اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۳۴۶

افت ۲۷ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی

ایسنا|حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت طی دوماهه سال جاری معادل ۳۳ میلیون و ۴۴۱ هزار دلار بوده که در قیاس با رقم ۴۳ میلیون و ۲۶۴ هزار دلاری مدت مشابه سال قبل با افت ۲۷ درصدی روبرو شده است. وضعیت طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیات سرمایه‌گذاری خارجی به گونه‌یی است که تعداد این طرح‌ها تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری هشت مورد بوده و این درحالی است که تعداد پروژه‌ها در مدت مشابه سال گذشته چهار مورد بوده است.  

تشکیل پرونده برای واردات خودروهای خارجی در البرز

ایسنا|دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز از تشکیل یک پرونده در خصوص واردات خودروهای خارجی در البرز خبر داد. حاجی‌رضا شاکرمی در توضیح اینکه البرز نیز در میان استان‌های دارای تخلف در واردات خودروهای خارجی بوده است گفت: ما یک پرونده در این خصوص تشکیل داده و در حال بررسی آن هستیم. او افزود: هنوز نمی‌توان گفت که دقیقاً چه اتفاقی در این پرونده رخ داده است و باید پس از کامل کردن تحقیقات اظهارنظر کرد. الان نمی‌توان گفت که تخلفی رخ داده است یا خیر. شاکرمی خاطرنشان کرد: برای مشخص شدن موضوع باید منتظر تکمیل شدن پرونده باشیم.

عراق تعرفه واردات را تا ۲۰۰ درصد افزایش داد

تسنیم|برای جلوگیری از واردات بی‌رویه، کشور عراق تعرفه واردات 10 گروه کالایی را تا ۲۰۰ درصد افزایش داد. کشور عراق تعرفه واردات 10 گروه کالایی مختلف شامل کت و شلوار مردانه، مواد شوینده، مرغ و فرآورده‌های آن، ژنراتور‌های برق، خامه، واکسن نیوکاسل و طاعون نشخوار‌کنندگان کوچک، بلوک‌های ثرمستون وساختمانی، کتب درسی مقاطع ابتدایی و راهنمایی و چیپس سیب زمینی طبیعی را 20 تا 200 درصد افزایش داد. بر این اساس، عراق این افزایش تعرفه را برای حمایت از تولید داخلی خود انجام داده است و پیش از این نیز با افزایش تعرفه واردات شرایط صادرات برخی از کالاها را به این کشور دشوار کرده بود. این در حالی است که بخش قابل ملاحظه‌یی از صادرات کالاهای غیر نفتی ایران در سال‌های گذشته به عراق بوده است.

 

ارسال نظر