اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۵۳۶

اسامی خریداران کالاهای بورسی منتشر شود

شاتا| وزیر صنعت در نامه‌یی از رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران و مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران خواست تا لیست اسامی اشخاص حقیقی یا حقوقی خریدار تمامی کالاهای عرضه شده در بورس را در سایت رسمی بورس کالا اعلام و اطلاع‌رسانی کنند. متن این درخواست به شرح زیر است: برای شفافیت کامل عملیات فروش بازار بورس کالا لیست اسامی اشخاص حقیقی یا حقوقی خریدار کلیه کالاهای عرضه شده در بورس، با اولویت محصولات فولاد و سایر محصولات فلزی عرضه شده و نیز اقلام پتروشیمی و سپس سایر کالاها را از زمان اعمال قیمت نرخ رسمی 4200 تومانی در محاسبه قیمت پایه محصولات بورسی برای اطلاع عموم با ذکر تناژ و قیمت خرید و فروشنده، در سایت رسمی بورس کالا اعلام و اطلاع‌رسانی کنند. دستگاه‌های نظارتی خصوصاً سازمان‌های حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و تعزیرات حکومتی مکلف به رسیدگی به نحوه بهره‌برداری از کالاهای مذکور هستند و هر گونه فروش خارج از شبکه تولید یا با قیمت‌های بالاتر را مورد تعقیب قانونی قرار خواهند داد.

«نوده فراهانی» رییس اتاق اصناف تهران شد

انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف تهران ظهر دیروز با حضور اعضای منتخب برگزار و طی آن قاسم نوده فراهانی به عنوان رییس دومین دوراه اتاق اصناف تهران انتخاب شد. به گزارش پایگاه خبری اتاق اصناف تهران، انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف تهران ظهر دیروز با حضور اعضای منتخب برگزار و طی آن قاسم نوده فراهانی به عنوان رییس دومین دوره اتاق اصناف تهران انتخاب شد. در انتخابات داخلی اتاق اصناف تهران ابراهیم درستی به عنوانت نایب‌رییس اول، خسرو ابراهیمی نیا به عنوان نایب‌رییس دوم، علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران به عنوان دبیر و حسین درودیان به عنوان خزانه‌دار انتخاب برای مدت 4 سال انتخاب شدند.

مناطق آزاد به گردشگران تسهیلات می‌دهد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ایران همواره مقصد گردشگران خارجی بوده هرچند ممکن است تحت تاثیر عواملی دچار نوسان شده اما از اذهان گردشگری بین‌المللی هیچگاه خارج نشده است. به گزارش فرینا، مرتضی بانک در مراسم امضاء تفاهم نامه با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه توجه به ظرفیت‌های بخش خصوصی در صنعت گردشگری لازمه رشد و توسعه این صنعت در کشور است گفت: با استفاده از آموزش‌های مختلف و استفاده از آژانس‌های گردشگری و خدمات بخش خصوصی باید تلاش کنیم تا صنعت گردشگری را در کشور ارتقا دهیم. مشاور رییس‌جمهور ادامه داد: امروزه همگان بر اهمیت این صنعت در دنیا واقفند و برنامه‌های بسیاری را برای توسعه این صنعت به کار برده‌اند که این موضوع در کشور نیز باید پیاده‌سازی شود. کشور باید شرایطی را فراهم کند تا از منظر قانون؛ ارائه خدمات به گردشگر بصورت یک زنجیره کامل انجام شده و تلاش شود در حوزه گردشگری با حمایت‌های قانونی از سوی متولیان، گردشگر احساس شادی و راحتی کند. تفاهم‌نامه همکاری میان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هدف افزایش قدرت خرید از طریق اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و عرضه کارت‌های بانکی با قابلیت‌های خاص، به امضا رسید. در این تفاهم نامه که با هدف توسعه گردشگری و حمایت از تولیدات داخلی، پیش از ظهر امروز به امضای مرتضی بانک مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران رسید، مقرر شد این بانک با هدف حمایت از کالای داخلی و توجه ویژه به موضوع رونق صنعت گردشگری در مناطق آزاد، تسهیلاتی با کارمزد 4 درصد به متقاضیان اعطا کند. این تسهیلات به گونه‌یی طراحی شده که صرفا برای هزینه‌های سفر قابل استفاده باشد و متقاضیان استفاده از این خدمات و تسهیلات بانکی، از سوی شرکت‌های مجری و همکاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به شعب بانک معرفی می‌شوند. در این طرح، تسهیلات ۴ درصدی تا سقف حداکثر بیست میلیون تومان به تسهیلات گیرندگان تعلق می‌گیرد تا در مناطق آزاد هفت‌گانه کشور، بتوانند از آن برای خرید بلیت هواپیما و قطار، رزرو هتل، خرید از بازار و انواع تفریحات و گردشگری استفاده کنند. در مرحله نخست، این طرح شامل کارمندان دولت و کارگران است و در مرحله بعد صاحبان مشاغل و اصناف را در بر می‌گیرد. در مدت سه سال اجرای این تفاهم نامه که قابل تمدید خواهد بود، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران کارت‌های بانکی با قابلیت خرید از فروشگاه‌ها و مراکز خرید مشخص شده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را برای متقاضیان صادر خواهد کرد.

قیمت جدید شیر خام و لبنیات اعلام شد

ایسنا| براساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت شیر خام کیلویی ۱۵۷۰ تومان تعیین شد که بر این اساس، قیمت سه قلم کالای لبنی مشمول گروه یک کالای اساسی از جمله شیر، ماست و پنیر مصوب و ابلاغ شد. کارگروه تنظیم بازار در جلسه اخیر خود مصوب کرد که کیفی‌ترین شیر خام با مشخصات

۳. ۲ درصد چربی و بار میکروبی زیر ۱۰۰ هزار تحویل درب کارخانه کیلویی ۱۵۷۰ تومان خریداری شود. به ازای هر یک‌دهم درصد کاهش یا افزایش چربی، معادل ۱۵۰ ریال به قیمت خرید اضافه یا کم می‌شود. قیمت سه قلم کالای لبنی مشمول گروه یک کالای اساسی موضوع این مصوبه مشخص شده که هر لیتر شیر نهایتا ۳۷۰۰ تومان، هر عدد ماست دبه‌یی 2.5کیلوگرمی پرچرب نهایتا ۱۰ هزار تومان و هر عدد پنیر تتراپک ۵۲۰ گرمی نهایتا باید ۸۰۰۰تومان فروخته شود.

 

ارسال نظر