اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۹۹۰

اعلام فهرست ورود افراد غیرمجاز به سامانه ثبت سفارش

فارس|نماینده مجلس شورای اسلامی از اولتیماتوم 10 روزه مجلس به شریعتمداری برای انتشار لیست کسانی که غیرقانونی و خارج از عرف به سامانه ورود کرده و خودروهای خارجی و گران قیمت خریده‌اند، خبر داد. یحی کمالی‌پور اظهار کرد: کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای تشکیل داد و از وزارت صنعت‌، معدن و تجارت، سازمان تعزیرات حکومتی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دعوت شد تا علت نوسانات موجود در بازار ارزی و پولی کشور را توضیح دهند.

او افزود: در نهایت بحث ثبت سفارش خودروها و همچنین ارزهایی که گرفته شده و در مقابل آن کالاهایی غیر از کالاهای مرتبط وارد کرده بودند، مورد بحث قرار گرفت. نماینده مردم جیرفت در مجلس ادامه داد: براین اساس قرار شد تا ظرف 10 روز وزارت صنعت‌، معدن و تجارت و همچنین تعزیرات حکومتی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارشات خود را به کمیسیون اعلام کنند.

توقف شماره‌گذاری ۴۲ مدل موتورسیکلت

ایسنا|۴۲ مدل موتورسیکلت به دلیل عدم رعایت استانداردهای ۲۵ گانه با عدم تایید از سوی سازمان ملی استاندارد و توقف شماره‌گذاری روبرو شدند. با اضافه شدن هشت عنوان استاندارد برای موتورسیکلت‌ها از ابتدای دی‌ماه سال گذشته، تعداد استانداردهای مربوط به موتورسیکلت‌ها از ١٧ به ۲۵ مورد افزایش یافت و اعلام شد که هر موتورسیکلتی نتواند تا ابتدای فروردین‌ سال ۱۳۹۷ این تعداد استاندارد را رعایت کند، شماره‌گذاری نخواهد شد. با این حال در ابتدای سال جاری مجددا از سوی سازمان ملی استاندارد ایران مهلتی سه ماهه برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شد تا آنها بتوانند استانداردهای مربوطه را رعایت کنند.

در نهایت اما با اعلام سازمان ملی استاندارد، تعداد ۴۲ مدل موتورسیکلت از ۱۶ واحد تولیدی در سراسر کشور به علت عدم رعایت ۲۵ استاندارد درنظر گرفته شده و عدم وجود تاییدیه‌های استانداردهای از ابتدای تیرماه سال جاری از فهرست مدل‌های مورد تایید سازمان ملی استاندارد حذف و شماره‌گذاری آنها متوقف شد. از هشت عنوان استاندارد اجباری اضافه شده برای موتورسیکلت‌ها، پنج مورد مختص به همه موتورسیکلت‌ها بوده و سه مورد مربوط به موتورسیکلت‌های سه چرخ و چهار چرخ است. پنج مورد استاندارد لحاظ شده از هشت مورد استاندارد اجباری مذکور که مربوط به همه موتورسیکلت‌هاست به ترتیب مربوط به باک موتور، سازگاری الکترومغناطیسی، آینه، عدم دستکاری و برجستگی بیرونی است. همچنین سه مورد از هشت مورد استاندارد مذکور که مربوط به موتورسیکلت‌های سه چرخ و چهار چرخ است مربوط به شیشه‌شوی، کمربند و کوپلینگ است.

۵۰ هزار خودروی ناقص در انتظار قطعه

تسنیم| دبیر انجمن خودروسازان ایران با اعلام اینکه در حال حاضر حدود ۵۰ هزار خودروی ناقص در کف کارخانه ایران خودرو و سایپا به دلیل نواقص قطعه قرار دارد، گفت: از وزیر صنعت درخواست فروش خودرو در حاشیه بازار را داریم. احمد نعمت بخش با اشاره به اینکه در قالب یک نامه به وزیر صنعت درخواست فروش خودرو در حاشیه بازار را مطرح کرده‌ایم، اظهار کرد: اگر با تصمیم شورای اقتصاد اجازه فروش خودرو در حاشیه بازار به خودروسازان داده شود بطور حتم دست سودجویان و دلالان از بازار خودرو کوتاه خواهد شد و مردم امکان خرید خودرو در سایت فروش خواهند داشت.

او  گفت: آنچه خودروسازان تولید می‌کنند به شرط عدم ناقصی در قطعه به بازار عرضه می‌شود اما فروش مدت‌دار در پیش فروش‌ها به دلیل اجرای تعهدات قبلی فروش خودروسازان است.

 

ارسال نظر