اخبار خودرو

۱۳۹۷/۰۶/۰۷ - ۰۰:۳۶:۵۹
کد خبر: ۱۲۸۵۴۷

جلسه دولت و مجلس برای ساماندهی قیمت خودرو

ایسنا     عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از نشست مشترک کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و وزیر و معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت در این وزارتخانه خبر داد و افزود: محور نشست ، افسارگسیختگی قیمت خودرو و ریشه‌های پدیدآمدن آن است. سید مهدی مقدسی گفت: در پی افزایش قیمت خودرو طی چند هفته گذشته، با وزیر و معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت در محل این وزارتخانه نشست مشترک داریم. نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد خودروسازان از فرصت تحریم برای رفع مشکلات‌شان و دیکته کردن خواسته‌های نابه‌حق‌شان نهایت سوء‌استفاده را می‌کنند و این مردم هستند که تاوان هزینه تمام شده و سرباری تولید و سوء‌مدیریت آنها را می‌دهند. او افزود: البته نظرات منطقی خودروسازان در خصوص نوسانات نرخ ارز قابل قبول است، اما موارد غیرمعقول به هیچ‌وجه قابل قبول نیست و باید اصلاح شود.

واکنش وزیر صنعت  به ماجرای احتکار خودرو

وزیر صنعت، معدن وتجارت در واکنش به خبر احتکار خودرو در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «روزانه بیش از 3هزار خودرو در کشور تولید می‌شود و طی هفت روز تحویل خریداران می‌شود، با وجود نهادهای نظارتی متعدد (سامانه‌های 124، 110و 135)، تامین پارکینگ برای احتکار این تعداد (روزی 18000م) و جریمه تاخیر در تحویل، احتکار خودرو منطقی نیست. با این‌حال اگر اطلاع دقیقی دهید بررسی می‌شود».

مهلت سازمان استاندارد به خودروسازان

ایرنا      رییس سازمان ملی استاندارد گفت: برای خودروسازانی که برای گذراندن استانداردهای 85گانه برنامه داشته باشند، به منظور کمک به تولید در شرایط کنونی و مواجهه با تحریم‌ها مهلت زمانی پیش‌بینی می‌شود. نیروه پیروزبخت با اعلام اینکه برنامه‌های این سازمان برای اجرای استانداردهای خودرویی تغییر نکرده، گفت: از ابتدای دی‌ماه 97 چنانچه محرز شود که خودرویی استانداردهای مورد نظر را ندارد، تولید آن متوقف می‌شود. به گفته او، از تیرماه امسال، 63 استاندارد خودرویی در نظر گرفتیم که خودروها بر مبنای آن ارزیابی می‌شوند و از دی‌ماه به 85 استاندارد افزایش می‌یابد و پس از آن خودروها را بر مبنای این استانداردها بازرسی می‌کنیم و چون این بازرسی‌ها باید  به ترتیب انجام شود، زمان آن مشخص نیست.

 

 

ارسال نظر