خبرنگار «تعادل» برنده جایزه «امین الضرب» شد

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۰۱:۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۲۷۶۲۰
خبرنگار «تعادل» برنده جایزه «امین الضرب» شد

خبرنگار «تعادل» برنده نخستین جشنواره رسانه‌ای امین الضرب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران شد. به گزارش «تعادل»، در نخستین همایش فرهنگی امین الضرب حدود هزار اثر شرکت کرده و ارزیابی و داوری شدند. براین اساس ٢٢ اثر به بخش نهایی گزارش، ١٢ اثر به بخش مصاحبه، ١٢ اثر در بخش مقاله و ١٤ اثر به بخش نهایی تیتر راه یافتند. «فرشته فریادرس» خبرنگار روزنامه «تعادل» توسط هیات داوران حائز رتبه دوم در رشته گزارش خبری- تحلیلی شد. هیات داوران متشکل از مهدی فرقانی،

علی اکبر قاضی‌زاده و صدری هیات داوران در هر بخش به سه اثر برتر رای داده بودند.

رییس اتاق تهران با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و رسانه‌ای امین الضرب، گفت: ٢ سال پیش بحث سالگرد تاسیس اتاق بازرگانی را تحت عنوان همایش امین الضرب برگزار کردیم و امیدواریم این همایش بطور سالیانه برگزار شود. مسعود خوانساری افزود: قصد داریم هر ساله همایش رسانه‌ای را در مردادماه و همایش کارآفرینی را در دی یا بهمن ماه برگزار کنیم. رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به سابقه بیش از ١٣٠ ساله اتاق بازرگانی اظهار کرد: : اتاق بازرگانی (مجلس امین التجار) حتی قبل از مشروطه و تاسیس مجلس ملی شکل گرفت.خوانساری با اشاره به روند داوری آثار امین الضرب گفت: داوران خوبی را انتخاب کردیم و بهترین آثار را در حوزه‌های مختلف شناسایی کردند. رییس اتاق بازرگانی بر لزوم همکاری و تعامل دولت و بخش خصوصی تاکید کرد.خوانساری با اشاره به بسته اول ارزی دولت از ٢٢ فروردین گفت: از فروردین ماه چندین و چند دستورالعمل از سوی دولت صادر شد که بعد از مدتی تغییرکردند. وی افزود: هریک از این بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها درباره سرنوشت یک بازرگان، تولیدکننده یا کارآفرین موثر هستند.

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های متعدد دولت در چند ماه اخیر گفت: این بخشنامه‌ها آثار بسیار مخربی بر فعالیت اقتصادی بازرگانان و تولید‌کنندگان دارد .مسعود خوانساری روز گذشته در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی حاج امین‌الضرب در محل این اتاق گفت: نیمه مرداد ماه سالگرد صدور فرمان مشروطه است که در خانه امین‌الضرب رونمایی شد. بنابراین جشنواره فرهنگی امین‌الضرب در اتاق بازرگانی تهران از این لحاظ در موقعیت زمانی مناسبی برگزار شده است. رییس اتاق بازرگانی تهران افزود: مشکلات زیادی را این روزها به ویژه رسانه‌های کاغذی دارند و پیدا کردن کاغذ برای نشریات و روزنامه‌ها کاری سخت شده است و از طرفی درآمد سرانه مردم بر روی روزنامه خوانی تاثیر گذاشته است. به گفته او، ما در مقاطع مختلف نیازمند راهنمایی و هشدارهای روزنامه‌نگاران هستیم و مشکلات زیادی را اقتصاد ما دارد و متاسفانه یکی از نیازهای اولیه که باید وجود داشته باشد، همکاری بین دولت و بخش خصوصی است که در این روزها به خاطر مسائل و هیجاناتی که هست کمتر اتفاق می‌افتد.

رییس اتاق بازرگانی تهران در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: مشکلات بسیاری وجود دارد و هر روز بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و تصمیمات مختلفی که گرفته می‌شود، اثرات بسیار تخریبی در بخش خصوصی داشته و این اثرات تخریبی در سه ماه گذشته که تصمیمات جدیدی در مورد ارز گرفته شد، بیشتر بوده است. به گفته او، طی سه ماه گذشته ده‌ها دستورالعمل در مورد ارز ابلاغ شده و هر کدام قبلی را نقض کرده است، شاید این مسائل روی کاغذ زیاد مهم نباشد، اما هر کدام از این دستورالعمل‌ها روی سرنوشت یک تولید‌کننده و یک بازرگان تاثیر دارد و اثرات بسیار مخربی دارد. خوانساری اظهار کرد: یکی از ارکان اصلی که می‌تواند در زمینه مسائل اقتصادی به بخش خصوصی، اقتصاد و اتاق بازرگانی کمک کند، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران هستند. علاالدین میرمحمد صادقی نایب رییس اتاق بازرگانی هم در این مراسم در سخنانی اظهار کرد: برگزاری همایش امین الضرب سنت حسنه‌ای است که امیدوارم سالانه برگزار شود.وی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران خواست تا فرهنگ قدرشناسی از کارآفرینی را در جامعه توسعه دهند.

در ادامه این مراسم، نفرات برگزیده در جشنواره فرهنگی ‌امین‌الضرب معرفی شدند و از تلاش‌های آنان برای رونق بخشیدن به فعالیت‌های بخش خصوصی و توسعه فرهنگ محوریت بخش خصوصی در اقتصاد تجلیل شد. ارسال آثار و شناسایی آثار برتر در این همایش از شش ماه پیش در ٤ رشته گزارش، مصاحبه، خبر و تیتر برتر آغازشد. این جشنواره با هدف معرفی آثار برتر رسانه‌های نوشتاری و الکترونیک درباره کارآفرینی برگزار شد.

 

ارسال نظر