سازوکار جدید مشارکت بخش خصوصی در عرصه تصمیم‌گیری

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۰۰:۴۰:۰۷
کد خبر: ۱۲۷۷۰۰

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ساز وکارهای جدیدی برای فعال سازی و مشارکت هر چه بیشتر فعالان و نخبگان اقتصادی بخش خصوصی در عرصه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کلان کشور اتخاذ شده که اجرایی خواهد شد. به گزارش ایرنا، علی شمخانی در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران وفعالان بخش خصوصی اظهار کرد: بخش خصوصی در جنگ اقتصادی امروز عهده‌دار نقشی است که بسیج مردمی در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرد. او با بیان اینکه بخش خصوصی در مواجهه موفق با مهم‌ترین تهدیدات کشور کارنامه درخشانی ارایه کرده است، خاطرنشان کرد: اگر در جنگ تحمیلی با روش‌های مرسوم و کلاسیک و با استفاده انحصاری از ظرفیت‌های دولتی با دشمن مواجه می‌شدیم، هنوز صدام در پشت دروازه‌های اهواز بود. او تصریح کرد: در جنگ اقتصادی امروز نیز که با میدان‌داری امریکا در حال انجام است و ابعادی به مراتب پیچیده‌تر ازجنگ نظامی دارد، تنها معادله تغییر‌دهنده موازنه غیر قابل قبول کنونی، بازتولید تجربیات و ظرفیت‌های عظیم مردمی و بخش خصوصی و حاکم شدن آن برفضای تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های اقتصادی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به الزامات شکل‌گیری این راهبرد جدید در نظام اقتصادی کشور اظهار کرد: غلبه نگاه ملی بر رویکردهای صنفی و منافع شخصی، همراهی با مردم و داشتن برنامه جامع راهبردی برای نقش آفرینی در این عرصه از اولویت‌های غیرقابل اجتنابی است که میتواند بخش خصوصی واقعی و پیشرو را به خط شکن اصلی نبرد اقتصادی مبدل سازد. شمخانی با تقدیراز بخش خصوصی فعال، دلسوز، مردمی وایثارگرکه با انگیزه ملی و اعتقادی بدنبال کمک به حل مشکلات اقتصادی کشور و مردم است، اعلام کرد: ساز وکارهای جدیدی برای فعال سازی و مشارکت هر چه بیشتر فعالان و نخبگان اقتصادی بخش خصوصی در عرصه تصمیم سازی وتصمیم‌گیری کلان کشور اتخاذ شده که اجرایی خواهد شد.

در این نشست رییس و نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در حوزهای صنایع، معادن، عمران، کشاورزی، دارویی و غذایی نیز مشکلات، دغدغه‌ها و راهکار‌های خود را بیان کردند. مواردی همچون «لزوم مشارکت دادن بخش خصوصی در تصمیمات اقتصادی، کاهش سیطره دولت بر اقتصاد، ضرورت اتخاذ تصمیمات ثبات آفرین و بلندمدت، عدم اتخاذ تصمیمات غیر کارشناسی و برخورد علمی، اصولی و سیستمی با مشکلات شبکه ای» از مهم‌ترین نکاتی بود که توسط فعالان بخش خصوصی و نمایندگان اتاق بازرگانی مطرح شد.

 

ارسال نظر