اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۴۲۵

رنو فرانسه هم از ایران می‌رود

فارس| مدیر ارشد اجرایی شرکت رنو گفت: برای تبعیت از تحریم‌های امریکا، فعالیت‌ها در ایران را متوقف می‌کنیم و به دنبال بازار جدید برای جبران از دست دادن بازار ایران هستیم. به نظر می‌رسد که شرکت اروپایی رنو آخرین قربانی اعمال مجدد تحریم‌های ایران از سوی امریکا باشد، حتی اگر خودرویی در امریکا نفروشد. «تیری بولور»، مدیر ارشد اجرایی رنو در جریان یک کنفرانس تلفنی به تحلیلگران گفت: برای تبعیت از تحریم‌های امریکا، احتمالا فعالیت‌ها در ایران را متوقف می‌کنیم. او افزود: ما به دنبال فرصت‌های جدید تجاری به ویژه در آفریقا هستیم تا یک رشد قوی، از دست دادن فرصت‌ها در بازار ایران را برای ما جبران کند.  

۷ میلیون تن کالا ذخیره‌ شد

تسنیم|مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین و توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تحریم‌های امریکا که گفته شده از ۱۵ مرداد اعمال می‌شود از همین حالا عملیاتی شده است افزود: هفت میلیون تن کالا ذخیره کرده‌ایم و دغدغه‌یی در این زمینه وجود ندارد. محمد رضا کلامی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین و توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت در برنامه تلویزیونی، گفت: دولت برای حمایت از مصرف‌کننده در بازار وجود دارد، اما در سال‌های گذشته در پی کوچک شدن دولت بازار رقابتی ایجاد شده است. او افزود: با آغاز تحریم‌ها از ابتدای اردیبهشت این بازار‌ها به‌هم ریخت. کلامی گفت: رییس‌جمهور امریکا گفته است 15 مرداد تحریم‌ها را اعمال می‌کند، اما این تحریم‌ها را عملیاتی کرده است. مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین و توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت افزود: هفت میلیون تن کالا ذخیره کرده‌ایم و دغدغه‌یی در این زمینه وجود ندارد و کسری نیاز بازار را نیز با واردات تامین می‌کنیم. او گفت: روزانه 150 تن گوشت قرمز تامین و در میادین میوه و تره بار با قیمت مناسب توزیع می‌شود. کلامی افزود: بیش از 10 میلیارد دلار بر‌ای تامین کالا‌های اساسی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است و در حال کم کردن واسطه‌ها برای کاهش قیمت‌ها هستیم.

بهره‌وری در اقتصاد ایران کمتر از ۸ درصد است

رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: بهره‌وری در اقتصاد ایران کمتر از ۸ درصد است. بهرام شکوری در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با بیان اینکه تعاریف مختلفی از بهره وری وجود دارد، اظهار کرد: یک راهکار دنیا در افزایش بهره وری، خصوصی‌سازی است که در کشور ما اتفاق نیفتاده و عددها نشان می‌دهد کل واگذاری‌ها بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان نیست. به گزارش ایسنا، شکوری تصریح کرد: ارتباط بین دانشگاه و صنعت نیز یکی دیگر از راهکارهاست که در کشور ما پا نگرفته و نهایتا حمایت از تحقیق و توسعه برای فعالان اقتصادی راهکار دیگر است. او بیان کرد: ما در حوزه نیروی انسانی جزو کشورهای برتر هستیم اما در تکنولوژی، خیلی استفاده‌یی از این حوزه نبرده‌ایم.

 

ارسال نظر