات ابلاغ شده است. وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: صادرات شکر ممنوع است. بر این اساس وزارت صنعت در نامه‌ای به مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران اعلام کرده به پیوست بند 3 دستور دوم تصمیمات کارگروه تنظیم بازار موضوع نامه شماره 60.145428 مورخ 97.6.3 مقام عالی وزارت متبوع و رییس کارگروه تنظیم بازار در مورد ممنوعیت صادرات شکر جهت اطلاع و ابلاغ به گمرکات اجرایی ارسال می‌گردد.

الزام مصرف کنندگان فولادی به ثبت نام در «بهین یاب»

شاتا |کلیه مصرف‌کنندگان محصولات فولادی و فلزات غیر آهنی برای خرید ملزم به ثبت نام در سامانه بهین یاب شدند. معاون امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: کلیه واحد‌های صنعتی مصرف کننده محصولات فولادی و فلزات غیر آهنی صرفا با ثبت نام در سامانه بهین یاب می‌توانند از بورس کالا خرید کنند.

جعفر سرقینی گفت: باتوجه به اینکه ملاک خرید فولاد و فلزات غیر آهنی در بورس کالا فعلا فقط لیست خریداران سال‌های گذشته است و عملا ممکن است تعدادی از آنان امروز جزو مصرف کنندگان واقعی نباشند و بر عکس واحد‌های تولیدی مصرف کننده واقعی فلزات به دلیل عدم خرید در سنوات گذشته از بورس کالا، امروز نتوانند از بورس خرید کنند، این تصمیم اتخاذ شده است. وی تاکید کرد: مهلت ثبت نام در سامانه مذکور تا 97/6/20 است و پس از آن تاریخ صرفا لیست‌های سامانه بهین یاب ملاک عمل بوده و هیچ استثنایی وجود نخواهد داشت. سرقینی تصریح کرد: مصرف کنندگان فلزات باید سریعا و تا20 شهریورماه سال جاری آخرین وضعیت خود را در سامانه بهین یاب وارد کنند تا پس از بررسی‌های استانی و راستی آزمایی اطلاعات و پس از ارزیابی دفاتر تخصصی در ستاد وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت برای خرید به بورس کالا معرفی شوند.

تاکید برهمکاری صنعتی با اتریش

سفیر اتریش به همراه رایزن بازرگانی این کشور در دیدار با معاون وزیر و رییس هیات عامل ایدرو بر ادامه حمایت و همکاری وین برای پیشبرد هر چه بیشتر پروژه‌ها و توسعه روابط صنعتی و اقتصادی دو کشور تاکید کرد. «اشتفان شُلتس» سفیر اتریش با تاکید برادامه همکاری‌های وین با تهران گفت: دولت و نهادهای دولتی مشکل خاصی در ادامه فعالیت با طرف‌های ایرانی ندارند و در خصوص شرکت‌های بزرگ و خصوصی اتریشی نیز باید راه‌حل‌ها و راهکارهایی ارایه گردد تا طرفین بتوانند با وجود تحریم‌های حاضر به فعالیت خود ادامه دهند. رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این دیدار با اشاره به خروج امریکا از برجام گفت: کشورهای اروپایی باید هر چه سریعتر تکلیف ادامه همکاری‌ها و پروژه‌های در جریان را مشخص کنند. منصور معظمی بر نقش آفرینی بیشتر اتریش به عنوان مسوول دوره‌ای اتحادیه اروپا جهت انسجام بخشی به روابط با ایران به عنوان ظرفیتی مهم اشاره کرد و اقدامات ملموس و انعطاف­ پذیرتر را خواستار شد. معظمی با اشاره به نحوه همکاری بانکی و مالی و چگونگی فاینانس پروژه‌ها گفت: بانک مرکزی ایران آمادگی لازم برای حمایت و همکاری برای فاینانس پروژه‌ها را دارد. در این دیدار همچنین پیشنهاد برگزاری همایش مشترک صنعتی بین دو کشور با هدف آشنایی بیشتر با توانایی‌ها و ظرفیت‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری دو جانبه مطرح و مورد استقبال واقع شد .

 

ارسال نظر